Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
24.11.2012 16:08
minulla on 4t husku mietin että jos hommaisin isomman kaasarin toisiko se lisää vääntöä? joku pari millii isompi esim 32mm ja onko siihe joku tietty kaasari tyyppi mikä käy
25.11.2012 15:37
THElias kirjoitti:minulla on 4t husku mietin että jos hommaisin isomman kaasarin toisiko se lisää vääntöä? joku pari millii isompi esim 32mm ja onko siihe joku tietty kaasari tyyppi mikä käy
En hankkisi... Jos Hussessa on jo 30mm niin sekin on jo suuri nelarille
e: Jos suunittelet suureman sylinterin ostoa niin sitten vois miettiä, mutta pitäis myös ostaa joku hyvä kaasari ei mitään kiina paskaa että siitä olis kunnolla hyötyä
25.11.2012 18:47
Tietääkö joku mikä on yamaha xt125x pakoputken alkupäästä lähtevä putki??
25.11.2012 19:56
Todennäköisesti katalysaattorille vievä (turha) ilmaputki.
26.11.2012 22:50
Ei ole turha. Se täydellistää katalyyttistä reaktiota, eli vähentää pakokaasupäästöjä.
27.11.2012 12:13
xtrem3 kirjoitti:Ei ole turha. Se täydellistää katalyyttistä reaktiota, eli vähentää pakokaasupäästöjä.
Eli aika turha
27.11.2012 20:06
Ei ole. Katin poistaminen ei juurikaan nelitahtipyörässä tehoa tuo, joten mieluummin itse pidän kattini kiinni, niin ei joudu kanssaihmiset imeä keuhkoihinsa yhtään myrkyllisempää pakokaasua ja luontokaan ei saastotu niin paljoa.
5.2.2013 0:22
Itseasiassa mielestäni se letku menee ilmanputsariin, mistä pakokaasut kierrättyvät uudelleen imuilmaan. Eli turhake on mielestäni, sillä en ainakaan oman pyöräni haluaisi "käyvän pakokaasuilla".
Letku on siis siinä päästösyistä jokatapauksessa. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
5.2.2013 22:30
jos xt:n tekniikka vastaa edes hiukan wr:ää ja yzäriä, niin sieltä menee nimenomaan ilmaa pakoputkeen eikä pakohöyryjä ilmanputsariin. kokeile ottamalla letku irti ja koita vaikka puhaltamalla letkuun/imemällä letkusta että meneekö kumpaan suuntaan, jos vain venttiili siellä toimii niin pitäisi päästä vain toiseen suuntaan, MUTTA molemmissa tapauksissa suosittelen tukkimaan:)
10.2.2013 21:09
Oli tarkoitus käynnistää yzäri kokeilumielessä näin keskellä talvea (lämpimässä tallissa), muttei lähtenyt. Latasin akkua (jolla ikää kolmisen vuotta) koko päivän, mutta laturi vain vilkutti punaista valoa. Jännitekö laskenut kriittisen rajan alle ja aika ostaa uusi? Koitin työntää käyntiin tallin mitoissa, mutta n. 10 metrin matkalla hädin tuskin edes lupaili mitään.
Toinen mahdollisuus voisi olla että bensa on ehtinyt vanhentua (???). Pyörä on seissyt loka-marraskuun vaihteesta, ja lorautin vasta tänään stabilisointiainetta tankkiin... Onko todennäköistä?
Nykyisellä sytytystulpalla ajettu vain ~5000 km. Näillä näkymin aamulla ostamaan uutta akkua...
10.2.2013 23:39
Kyllä se akun piikkiin luultavimmin menee.
11.2.2013 7:41
Kokeilepa huvikses eri akulla. Nyt rupes pelottaan, pitää varmaan tuo omakin akku tuolta käydä pelastaan tänne lämpimämpään.
12.2.2013 0:14
Tulin tässä aatelleeksi ostaa Scalvinin kokoputkiston tulevaan rieju marathoniini... Onko kannattava ostos? Rahojensa väärti? Mitäs laadukasta moottoriöljyä suosittelisitte mikä ei myöskään maksaisi maltaita?
12.2.2013 19:04
MeRiejusta kirjoitti:Tulin tässä aatelleeksi ostaa Scalvinin kokoputkiston tulevaan rieju marathoniini... Onko kannattava ostos? Rahojensa väärti? Mitäs laadukasta moottoriöljyä suosittelisitte mikä ei myöskään maksaisi maltaita?
Castrol power1 suosittelisin. Ei niin pahan hintasta 45e 4litraa 24mx ja allrightis 53e 4l. Ja laadukastahan se on. Sitten saa tuolta motonetista jotain shellin öljyjä kans aika halpaan hintaan.
3.3.2013 0:24
Samoin motonetissä on aina silloin tällöin tarjouksessa motulin mp-öljyä 39€/4litraa. Omaan pärrääni käytin ja hyväksi totesin.