Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

7.8.2012 17:29

Sulla on ehkä säädin säädetty sellain siitä mutterista että kiekko kääntää säätimen ylös ja vetäisi vielä ylessäm, mutta pytty tulee vastaan, koita ymmärtää mitä selitän :lol:

Kokeiles säätää säätömutterista säädintä, en muista kumpaan suuntaa, ku ei oo tarttint pitkää aikaa säätää ku toimii nii hyvi.

Mittaristos on melkee kaikki polttimot tollasia perus t10 lasikantoja, samnalaisia ku parkit.

http://jussinmaki.valmiskauppa.fi/image ... /93443.jpg

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

8.8.2012 22:27

Jere_95 kirjoitti:
Benesis kirjoitti:elikkäs mulla on tommonen tt nasse -00 vm. ja ongelma on että ei kierrä yli 8,5rpm pätkii vaan sen jälkeen.. käy ihan normaalisti ja kiertää tohon kasipuoleen mutta pätkii sen jälkeen aivan hirviästi.. mikä on ongelma ? oon kiristäny tulpan yms ja ennen toiminut hyvin

Liian iso suutin tai pakoaukonsäädin ei toimi kunnolla tai ollenkaan.

Pakoaukon säädin on otettu pois käytöstä ja ennen toiminut ihan hyvin mutta nyt yhtäkkiä teki tolleen :o ja suutin on 140

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

9.8.2012 15:16

Jos on tt ja vakio ilmanputsari nii laita ps 135 ja tehosuutin 65.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

10.8.2012 0:05

Doddii.. Olis aika taas korjata kaverin nasse :)
Alko nyt lämmöt nousemaan hillittömästi punaselle asti.. kaveri niin laiminlyönyt pyörää kun mahdollista sen voin kertoa. Mun mielestä se valutti öljyä siitä vasemman puolen jalkatappien vierestä tulevasta/tulevista letkuista? Ja konehuone on siis ihan vitun täynnä öljypaskaa..Öljyt vaihettu tyyliin viimeks 5tkm sitte... :roll:
Noo.. sitte toine duuni viel. Pitäs mäntä tuohon vaihtaan.. Miten homma käy helpoitein?
Varmaan katteet irti ja jäähdytysnesteet pois mutta miten järkevimmin? Samalla myös uudet koneöljyt rempan yhteydessä tarttee laitella.
Kolmas vika.. kun kaasua vääntää niin se ikäänku stoppaa heti alkuunsa johonki eikä tuppi käänny.. No pikasesti ku oli tossa mein pihassa niin avasin kaasuttimen ja kaasukahvan ja ei sieltä kanittanu mitenkään.. eli mistä se nyt vois nalkata kiinni. Kaasua saa kyllä väännettyä kun vähän sitä renkkaa niin sitten menee tuppi nurin :P

Vuoden -03 nasse.
Mistäs arvelette tuon lämpöjen nousun johtuvan?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

10.8.2012 15:52

LaneKit kirjoitti:Sulla on ehkä säädin säädetty sellain siitä mutterista että kiekko kääntää säätimen ylös ja vetäisi vielä ylessäm, mutta pytty tulee vastaan, koita ymmärtää mitä selitän :lol:

Kokeiles säätää säätömutterista säädintä, en muista kumpaan suuntaa, ku ei oo tarttint pitkää aikaa säätää ku toimii nii hyvi.

Mittaristos on melkee kaikki polttimot tollasia perus t10 lasikantoja, samnalaisia ku parkit.

http://jussinmaki.valmiskauppa.fi/image ... /93443.jpg


Seelevä, menee kokeiluun :P Saapikohan nuita ihan perusvaraosakaupasta? Ja aukeeko se mittaristo jotenkin siitä vai pitääkö nussia ne etukatteet vekee että pääsee vaihtamaan niitä?

Mutta niin, seuraavaan onkelmaan.. Kahesti jo tehny tän saman, kääntäny varatankille, 2-5km ajettu ja bensa olevinaan loppuu.. Miten vitussa se menovesi voi loppua jos varatankki on 2,8l? Voisko siellä olla se pilli tukossa, tai jotain paskaa/vettä tankin pohjalla?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

13.8.2012 16:11

Nii tota pitääkö väite paikkaansa ettei -03 Nsr:n sylkkää pysty poraamaan pinnotteen takia?
Ja mistä sais halvimmalla uudel sylinterisarjan jos näin on.. tai pelkkä sylinteri.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

13.8.2012 16:28

Joo ei pysty poraamaa.

Mc scatterilla on ainaki uutta settiä, mulla on kanssa ylimääräne toimivana irti otettu sylinteri. Yks sellane "hankausjälki", eli männästä lähteny tavaraa on tossa, mut se just ja just tuntuu sormella ja ei haittaa mitään. En ees tienny että siellä sellanen on.

Megadeth: Mittaristo aukee ku ottaa mittarin takanta pari ruuvia auki ja sit se takasuojus lähtee, varmaa joudut purkaa katteita, tai en tiiä mil se on siin kehikos kii ku en sellasta omista. Kattele jos näkyy jotain, muistaakseni se on siitä alareunasta kahdella pultilla kii siinä kehikossa mut en oo varma.

Toho bensaongelmaa ite kokeilisin alkuu vaikkapa paiteilmaa ampua siitä bensahanasta sisään, jos vaikka ois paskaa siellä. Siis letkun reijästä tankkiinpäin eri asennoissa.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

13.8.2012 16:53

Pitäis uusia kaverin 25tkm ajettu sylkkä. Vaihetaanko muka noin aikasi?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

13.8.2012 17:01

Ei tartti, tolla ajaa kyllä vaikka kuinka paljo kauemmi. Ku alat laskemaa ni pari vakiokokosta mäntää, kummallaki mennää 15 tonnia, sit sama b- kokosilla ja c- kokosilla ja d- täkin taitaa saada. Ja ei ees oikeassa elämässä kulu noin paljon. Omalla viripytyllä on ajettu yhteensä varmaa toi ja ei oo mitään kulumajälkeä, vakiokokosella männälläkin mennään.

Muistaakseni eräs nimeltämainitsematon foorumin käyttäjä ajoin nättiä ajoa vakiomännällä vajaat 25 tonnia ja sit vaan uutta sisään, ei kuulemma suosittele.

Väitän et toi pytty kestää ainakin sata tonnia kovaakin ajoa jos ei leivota.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

16.8.2012 8:28

Morjes! Sellasta kyselisin lähinnä niiltä ketkä on 180 malossin kanssa touhunnu että passaako sen kanssa samat säädöt kun 125cc täystehosena? Ton pienemmän pytyn kans oli tehari, piper, ja pääsuutin 135-140 ja tehosuutin se mikä sen nyt kuuluukin tt:nä olla.

Meinaan vaan ku laitoin ton 180malossin tänään kasaan enkä toistaseks saanu viellä käymään vaikka bensaa saa ja kipinä on hyvä uudella tulpalla ja puristuksia on riittävästi!

Muita huomioita että kanteen on tehty helicoil kierre, voikos tommonen vaikuttaa jos on muuttanut vähän tulpan etäisyyttä tai jotain? Entäs tulpan kärkiväli?

Ja sellanenkin muistu nyt mieleen että männässä oli pakopuolella keskellä 2 ''siistiä'' pientä reikää pystysuorassa siinä kohtaa mistä mäntä nyt eniten kuluu, kuuluukos sellaset olla, kun ei näyttänyt miltään omatekemiltä?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

16.8.2012 16:24

Ne 2 pientä reikää on voitelureikiä, ne voitelee sitä pakoaukon väliripaa. Ne on hyvä juttu ja joihiki mäntii mis ei oo suositellaan jopa tehtäväks.

Eiks malossin mukana tuu 125 suutin, näin oon lukenu, eli toimis jopa 10 numeroo pienemmäl ku tt? Mut kyl oma pyörä ainaki lähti laakista vaik suutin ois 10 numeroa liian iso.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

16.8.2012 17:23

Joo niin pitäis lähtee kait vaikka olis suuttimet vähän isot tai pienet..
Avasin sit ja putsasin kaasarin ja läppiksen siinä samalla ku suuttimen vaihdoin niin huomasin sellasen jutun siitä aukosta mistä kampuran näkee et ku starttasin niin lotisi helvetisti bensat ja jäähdytysnesteet naamalle ja kampikammio täynnä tavaraa voi VI.TU!

Tarkemmin ku rupesin katteleen niin alatiivistekkin puski yli sieltä sylinterin ja lohkon välistä komeesti, ja totesin vaan että miksei ketään oo mulle kertonut että tiivistemassaa ei kannata käyttää liikaa tai ne puskee oikeen tiivisteen ulos :D

Vaikka onhan mulla tossa vakiopytyssäkin joskus tiivisteet kussu mut ilmeisesti se ei lähe käymään jos sitä vettä on siellä tarpeeks..

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

19.8.2012 16:13

Sellastaa että nyt käynyt vituttamaan sähkövika josta olen aikaisemminkin kysynyt ja päätin alkaa tekemään asialle jotakin. Miten te itse alkaisitte paikantamaan ongelmaa, joka syntyy kun jostain vetää virtaa maihin ja akku tyhjenee ja sulake pamahtaa?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

19.8.2012 17:03

Jos on motivaatioo niin sähkösarja pöydälle ja tutkailemaan, takasin laitto on helppo homma ellei ole edellisten omistajien omia patentteja paljoa :) Eli liittimiä et voi oikeastaan saada vääriin kohtiin.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

19.8.2012 21:36

L_rppa kirjoitti:Jos on motivaatioo niin sähkösarja pöydälle ja tutkailemaan, takasin laitto on helppo homma ellei ole edellisten omistajien omia patentteja paljoa :) Eli liittimiä et voi oikeastaan saada vääriin kohtiin.


Tässä äsken kun hain akun lataukseen ja samalla räpläsin starttia ja valoja yms niin kiinnitin huomiota siihen, että akun plus napa lämpeni mutta miinukselle ei käynyt mitään, voiko tästä vetää mitään johtopäätöksiä? Jos joku osaisi jotain sanoa :/