13.4.2011 14:33
13.4.2011 16:44
Multiviri kirjoitti:Nyt saatoin tajuta mitä tarkoitat tuolla, mutta eikö se toimisi jos on kaksinapainen rele ja virta tulisi releelle akulta, ohjausvirta pitkien johdosta? Kyllä sitä lukiossakin oppii kaikenlaista kivaa ja hyödyllistä sähköstä ja siitä miten se virta siellä piirissä kulkee ja mitä lakeja se noudattaa sarjaan- ja rinnankytkennöissä
18.4.2011 0:24
18.4.2011 9:16
Hepex kirjoitti:En löytänyt mopopuolelta tällaista topiccia, mutta kuitenkin, toimiiko xenonit (35W) Derbissä? Syttyi ainakin yhdistäessä akkuun. Eli riittääkö tuo vakio, oiskohan se 5Ah akku, vai tarviiko isompaa tilalle? Käyttäisin xenoneita vain iltaisin pimeällä, päivävalona olis ihan perus halogen-spotti
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2640_n.jpg
Lueskelin muutama kymmentä sivua xenoneista; saako derbiin jännitteensäädintä tms. mikä antaa akulle isomman latausvirran? Vai miten akulle saa isompaa latausvirtaa? Mistä saa tasasuuntimen jonka voi laittaa etuvalon johtoihin = tasavirtaa jonka voi laittaa xenoneille.
18.4.2011 12:08
18.4.2011 13:34
21.4.2011 23:08
22.4.2011 10:21
Hepex kirjoitti:Ajattelin vetää niinkin yksinkertaisesti kun suojatut johdot akulta keulalle ja katkasija+rele väliin esim tankoon. Valoille tosiaan tulee vaihtovirtaa ja se tarvisi tasamuuntimen. Onko mahdollista laittaa valoilta tasamuuntimella virtaa xenonille mutta ottaa akulta sytytys, eli vetää haaraliittimellä xenonilta johdot sekä akulle että tasavirralle, toimiiko? Kuva havainnollistamaan.. http://aijaa.com/v.php?i=009277904675.png
Jos kaavio on väärin niin pistäkää joku täysin selkeä ja mahdollisimman yksinkertainen kytkentäkaavio, tarvikkeita tällähetkellä 4Ah akku + Ducatin 85W sähköt sekä 35W HID-poltin ja ballasti-setti.
Tuo monimutkaisuus sen takia ettei akku käsittääkseni riitä ylläpitämään jatkuvaa valotehoa vaan tyyliin 1-2h päästä rupee vilkkumaan ja sammuilemaan. Eli käytännössä selostukseni tarkoittaa sitä että xenonille otettaisiin virtaa SEKÄ akulta että tasavirtaa valoilta, jossa kuitenkin taitaa vaihdella se teho kaasun mukaan, en tiedä laskeeko jännite, uskoisin sen pysyvän 12V kaikenaikaa
16.7.2011 12:11
22.7.2011 15:02
22.7.2011 17:25
shule kirjoitti:Pitääkö noi xenonit vetää suoraan akulta vai voiko laittaa alkuperäsen johtojen tilalle?
Rllj kirjoitti: Niin pitääkö sen ympärillä olevan metallireunuksen olla siinä kiinni vai toimiiko se vain suojana ja on tarkoitus irroittaa kun se asennetaan?
4.8.2011 11:24
4.8.2011 11:55
24.8.2011 0:45
_Sylin_teri_ kirjoitti:shule kirjoitti:Pitääkö noi xenonit vetää suoraan akulta vai voiko laittaa alkuperäsen johtojen tilalle?
Mielellään akulta releen kautta niin saat vakiokytkimen kautta sytytettyä ilman johtojen irrotusta. Itellä sähköt sekoili kun laitoin valojohdoilta. Ja jos valoille tulee virta suoraan puolalta niin sitten ei missään nimessä sinne.Rllj kirjoitti: Niin pitääkö sen ympärillä olevan metallireunuksen olla siinä kiinni vai toimiiko se vain suojana ja on tarkoitus irroittaa kun se asennetaan?
Ei näyttäisi olevan toiminnallista merkitystä. Tuo kuori vain ohjaa valon alaspäin.
3.9.2011 10:05