Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

.

29.4.2010 18:22

Miten saan koneen helpoiten auki silleen että nään kokonaan kampiakselin ja olisi mahdollista se irroittaa? :) kyseessä peugeot xps 04 ja kone siis am6.. tippu männän sokka sinne niin pitäis saada pois se sieltä :D

29.4.2010 18:30

Riittää että pytyn ottaa pois, pyöräytät paperia kammen alta niin tulee ylös, tai käytä magneettia, paineilmaa... mitä nyt keksitkään. Muista että puhtaus on tärkeää.

.

29.4.2010 19:49

mites jos ilmaa laittaa ni tuleeko se varmasti sieltä ettei mee minnekkään välii ja miten toi paperihomma toimii? :)

29.4.2010 22:51

Siis vittu saat sen helposti sieltä, ku otat taskulampun käteen ja katot sinne kampikammion pohjalle. Sit tökkään magneettisella ruuvvarilla siihen ja nostat sen pois. Jossei onnistu, suhauta paineilmalla sinne ni se lentää ulos sieltä. Älä kuitenkaan laita naamaa eteen ettei satu.. Ja paineilmalla saa kampikammion niin puhtaaks kun sen tarttee olla. ;)

E: ja se kampikammio on umpinainen tila, ei voi jäädä minnekkään jumiin tms.. Tulee kyllä pois sieltä kivuttomasti.

29.4.2010 23:02

Baw33 kirjoitti:Siis vittu saat sen helposti sieltä, ku otat taskulampun käteen ja katot sinne kampikammion pohjalle. Sit tökkään magneettisella ruuvvarilla siihen ja nostat sen pois. Jossei onnistu, suhauta paineilmalla sinne ni se lentää ulos sieltä. Älä kuitenkaan laita naamaa eteen ettei satu.. Ja paineilmalla saa kampikammion niin puhtaaks kun sen tarttee olla. ;)

E: ja se kampikammio on umpinainen tila, ei voi jäädä minnekkään jumiin tms.. Tulee kyllä pois sieltä kivuttomasti.


ei oo kyl mitää paineilma laitet mut jos jollain pumpul sit koittais jos ei onnistu ruuvimeisselil :D mut kiitti neuvoist :)

30.4.2010 9:33

_tatuu_ kirjoitti:Miten saan koneen helpoiten auki silleen että nään kokonaan kampiakselin ja olisi mahdollista se irroittaa? :) kyseessä peugeot xps 04 ja kone siis am6.. tippu männän sokka sinne niin pitäis saada pois se sieltä :D


Itellä kun tippu sokka alakertaan niin otin koneen irti moposta,
käänsin ympäri ja ravistelin männänsokan pois. tarvittaessa voit huuhdella kampikammion
pienellä määrällä bensaa.

30.4.2010 22:38

Tosiaan kannattaa ens kerralla laittaa rättejä tai teipata kampikammion aukko umpeen, niin ei tarvi tällasista murehtia. Onpahan idioottivarma.

1.5.2010 1:10

joo eiköhän tästä opittu jotain.. :D huomenna yritän noukkia sitä sieltä :D

2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

6.5.2010 16:51

Tässä olis tarkotus alotella Hussen SM:n -04 koneremonttia niin olisko jotain vinkkejä koskien juuri hussen moottoria, ekan sivun vinkit jo lukasinki läpi. Kiertokanki pitää vai koneistamolle viedä että saa oikein?

Nim. Ekaa kerta koneremonttia aloittamassa.

13.5.2010 15:15

Nyt tarvittis saada äkkiä selville DTn kannen kiristystiukkuudet? Manuaalista en löytäny.

13.5.2010 15:45

Teemu-DT125RE kirjoitti:Nyt tarvittis saada äkkiä selville DTn kannen kiristystiukkuudet? Manuaalista en löytäny.


Löytykin jo. Jos muilla tarvetta nii tuolta löytyy koneen räjäytyskuvat ja kiristystiukkuudet.

http://www.bikepics.com/members/gifue/9 ... 520344&s=0

11.6.2010 22:22

Mistähän saa laakereita yamaha dt 125, muualta kuin yamahan liikkeistä?

11.6.2010 22:24

Mitähän laakereita sais olla? Petilaakereita saa stormista, 30e kpl. Ja muita laakereita voi mettästää lähimmästä laakeriliikkeestä. :)

11.6.2010 22:25

Kaikki laakereita, eli niitäkin :D Mut mistäs sen tietää että mitä ne laakerit on? joku koodihan niissä kaikissa on :nolo:

11.6.2010 22:33

aikavaikee kirjoitti:Mut mistäs sen tietää että mitä ne laakerit on? joku koodihan niissä kaikissa on :nolo:

http://www.pohjanlaakeri.fi/sivu/fi/tuo ... ypeittain/