Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
6.4.2015 13:48
Niin, mutta ei taia olla monella kokemusta
Ite tilasin lauantaina riskillä, saas nähdä mitä sieltä tulee
6.4.2015 14:12
Ei käyny itellä ainakaan suoraan... Sanoisin että huono ostos. Vakio lukkolevy ei käy. Tarvii prikan kytkimen akselille, ja tarvii prikkoja jousien pulttien alle. Mulla myöskin kantoi jostain kun kytkin ei liikkunut tasaisesti. En ehtinyt selvittämään vikaa kun pyörä varastettiin.
Mulla ei alkanut vakio kytkin luistaa vaikka oli 180cc ja kireä nokka 4000km. Tosin vahvistin kytkintä prikoilla.
6.4.2015 14:26
No Jonsku kirjotteleppa tänne sitte ku paketti saapuu, pitänee sillävälin varmaan käydä prikkakaupoilla
Ja SähköSiika tilasithan oikean mallin kun siellä kahta erilaista myydään, ettei vaan siitä johtunut?
6.4.2015 14:42
Tilasin, siitä en tiedä lähettivätkö oikean. Samalta se näytti kun kuvassa ja levyt kävivät, mutta mikään muu ei sitten oikein käynytkään. Kytkintapin säätökin piti säätää ihan ääripäähän ja samoin vaijerin säätö.. Johtui siis siitä kun tuon kuusijousikytkimen taakse piti laittaa 1mm shimmilevy ettei ottanut kytkinkruunuun kiinni.
6.4.2015 19:30
Aiemmin oli puhetta kiertokangen vaihtamisesta. Jos joku vaihtaa pelkän kiertokangen niin kannattaa mitata että se on saman pituinen kuin alkuperäinen. Meille toimitettu kiertari oli 1mm pitempi joten mäntä kolisee kanteen jos ei laita paksumpaa alatiivistettä pytyn ja lohkon väliin.
6.4.2015 21:21
Noo, katotaan mitä sieltä tulee ja saako käymään.. Itekkiin sain ton luistamisen loppumaan prikkojen avulla mutta sitten tuli ongelmaks että kytkin ei irrottanu kunnolla..
otin sit ne pois kun ei saanu vapaalle laitettua ilman että sammutti koko pyörän
6.4.2015 21:31
Mulla ei kyllä prikat vaikuttanu mitenkään toimintaan, paitsi vähän jäykemmäksi tuli kytkin tottakai. Sulla on jotain rikki.
7.4.2015 6:32
Olikos sulla prikat kytkinjousten alla vai siinä päässä? Ja oliko vakiokytkinjouset? Itellä jäykemmät kytkinjouset ja prikat oli niitten alla ja nuin kuten ylhäällä kerroin toimii.. Kaikki on muuten kyllä kunnossa
7.4.2015 9:24
Alla. Pysyvät paremmin paikoillaan.
9.4.2015 22:55
mistä kaasariin uusi kaasarinkalvo? (kiire)
9.4.2015 23:21
Helpottais varmaan jos tietäis mihin kaasariin
10.4.2015 0:17
No eikö näissä keihinin 30 oo...
10.4.2015 9:52
MP-racingilta tai MP-osalta kannattaa kysyä. Tuskin saat mistään nopeasti ja varmaan maksaa hunajaa.
Mitä mieltä nyt ihan rehellisesti ootte ja erityisesti Murska on tosta kampiakselin kestosta?
Multa kun varastettiin pyörä ja ois uuden pyörän osto edessä. Kaavailin yzäriä jota tottakai tarvisi vähän piristää.
Ja pyörän kilometrit nyt määräytyy vakuutuskorvausten mukaan. Koneesta ois tarkotus taas kutitella se vähän päälle 20hp, eli nokka tulossa pytyn ja isomman ruiskurungon kaveriksi.
Veikkan että tulee n.6 tkm ajettua pyörällä viriosien kanssa sitten kun sen saan. Onkohan ne turvalliset kilometrit pyörän ostoon nyt sitten 15tkm, 25 tkm vai jotain ihan muuta?
Murska sanoi että jo pelkkä viallinen termostaatti tekee tuhojaan, niin mitäs sitten kun ei noita kukaan kuitenkaan jaksa lämmitellä? Ajetaan kylmällä koneella ja ihan samalla tavalla menee alalenkki väljäksi?
Viimepyörään laitoin 12tkm kohdalla palikat kiinni ja 18tkm kohdalla pöllittiin. Kone pelasi hyvin, mutta odotin useimmiten syylärin lämpeämistä ennen ajoon lähtöä, joten tottakai se kesti.
Näkyy nettimotossa olevan yli 40tkm ajettujakin yzäreitä joiden alakertaan ei ole tarvinut koskea. Toisin sanoen mahdoton sanoa mitään ellei tiedä miten pyörää on pidetty?
10.4.2015 11:05
Kampuran laakerit on saman kokoiset kuin kisapiikkien koneissa, alalenkin laakerointa on samaa luokkaa joten kyllä noiden pitää kestää. Tärkeintä on moottorin lämmitys ja lämpimänä pitäminen, eli termari on oltava kunnossa. Myös öljyt on tärkeässä roolissa ja mitä tahansa kuraa ei kannata käyttää koneessa, ja niitä kannattaa vaihtaa 2000km välein. Näillä saadan alakerta kestämään hyvinkin pitkään.
Sitä en osaa ennustaa missä vaiheessa normi käytössä oleva alakerta menee remonttiin, voi kestää hyvinkin lähemmäksi 80tkm tai kuten meidän tapauksessa 16tkm kun moni asia meni pieleen.
Jos paljon ajettua moottoria alkaa virittämään niin alakerta kannattaa rempata suosiolla, paljon ajettuun koneeseen en viripalikkaa laittaisi kiinni ilman alakerran laakerointia.
Tuosta meidän kiertokanki keissistä ei kannata vetää suuria johtopäätöksiä, kuten jo puhetta oli, kyse oli monen yhteensattuman summasta. Kyllä mä edelleen näkisin että Minarelli on kestävä moottori kun kaikki on kunnossa.
10.4.2015 11:24
Okeii kiitos mielipiteestä. Mulla on jotenkin sellanen tunto että haluaisin alle 20 tkm ajetun pyörän, jotta alakertaan ei tarvisi koskea. Oon katsellu paria 17 tkm ajettua ja sellanen tuntuisi turvalliselta ostokselta jos öljyt on vaihdettu ajallaan.