Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
14.5.2011 12:54
Kyllä käy.
14.5.2011 18:22
miten ootte ottanu ne laakererit koneesta irti, mitä ei pysty hakkaamaan toiselta puolelta pois?
14.5.2011 22:42
Lohkoa lämmittämällä ja raa-alla voimalla.
14.5.2011 23:28
http://www.youtube.com/watch?v=1xuR7T8G1YsEn ole ite kokeillut mutta näyttäis aika kätevältä tavalta
14.5.2011 23:39
toi näyttää kyllä niin kätevältä että vois melkeilmä kokeilla, jos vaan löytyy just ton laakerin sisäkehän kokonen hylsy
15.5.2011 22:21
tanskude kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=1xuR7T8G1Ys
En ole ite kokeillut mutta näyttäis aika kätevältä tavalta
Pitäisi toimia myös käyttämällä rasvaa märän paperin sijaan.
Tai sitten ihan työkalun avulla
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... 1280_h.jpg191280
Biltema
89,00 €
16.5.2011 17:00
Mitä eroja näissä koneissa on? Mulla nyt uudempi eli rotax 122 (?) ja meni kiertokanki, mäntä ja sylinteri hajalle nii helpoimmalla ja halvimmalla pääsee kun ostaa käytetyn koneen eli 08 runkoon?? PJME ei lähetä sylintereitä tänne mutta miks? Mistä muualta vois saada osia? Vai onko vaa paras ostaa se kone? Mistä vuodesta lähtien on siis sama kone kun tämä 08 vuoden?
Jos jollaki on myynnissä RS kone niin voin ostaa!!!
17.5.2011 15:34
Kyllä PJME lähettää sylintereitä Suomeen. Ja -07 -> on samallaisia pyörät kun sulla.
17.5.2011 18:13
Mistä sais rave 1, aprilia rsään meinaa 2 radilta vissii poistunu valikoimasta
17.5.2011 21:50
Mototalli, nettivaraosa, huutonet ja ebay jos ulkomailta haluu tilata. Noista kannattaa ainakin katella. Ja Nakkilasta saa sitten uutena suolaseen hintaan jos haluaa.
17.5.2011 22:12
nyt kävi niin, että laakerit sain irti paperikikalla en saanu irti, mutta tein eräänlaisen ulosvetäjän tapaiden patentin mutta uudet ei tahdo mennä kotikonstein paikoilleen, kun ei ole prässiä, ja ei tahdo jostain syystä lähteä suoraan menemään paikoilleen lyömällä vanhaa laakeria siinä uuden laakerin päällä, joten kaikkein helpoimmalta tuntuu viedä jollekin ammattilaiselle
17.5.2011 23:31
Siis oletko kokeillut nyt sitä, että uudet laakerit pakkaseen ja kuumailmapuhaltimella lämmität sitä koloa mihin laakeri tulee?
Vai menikö se edes noin?
18.5.2011 9:11
Juurikin noin, laita laakerit pakkaseen vaikka yön yli ja sitten lämmität lohkoa kuumailmapuhaltimella niin pitäis sujahtaa paikalleen isompaa voiman käyttöä. kannattaa myös käsitellä niitä kylmiä laakereita hanskan kans, jos otat sormilla kiinni niin ne kerkeää lämmetä ja laajenee.
18.5.2011 14:53
Kylmäspray laakereille tekee hyvää kanssa just ennen kun lyöt paikallee.
18.5.2011 15:18
joo oli ollu pakkasessa, mutta en uskaltanut oikein lämmittää siitä yhden kampiakselin laakerin luota, koska siinä on se stefa joka taytyy laittaa kiinni ennen kun laittaa laakerin, että pelotti että se palaisi. isä oli kumminkin soittanut jonnekkin pienkonekorjaamolle, ja siellä olivat neuvoneet että kannattaa laittaa jokin märkä rätti siihen stefan päälle, niin pystyy melko huoletta lämmittämään. juuri tämä yksi kampiakselin laakeri ongelmia olikin tuottanut. kohta uusi yritys, jos menis ny helpommin
E: nyt on jo kaikki laakerit kiinni, kävi aika helposti kuhan sai vaan lämmitettyä
sujahtivat oikein paikalleen