23.3.2011 11:07
proppu kirjoitti:_Sylin_teri_ kirjoitti:Se oli muuten koulun mittarilla Ei se tasajannitteellä mitään näyttäny. Selvää vaihtovirtaa sieltä tuli kokeilehan ite! Jore tai joku muuhan selitti sitäpaitsi alkuvuodesta että vaihtovirtaa tulee laturista.
Pätemistä: Koulun mittarit on myös kiinalaisia. Ja kävin äsken kurkkaamassa meidän laturin sisälle ja tasasuuntaussiltahan se sieltä löyty.Juke- kirjoitti:Mikäköhän ois hyvä tapa asentaa h4 kannallinen xenonpolttimo tollaseen normikantaseen ? Esim. voiks sitä laittaa jollai liimalla tms kiinni vai kuumeneeks se niin paljo?
Pelkkä kuumaliima ei kestä kun se notkistuu lämmetessä. Joku epoksi varmaan kestäs. Jos se ei helposti jää näkyväks niin laita vaan jesaria siihen päälle. Eli siis mulla oli kuumaliima+jesari riejussa, sillä pysy.
3.4.2011 21:49
7.4.2011 19:47
i-Flizzer-i kirjoitti:Minkälaisen paketin tarviin uuteen -11 mitoon kun olen laittamassa xenoneita ?
7.4.2011 20:09
7.4.2011 20:47
11.4.2011 14:46
Marc kirjoitti:i-Flizzer-i kirjoitti:Minkälaisen paketin tarviin uuteen -11 mitoon kun olen laittamassa xenoneita ?
Sellaisen, missä on oikean kokoinen kanta. Eli lyhyissä taisi olla H3 ja H1 pitkissä, mutta lyhyissä joutuu ainakin hieman modailemaan, itselläni huomenna asennettavana lyhyisiin ja pitkiin h1
11.4.2011 15:35
Multiviri kirjoitti:Minun mielestäni tuossa on juuri oikein tehty. Releelle ohjausvirta tulee pitkien johdolta. Tuo rele pitäisi olla kahdella ulostulolla varustettu, toinen niistä menisi pitkien ballastille ja toinen lyhyiden ballastille. Silloinhan ne molemmat palaisivat? Ja sittenkun sammuttaa pitkät niin lyhyet jää palamaan koska sinne menee virtaa suoraan lyhyiden valojen johdoista.
11.4.2011 19:13
i-Flizzer-i kirjoitti:Marc kirjoitti:i-Flizzer-i kirjoitti:Minkälaisen paketin tarviin uuteen -11 mitoon kun olen laittamassa xenoneita ?
Sellaisen, missä on oikean kokoinen kanta. Eli lyhyissä taisi olla H3 ja H1 pitkissä, mutta lyhyissä joutuu ainakin hieman modailemaan, itselläni huomenna asennettavana lyhyisiin ja pitkiin h1
Pitääkö muutossarjoja olla usempikin ?
11.4.2011 22:44
12.4.2011 8:53
Mazasi kirjoitti:
Tuossa varmaan oikein oleva kytkentä tuommoisella 2 ulostulolla olevalla releellä.
12.4.2011 14:46
Marc kirjoitti:i-Flizzer-i kirjoitti:Marc kirjoitti:i-Flizzer-i kirjoitti:Minkälaisen paketin tarviin uuteen -11 mitoon kun olen laittamassa xenoneita ?
Sellaisen, missä on oikean kokoinen kanta. Eli lyhyissä taisi olla H3 ja H1 pitkissä, mutta lyhyissä joutuu ainakin hieman modailemaan, itselläni huomenna asennettavana lyhyisiin ja pitkiin h1
Pitääkö muutossarjoja olla usempikin ?
Riippuu onko muutossarja tarkoitettu autolle vai moottoripyörälle. Autolle tarkoitetussa 2 sarjaa, mplle 1 sarja(yleensä). Yleensä niissä lukee kuinka monta polttimoa ja ballastia paketissa on. 1 sarja= ballasti, polttimo + kaapelit.
12.4.2011 17:39
_Sylin_teri_ kirjoitti:Multiviri kirjoitti:Minun mielestäni tuossa on juuri oikein tehty. Releelle ohjausvirta tulee pitkien johdolta. Tuo rele pitäisi olla kahdella ulostulolla varustettu, toinen niistä menisi pitkien ballastille ja toinen lyhyiden ballastille. Silloinhan ne molemmat palaisivat? Ja sittenkun sammuttaa pitkät niin lyhyet jää palamaan koska sinne menee virtaa suoraan lyhyiden valojen johdoista.
Ei se ollut oikein. Ei toiminut tuo sillä rele ei saa jännitettä kuin pari volttia, kun on sarjassa ajovalon kanssa. Lähes ikinä ei sähkölaitteita kytketä sarjaan. Siitä ei seuraa kuin kummankin laitteen jännitteen tippuminen.
12.4.2011 18:20
12.4.2011 18:26
Multiviri kirjoitti:_Sylin_teri_ kirjoitti:Multiviri kirjoitti:Minun mielestäni tuossa on juuri oikein tehty. Releelle ohjausvirta tulee pitkien johdolta. Tuo rele pitäisi olla kahdella ulostulolla varustettu, toinen niistä menisi pitkien ballastille ja toinen lyhyiden ballastille. Silloinhan ne molemmat palaisivat? Ja sittenkun sammuttaa pitkät niin lyhyet jää palamaan koska sinne menee virtaa suoraan lyhyiden valojen johdoista.
Ei se ollut oikein. Ei toiminut tuo sillä rele ei saa jännitettä kuin pari volttia, kun on sarjassa ajovalon kanssa. Lähes ikinä ei sähkölaitteita kytketä sarjaan. Siitä ei seuraa kuin kummankin laitteen jännitteen tippuminen.
Miksi se ei toimisi, jos ohjausvirta pelkästään tulisi pitkien johdosta ja sitten se "käyttövirta" tulisi suoraan akulta? Ja tietenkin maadoitetaan tuo rele. Miksi se ei toimisi, kiinnostaa tietää yleisellä tasolla, Marc on varmaan keksinyt jo miten saa toimimaan molemmat yhtä aikaa.
12.4.2011 21:23