Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

24.3.2010 0:04

Sen vauhtipyöränkin ulosvetäjän saa helposti ite tehyä, tai kympillä kaupasta. Riippuu täysin mimmonen vauhtipyörä siinä on? Helpoiten tietty pääsee jos vie vaan sen irrotettavaks. Tänne voi tulla rohkeesti kysymään jos joku mietityttää, tai tulee ongelmia konerempan yhteydessä. Vastaillaan parhaan mukaan.

Kyllähän se alakerta rempa maksaa pirusti jos liikkeessä teettää. Vinkkinä heti alkuun, ota ihan pimeesti kuvia digikameralla joka kulmasta aina kun teet jotain. Vaikka se siinä vaiheessa tuntuu ihan tyhmältä ja "kyl mää sen muistan" niin kannattaa oikeesti. Laita kans kaikki osat kippoon ja purkkeihin, älä jätä pöydälle lojumaan. Katoo helposti. Esim. ite laitoin samaan samaan kasaan kippoja missä oli "kytkinpuolen osat" ja toiseen "lohkojen sisälmykset" jne. Ja siinä samalla pystyy tarkastaa että jos jotain jää "yli" niin ei kasaa enempää, eikä sit kone kasassa huomaa et oho toi prikka ois tullu vaihderattaan päähän..

Helpoiten pääsee kun ensin lukaset jonkun hondan "workshop manualin". Ja seuraat sitä.

Täs löysin pikasella haulla tälläsen, näyttäs olevan ihan ok.
http://rapidog.com/search/file.php?file_id=6274310


Jossei nasseen oo alakertaan koskettu 40tkm aikana, suosittelen vaihtaan nyt ainakin kiertokangen, petilaakerit, ja jokasen vähänki huonossa hapessa olevan laakerin taivaikka kaikki.

24.3.2010 0:44

Eikai Nsr:ssä ollut sellasta, että jossain vaiheessa tarvis jotai Hondan erikoisavainta? Jostai tullu tommone muistikuva, mutta en ainakaa ny pikasesti löytäny mitää tietoa haulla, että tuskimpa. Jos tarvit nii mulla on muutama ulosvetäjä, nii voin lainata jos löytyy sopiva.

24.3.2010 3:56

Näsärin koneessa on muutama erikoismutteri, niihin on olemassa ihan oma avain. Vauhtipyörään ei myöskään käy mikään yleismallin ulosvedin, siihenkin on ihan omanlaisensa, jota myydään n. 50e hintaan.

24.3.2010 11:22

Aijjaa, minkäs laisia erikoismuttereita? :eek: Nyt heräs uteliaisuus.. :D

24.3.2010 14:32

Perkeleen rahastajat :D

No mutta tuo bikeworld on valtuutettu Honda huoltaja ni sinne sitte vien vaan avattavaks kun siltä tuntuu.

29.3.2010 22:01

Jos on yhtään innostusta itse hieman kehitellä niin noista työkaluista selviää alle kahden euron kustannuksilla, tässä itse tekemäni erikoistyökalut (ulosvedin ja kruunumutteriavain) http://www.motot.net/galleria/showphoto ... &nocache=1

Toki jos innostusta on niin voin tehdä ulosvetimiä 20 eurolla. Kuin myös hylsyjä.

3.4.2010 21:18

Mitäs kun ootte koneita kasannut ilman tiivisteitä moottorisilikonilla niin: kestääkö se silikoni synteettisiä öljyjä?

Mulla on ollut aina käytössä teboilin ep mineraaliöljyt ja haluisin joskus kokeilla vaikka laadukkaampaakin laajemmalle lämpöalueelle sopivaa synteettistä :roll:

Aprilia rs 06

5.4.2010 10:55

Elikkäs, räsään vaidettiin mäntä. sitte ku lähin sillä ajelemaan ni 2 km pääsin ku booas ja sammu.. lähti heti käyntii taas ja 2 km ja sammu.. sitte käännyin jo takasipäin ku rupes pelottaa ni pääsin 1km booas ja sammu. sitte 500m sen jälkee vähä matkaa liuin alamäkeen ja ajoin kotiin 1.5km..
voisiko olla että mäntä ahistaa sen verran kun on satkun isompi kun vanha, vaikka vanha tuntui vähän väljältä. tai sitte kun oli kostea keli vetää jostain oikosulkuu ja lyö virrat pois koneesta? antoin kipinää miinus navasta ku laitoin kiinni meinaako oikosulkua? :nörtti:

5.4.2010 16:25

Tais männä sulake. Tsekkaa se, ja zsekkaa tulppa (putsaa tai vaihda).

5.4.2010 16:27

Höspö kirjoitti:Mitäs kun ootte koneita kasannut ilman tiivisteitä moottorisilikonilla niin: kestääkö se silikoni synteettisiä öljyjä?

Mulla on ollut aina käytössä teboilin ep mineraaliöljyt ja haluisin joskus kokeilla vaikka laadukkaampaakin laajemmalle lämpöalueelle sopivaa synteettistä :roll:


Kestää.

5.4.2010 16:37

Johani kirjoitti:
Kestää.


Kiitos :D Luulin ettei kukaan tiedä tai oo miettinyt samaa. Bensaa kun valuu koneen päälle niin se silikoni alko tursuamaan lohkon reunoista ulos niin tuli heti mieleen turvottaako synteettinen samalla tavalla sisältä :)

8.4.2010 19:46

Meni Nsr:stä nopeus mittari pimeäksi, eli ei näytä lukemaa. Onko nopeusvaijeri mennyt vai ratas? Vaijeri kai noista useimmin hajoaa.

Pikaista apua odottelen :D

16.4.2010 15:13

Nyt menee jo mielenkiintoses pelkkä männän vaihto. Mäntää ei saa työnnettyä sylinterin sisälle kuin n. puol senttiä ja sitten ei liiku millään ilveellä. Ennenki on tullu mäntä vaihettua joten ei oo uus homma. Mitään poppakonsteja siihen et mitenkä tuon prkleen sais tumpattua kiinni? Jummas tähän koko pyörän kasaus ku yhtä hlvetin mäntää saa kiinni :D

16.4.2010 15:45

Nallepappa kirjoitti:Nyt menee jo mielenkiintoses pelkkä männän vaihto. Mäntää ei saa työnnettyä sylinterin sisälle kuin n. puol senttiä ja sitten ei liiku millään ilveellä. Ennenki on tullu mäntä vaihettua joten ei oo uus homma. Mitään poppakonsteja siihen et mitenkä tuon prkleen sais tumpattua kiinni? Jummas tähän koko pyörän kasaus ku yhtä hlvetin mäntää saa kiinni :D


taitaa yksinkertasesti olla liian iso mäntä ?

tilasit vakiokoon männän ja sait tzr vakiokoon joka on 56,40mm ja sun pyöräs vakiokoko on 56,00m näin äkkiseltään veikkaisin näin ?

17.4.2010 23:36

Ihan alkuperänen mäntä on. Vaihoin yläpään tiivisteet jossa meni vaan pikku hujaus. Hyvin se mäntä sieltä ulos tuli mutta sisälle laitto onki sitten eri asia :s