Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
17.7.2017 18:13
Onko näissä vehkeissä tavannut olla paisuntakammiossa kuristuksia? Hommasin tuollasen 1995(?) vuotisen TDR:n ja kyllähän tuo on joko tuhannen väljä tai sitten edelleen 11kW tehoissa; 4t kevarit voittanee tuon kiihdytyksessä. Tosin kyllä tuo jaksaa sitten 80 tiellä kulkea ilman ongelmia kun sen sinne vaan saa kiihtymään, samoin alavääntö on ihan jees...
Juuri testasin ottamalla ypvs:ltä vaijerit kokonaan irti ja kääntämällä sen aukiasentoon eikä kulkupuolessa tuntunut juuri vaikutusta.. Alkukäyrässä ei kuristusta näkynyt mutta putki itsessään (alkukäyrä+paisari) painaa kyllä kuin synti niin liekkö siellä on jonkin sortin metallia välissä? Onko kellään ylipäätään mitään tietoa näistä TDR:stä? tekniikkahan on hyvin pitkälle DT:tä.
17.7.2017 18:42
Ainakin DT:n putkessa on sellanen verkko ja joku villantapainen äänieristys paisarin seinämissä. Ei hirveästi vaikuttanut tehoihin kun poisti. Hieman toki keveni ja äänet parani.
19.7.2017 12:36
Semmonen kaverihan sieltä löyty. Jatkuu aika syvälle kohti alkukäyrää (väh.4cm mitä sain meisseliä survottua läpi) ja on niin hyvin hitsattu että eikun uutta putkea mieluummin vain kehiin... Katsellaanpa loppuviikosta mitä pyörä sanoo siankellillä.
21.7.2017 23:44
Olis jouten Athenan putki jota on pikkasen modattu istumaan 1988-2003 runkoon. Todettiin tyhjä vakioputki toimivimmaksi satunnaiseen enskailuun.
5.8.2017 21:34
Olis tarjotus alkaa rakentelee itelle 170cc deeteetä. Kestääkös nää vakio kampurat viilattua 170cc pyttyä?
6.8.2017 1:04
Kyllä pitäisi kestää. Tosin, jos jotain kovia virejä tekemässä niin kannattaa varmaan vaihtaa kiertokanki ja kampiakselin laakerit uuten niin ei tule sitten pettymyksiä.
11.8.2017 23:47
Mitähän on oikee käyny kun pakoaukonsäädin tuli tämmösenä ulos
Rupesin huomaamaan kun tehot alko pitkällä välillä laskemaan ja tuli katottua että ypvs toimii oikein. Toinen puoli oli pahasti sulanut ja piti ottaa sylinteri käteen että sai pois
12.8.2017 16:27
Hei, tarkoituksena olis hankkia arrow tai dep putki ja sen kanssa 32mm kaasutin. Onko isommalla kaasuttimella kuinka isoa tehoeroa?
13.8.2017 22:45
ei isommasta kaasaristä hirveest hyötyy sillon vaan jos käytät vakioilmanputsari systeemaa ja isonnat ilmanottoo ja hommaa arrowi kuulemma tehikkäämpi.
itel dep ja aika yläkiertone
20.8.2017 1:45
Meneekös Yz'N putki kuinka deeteeseen ja toimiiko kuinka hyvin?
20.8.2017 16:02
Tytölle hankittiin 07 125x. Nyt alkoi sytytys pätkimään. Eli kesken ajon alkaa röpöttämään, pätkii ja lopulta sammuu. Kipinä häviää.
On vaihdettu tulppa, hattu ja puola mutta vielä reistaa.
Missähän voisi olla vika? Olisko cdi seuraava vaihtoehto?
22.8.2017 22:12
Kettu-Pekka kirjoitti:Tytölle hankittiin 07 125x. Nyt alkoi sytytys pätkimään. Eli kesken ajon alkaa röpöttämään, pätkii ja lopulta sammuu. Kipinä häviää.
On vaihdettu tulppa, hattu ja puola mutta vielä reistaa.
Missähän voisi olla vika? Olisko cdi seuraava vaihtoehto?
Ja itse itselleni vastaten: cdi vaihdettu, ongelmat loppui siihen paikkaan. Taitaa olla tyyppivika tuo, kaikki käytetyt cdi-boksit menee kaupaksi kuin kuumille kiville.
28.8.2017 21:30
Elikkä siis olisko joku viisas joka vois auttaa tollasessa pienessä ongelmassa. elikkä siis edestäkatsottuna pakoaukon vasemmalla puolella (jää paisarin taakse) on läppä joka aukenee itestään aina välillä. välillä toimii normaalisti mutta joskus läppä aukeaa ja pakokaasut pääsevät pois läpästä eivätkä mene putkeen. läppä on ruuvilla kiinni mutta aukeaa silti vaikka kiristäisi. Huomaa siitä että välillä kun käynnistää hirveä savupilvi ilmestyy eteen ja ääni on häiritsevän kovaääninen. kuulostaa samalta ilman putkea
29.8.2017 22:56
siinä on sellanen "korkki" jossa on muistaakseni kaksi o-rengasta jotka tiivistää sitä pa-säätimen akselin pesää. sulla on ne renkaat sitten vissiin ihan loppu kun jos se tollatavalla päästelee sieltä. eihän se nyt kai mitenkään aueta voi jos olet sen siihen sillä ruuvilla kiristänyt?
Raze675 kirjoitti:Elikkä siis olisko joku viisas joka vois auttaa tollasessa pienessä ongelmassa. elikkä siis edestäkatsottuna pakoaukon vasemmalla puolella (jää paisarin taakse) on läppä joka aukenee itestään aina välillä. välillä toimii normaalisti mutta joskus läppä aukeaa ja pakokaasut pääsevät pois läpästä eivätkä mene putkeen. läppä on ruuvilla kiinni mutta aukeaa silti vaikka kiristäisi. Huomaa siitä että välillä kun käynnistää hirveä savupilvi ilmestyy eteen ja ääni on häiritsevän kovaääninen. kuulostaa samalta ilman putkea
31.8.2017 20:15
https://prnt.sc/gfh6gchttps://prnt.sc/gfh6rzhttps://prnt.sc/gfh768Tuollainenhan sieltä sitten tupsahti, ilmeisesti kiinnike katkennut jotenka ei oo ruuvi kunnolla pysynyt. mistäs tollasen korkin nyt sais sitte uutena ja että mitäs tolle sitte tarvis muutaku kiristää kunnolla?