Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.8.2012 21:07

EDU96E kirjoitti:Kaveri on kysellyt aikaisemminkin mopo-dt;seen liittyviä kysymyksiä täällä.

Onko mahdollista ajaa/päästä 140km/h gepsiin deeteellä jossa välit 14-53, giannellin putki ja pakoaukon säädin lukittu ylä-asentoon? :)

Sanokaa nyt onko mahollista :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.8.2012 21:18

No oishan noilla väleillä mahdollista jos se nyt menee tasan 149 km/h.
Nuo mainitsemas välithän on kevyemmät eikä raskaammat.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.8.2012 21:23

juu siis kevyemmäthän nuo hitusen on ja kyseessä kaverin pyörä. Mitäs mutua se on että jos pakoaukon laippa lukittu yläasentoon niin ei muka kule niin kovaa :eek: taitaa olla laippa/säädin jääny väärään asentoon niissä..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.8.2012 21:26

No en diiä eisen enempää pitäs kulkea laippa ylös lukittuna ku toiminnassakaan..
Ainut "hyöty" siitä ettei ole ypvs:ää on se että ottaa repäsevämmän piikin :D Mutta tosin kulutus melkein kaksinkertainen ja saa melkeen työntää yläjenkaputkella etiäpäin lähtiessä kun niin olemattomat alaväännöt.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.8.2012 21:29

ja _reiska_ turbokit valmistaa kyllä detsiin putkia

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.8.2012 21:35

Jammu1234432 kirjoitti:ja _reiska_ turbokit valmistaa kyllä detsiin putkia


JOO HEI, PUHUT NYT MOPO-DEETEESTÄ, JOSTA KESKUSTELU EI KUULU TÄLLE ALUEELLE! Kiitos, moro, olkaa hyvä ja poistukaa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.8.2012 21:37

Jammu1234432 kirjoitti:ja _reiska_ turbokit valmistaa kyllä detsiin putkia

Painu ny jo suomeks helvettiin täältä :D Joka viikko sut ohjataa mopopuolelle mut silti palaat tänne juttelemaan.Anteeksi törkeä mutta tilanteeseen sopiva kielenkäyttö.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.8.2012 22:04

rauhotu

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.8.2012 22:35

http://www.youtube.com/watch?v=HYS7_DxX ... re=related

Löytyyhän tuolta muitakin videoita samasta putkesta. Ainakin hirveät äänet niistä lähtee :lol:

Oon kyllä silti samaa mieltä että tuon jammun kuuluisi olla mopopuolella :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.8.2012 7:52

stetu kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=HYS7_DxXMPg&feature=related

Löytyyhän tuolta muitakin videoita samasta putkesta. Ainakin hirveät äänet niistä lähtee :lol:

Oon kyllä silti samaa mieltä että tuon jammun kuuluisi olla mopopuolella :lol:


Kyllä sen kuuluu. Katsopaa sen profiili ja klikkaa näytä viestit, niin näet. Tänne jo useamman kerran mopodt;stä tullu kyselemää.. :roll:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.8.2012 16:55

Mikä ihme syö tulppia? :eek:

Tarkoitan, että vaihdan tulpan, uuden B9ES mallisen NGK:n. Aluksi toimii ihan hyvin, ekat 250km menee, mutta sitten rupeaa pätkimään.. 500km jälkeen pätkii jo ihan sietämättömästi, niin ettei pyörä enää kulje kuin 110km/h.. Sitten kun taas vaihtaa niin toimii. Eli pikkuhiljaa rupeaa yläkierrokset pätkimään..?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.8.2012 17:31

liian iso suutin, liian pieni suutin, kiertokangen neulalaakerin väljyys. Tuossa ainakin muutama mitkä voisivat olla vikana.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.8.2012 17:58

Ai että ensin toimii parisataa ja sitten yhtäkkiä rupeaa pätkimään? Kyse ei ole nyt mistään mekaanisesta, vaan nimenomaan elektroonisesta. Pätkiminen on kuin rajotinta vasten hakkais ja tulpan vaihto korjaa taas ongelman - vähäksi aikaa..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.8.2012 18:11

ES tulpat on mopotulppia, kannattaa todellakin sijoittaa noin 10e EG tulppaan ja johan toimii.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.8.2012 18:20

Jammu1234432:n postaukset huomioitu.