Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
25.7.2012 10:04
LaneKit kirjoitti:Jos kerra lämpö- ongelmaa ni kato ny alkuun että vesipumppu on ok ja termari pelaa. Sit ettei kansi vuoda tai nesteitä katoa. Eli syylärin korrki irti kylmänä ja kierrättelet paikallaan, jos kuplii ni sit vuotaa kans.
Kato mäntäs samal pakoaukosta, kerran lämmöt karkailee ni etti vaa oo ottanu osumaa.
Ootko varma et lämpömittari toimii?
Mites katon toimiiko vesipumppu, ja missä se on?
termostaatti? mulla ei oo minkäänlaista käsitystä..
Lämpömittari nousee puoleenväliin kun laittaa virrat, ei varmaan toimi
d mutta kyllä sen huomaa ku sisäreidet alkaa höyrystyä ja haihtua ajossa..
25.7.2012 14:51
Termari on sylinterin kannessa, sen letkun alla. Ottaa ne pari mutteria irti ni saa pois, kyl tajuat ku näät. Termarin aukeamattomuudesta kertoo et syyläri on kylmä, vaik pytyssä lämmöt huutaa hoosiannaa.
Vesipumppu on siinä koneen kylessä jarrupolkimen puolella. Sellane kolmion muotone juttu mikä on kolmella pultilla ja siitä lähtee jäähyletkut. En itseasias tiiä tosta mite toimivuus kokeillaa, mut ite ottasin nesteet pois siitä alimmasta ruuvista, ottasin koko kopan auki ja pyörittäsin startilla konetta et pyörii.
Joo kyl toi sit käy vähä kuumana, ite nakuvehkeellä välil nojaan jalkoja koneesee shortseissa ja silti ei kuumota
25.7.2012 23:31
Ton vesipumpun voi kokeilla myös et jos pyörä on pukilla, niin pyörittää takapyörää vaihde päällä niin pitäis sen vesipumpun pyöriä. Jos ei pyöri niin tod.näk. se muoviratas paskana sieltä.
Ite lähtisin siitä et pistät pyörän käyntii ja käyttelet tosiaan korkki auki, jos tulee vaahtoa ja kuplia reilusti niin kansipahvi on rikki. Ja tota lämpömittaria kannattaa yrittää laittaa toimimaan, näin kesäkeleillä sen pitäis nousta kone kylmänä aavistuksen.
26.7.2012 0:52
Noni näsäri tosiaa otti ja leikkas tossa viikko-pari sitte. Pyörän purin vasta pari päivää sitte osiin ja huomasin pytyn ottaessani pois että ne edelliseltä omistajalta saadut 700e kuitit (sylinteri, mäntä, kampura. ( 'remppa' tehty 33000km kohassa ja ajeltu sen 38000km) oliki ihan täyttää paskaa ja kusetusta. Männässä selvät dremelin jäljet toisella puolellla eli todennäkösesti ex-omistaja leivottanu ennemmin ja hionu männän ja uudet männänrenkaat ja tupiin .Ihmekkää ku ei paljo kutosella jaksanu vääntää ja iha ennen leipomista nakutusta kuulu pytyn päästä. No onneks pytyn pelasti Moottorihiomo hoonauksella nii säästyin isolta laskulta.. Moto-Seinäjoesta mäntäsarja ja yläpään tiivistesarja yhtenä pakettina 130e. Eli eipä se kalliiks ny lopulta tullu.
26.7.2012 16:49
Ihme et pelas noinki kauan jos dremelillä hionu jälkiä männästä
Hyvä että selvisit noin vähällä eikä alakertakaan kärsinyt, näihi maksaa pytyt pikkasen liikaa ja käytetytkin menee nopiaan.
26.7.2012 18:21
Kellään tietoa mistä saa malossin 180cc kanteen O-rengasta ku on mopo-sportilta loppunut?
26.7.2012 21:00
http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... 1d6b7spkl0 Tossa, ku eiks se juttu oo nii et toi 162cc ja 180cc on iha sama pytty, riippuu vaa keneltä kysyy.
26.7.2012 21:24
Joo kiitosta linkistä! Mopo-sportille ku soitin niin sanoivat että tiivistesarjaan ei kuulu o-rengasta, mut tossa se näköjään kuuluu samaan settiin jos on kuvan mukainen.
26.7.2012 21:26
No mitä vittua, ei kuulu sarjaan, luuleko ne siellä mopolla et toi on ikuine vai
Kyl se aika mont kertaa kestää, kaverin am6 minarelliin 4 kertaa taisin saman tiivisteen tökätä ja vielä rokkaa vaik onki muista syistä leiponu pari kertaa
28.7.2012 1:55
Osaisko joku nyt sanoa että mikä tohon vehkeeseen taas tuli? Kaasuttimen säätöja kun hain, meni hermot ja jätin homman siihen, pystyi sillä kuitenkin jotenkin ajamaan. Muutaman tunnin päästä kun olin lähdössä kotiin, huomasin että bensaa ja öljyä iso kasa maassa, ajoin silti jonkun aikaa mutta ei siitä mitään tullut kun tuntui että oli kokoaika ryyppy pohjassa ja kaasutin kun ei ole vielä kunnolla säädetty, röpöttää silloin aivan saatanasti eikä liiku mihinkään. Pysähdyin ja katsoin että valuttaa taas aivan saatanasti bensaa JA lootaöljyä eikä toivoakaan käyntiin lähtemisestä.
Mikähän tähä nyt taas tuli?
28.7.2012 12:04
Siis lootaöljyäkin tulee, ootko paikallistanu että mistä? Jos alkaa pukkaamaan ylivuodosta ni on yleensä merkki siitä että kampuran stefa pamahtanu siltä puolelta ja ampuu painetta sinne.
Entäs tossa kaasarissa, onko pohjaroppu kunnolla, vuotaaks se sieltä vai tuleeko ylivuodosta? Jos se tulee ylivuodosta ni eiku pöydälle ja kattomaan mikä meni vikaan.
Jos toi bensa/öljykasa tul vaa yhtäkkiä toho maaha vaik pyörä ei ollu käynnisääkää, ni se kuulostaa aika saatanan pahalta, omas mopos joskus vuoti sopat siksku koho jumitti ja neulavena päästi kaiken pois ja kait sulla sit ois samaan aikaa tiiviste pettäny öljyropustakin
29.7.2012 0:07
Ei ollutkaan vakavampaa ongelmaa kuin että sylinterin alatiiviste vuotaa oikein huolella. Ruiskii oikein ilmaa ja bensaa sieltä ulos niin paljon että bensa valunut koneen päälle ja irroittanut kaiken paskan ja ne valunut maahan. Kysymys kuuluukin että mikä ton tiivisteen hajoamisen on voinut aiheuttaa? Ja sitten vielä että käykö vakio alatiiviste tuohon 180cc sylinteriin vai joudunko tilaamaan uuden netistä/leikkimään tiivisteliiman kanssa?
29.7.2012 20:52
Näsärin leipomisen syyksi varmistui öljynpumpun hajoaminen, inhimillistä koska ei sellaista valitettavasti voi huomata :S. Ja toinen asia, NSRän kasasin tänään ja kone käy nätisti uudella männällä, mutta pakoaukonsäädintä kasattaessa huomasin että oon hävittäny sen mutterin mikä siihen pa-säätimen aksilaan tulee pitämään sitä levyä. Koitin perus 10mm avaimella pyöritettävää pulttia mutta ei se millään menny jengoille, onko siinä joku tiheäkierteinen mutteri sitte? Mutta näsäri onneks taas käyntikunnossa ja sekootellaan sitte jatkossa bensan sekaa öljyt.
29.7.2012 21:22
Kuinka paljon yleensä tuo nsr mäntä on muilla kestänyt? ku itellä kohta 9 tonnia,voisko kestää vielä toiset 9 tonnia?? ja mikä ois semmonen hyvä ja suht kestävä takanakki? ku jostain syystä päässy kulumaan
29.7.2012 22:03
julbe kirjoitti:Näsärin leipomisen syyksi varmistui öljynpumpun hajoaminen, inhimillistä koska ei sellaista valitettavasti voi huomata :S. Ja toinen asia, NSRän kasasin tänään ja kone käy nätisti uudella männällä, mutta pakoaukonsäädintä kasattaessa huomasin että oon hävittäny sen mutterin mikä siihen pa-säätimen aksilaan tulee pitämään sitä levyä. Koitin perus 10mm avaimella pyöritettävää pulttia mutta ei se millään menny jengoille, onko siinä joku tiheäkierteinen mutteri sitte? Mutta näsäri onneks taas käyntikunnossa ja sekootellaan sitte jatkossa bensan sekaa öljyt.
Se on ihan normi M6 vääränkätisellä kierteellä.