Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

7.4.2016 18:37

Ragemeisteri kirjoitti:Ajattelinpahan vaan kysyä että kannattaisiko periaatteessa laittaa pienempää etu ratasta? Kun omalla kokemuksella 6 vaihteella ei tee mitään muutakun alamäessä :lol: Ainakin oman käsityksen mukaan saattais kulkea tällä methodilla vähän paremmin.


Itekkin olen miettinyt tätä hommaa. Kuvittelisin myös niin että silloin jaksaisi vääntää kutosella paremmin sinne "tehoalueelle". Olen myös ajatellut kokeilla tässä isompaa eturatasta niin voisi ajella sitten vitosella kunnolla maantiellä ja kutonen olisi sitten sellanen ylivaihde. Jos joku olis kokeillu näitä niin voisi kertoa vähä kokemuksia mitä kannattaa lähteä testailemaan. Itellä siis vuoden 2012 malli

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

12.4.2016 20:35

Ite etsiskelin viikko sitten neljästä eri motoliikkeestä pinempää eturatasta, mutta missään ei ollut. Kuulemma Jt-sprockets lopettanut niiden valmistamisen.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

19.4.2016 21:01

skopojätkä kirjoitti:Ite etsiskelin viikko sitten neljästä eri motoliikkeestä pinempää eturatasta, mutta missään ei ollut. Kuulemma Jt-sprockets lopettanut niiden valmistamisen.

Tilaa netistä, saa halvalla, tai sitten ei. Riippuu mistä ostat.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

23.4.2016 15:26

Eli itselläni on Honda cbr 125r -10. Sellainen vika ilmeni, että kun on jonkin matkaa ajanut (n.1,5km) niin ilman mitään erityistä syytä palaa sulake joka palaessaan pimentää takavalon, vilkut, mittarivalot, töötin, ja sellaisen pienen valon edestä onko se lienet parkkivalo. Vika ei ole vielä varmasti löytynyt. Ideoita, missä vika?? Avattiin tuossa vikaa etsiessä piruuttaan magneeton koppa niin siellä oli öljyä ja mietiskeltiin kuuluuko sitä siellä olla?? Kellään mitään tietoutta??

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

8.5.2016 15:54

Moikka!

Mulla on 2008 ruiskucebarin kanssa sellanen ongelma että hyytyy todella helposti +10kmh ylämäkiin ja käy vähän turhan laihalla.. mites se vastus homma jolla voi huijata sitä anturia ja sais käymään rikkaammalla? millanen vastus tarvii olla ja mistä löydän tän johon mihkä se laitetaan.. :s

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

13.9.2016 22:46

Millasii kokemuksii porukalla on tohon bilteman slip-on äänenvaimentimeen millaset äänet, meneekö suoraan vaikoputkeen ja sit viel et minkä kokoset renkaat sais toho vanteeseen ku itel edes nyt 80/90/17 ja takaa 100/90/17? :lol:

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

31.3.2017 18:17

cobra rider kirjoitti:Millasii kokemuksii porukalla on tohon bilteman slip-on äänenvaimentimeen millaset äänet, meneekö suoraan vaikoputkeen ja sit viel et minkä kokoset renkaat sais toho vanteeseen ku itel edes nyt 80/90/17 ja takaa 100/90/17? :lol:

No renkaan kokoja periaatteessa ei kannattais vaihtaa, mutta jos välttis haluat isomman takarenkaan, niin varmaa 130/70-17 saattais mennä maksimissaan, saattaa vaan sit kääntyvyys huonontua. Mulla oli joskus 120/70-17 eikä ollu mitää ongelmaa mahduttamisessa

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

31.3.2017 18:18

skopojätkä kirjoitti:Ite etsiskelin viikko sitten neljästä eri motoliikkeestä pinempää eturatasta, mutta missään ei ollut. Kuulemma Jt-sprockets lopettanut niiden valmistamisen.

Vastaan tähänkin varmaan liian myöhään, mutta tosiaan Derbi senda 125 14 eturattaan ku tilaat niin menee separiin.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

5.4.2017 19:14

Mites nytku ajokausi alkaa, niin tekis mieli saada separiin vähän lisää potkua, niin onkos tälläsen setin hankkiminen miten järkevä investointi? ( http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-At ... -4319.aspx ) Tarvihteeko tuossa muuta kun heittää osat kiinni? Pyörähän on siis 2008 vuosimallia :) Mankin koneita tullut rassattua enemmän kun tarpeeksi, mut nää vesijäähytteiset ruiskut on vähän uutta itelle, niin pitää varmistella! Tarviiko tuon kanssa alakertaa taikka muuta vahvistella? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista ja mukavaa ajokauden alottelua muille Seppojen omistajille 8)

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

12.4.2017 10:46

Somuli kirjoitti:Mites nytku ajokausi alkaa, niin tekis mieli saada separiin vähän lisää potkua, niin onkos tälläsen setin hankkiminen miten järkevä investointi? ( http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-At ... -4319.aspx ) Tarvihteeko tuossa muuta kun heittää osat kiinni? Pyörähän on siis 2008 vuosimallia :) Mankin koneita tullut rassattua enemmän kun tarpeeksi, mut nää vesijäähytteiset ruiskut on vähän uutta itelle, niin pitää varmistella! Tarviiko tuon kanssa alakertaa taikka muuta vahvistella? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista ja mukavaa ajokauden alottelua muille Seppojen omistajille 8)

Rahallasi tietty saat tehdä mitä haluat mutta montaa hevosvoimaa tuskin tolla lisää tulee, vääntöä saattaa jonkin verran tulla. Mutta aika turhaa näiden 4-tahtien viritys omasta mielestä, muutakun perus piristykset.
Ja luultavasti ei tarvitse tehdä muuta.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

30.6.2017 3:33

Morjesta!

Sellanen kysymys kun kannentiivisteen vaihto edessä, niin mikä on kannen kiristysmomentti?

Kiitoksia etukäteen! :lol:

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

25.7.2018 15:37

Mikäköhän sepossa vois olla ku yhtäkkiä lähettyä mäkkärin pihasta (toimi tätä ennen moitteettomasti) moottoritielle, oli kone sen tuntunen ku polttoaine olis loppumassa vaikka tankki oli täys. Tien sivuun ku vedin ja käynnistin nii vapaalla kävi kuitenki normaalisti ja kiers hyvin ja jatkoin matkaa. Motarilla ei kulkenu kuitenkaa enää ku max 80 ja ajoin kotia. No; jäähdytinnesteethän sieltä oli melkee loppussa ja lisäsin täytee.


ei toimi vieläkää normaalisti vaan röpöttää nyt vapaallaki alhasilla kierroksilla jossei lämmitä konetta ja koneen lämmetessä tosi vaikeesti nousee korkeille kierroksille jos ollenkaa

Venat säädin uudellee, ilmanputsari puhas, mut ongelma säilyy eli röpöttelee ja ei ota kierroksia normaaliin tapaa ja tuntuu ikäänkuin just bensa ois loppumassa.
Kyseessä siis 07 vm ja ruisku.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

30.7.2018 12:30

röpöttäjä22 kirjoitti:Mikäköhän sepossa vois olla ku yhtäkkiä lähettyä mäkkärin pihasta (toimi tätä ennen moitteettomasti) moottoritielle, oli kone sen tuntunen ku polttoaine olis loppumassa vaikka tankki oli täys. Tien sivuun ku vedin ja käynnistin nii vapaalla kävi kuitenki normaalisti ja kiers hyvin ja jatkoin matkaa. Motarilla ei kulkenu kuitenkaa enää ku max 80 ja ajoin kotia. No; jäähdytinnesteethän sieltä oli melkee loppussa ja lisäsin täytee.


ei toimi vieläkää normaalisti vaan röpöttää nyt vapaallaki alhasilla kierroksilla jossei lämmitä konetta ja koneen lämmetessä tosi vaikeesti nousee korkeille kierroksille jos ollenkaa

Venat säädin uudellee, ilmanputsari puhas, mut ongelma säilyy eli röpöttelee ja ei ota kierroksia normaaliin tapaa ja tuntuu ikäänkuin just bensa ois loppumassa.
Kyseessä siis 07 vm ja ruisku.


Männänrenkaat varmaa menny tai paskaa ruiskussa

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

2.9.2018 0:44

Mitenkä nuo cebarit on noin halpoja käytettynä? Onko yli 45 tuhatta ajettu cebari vielä kelpopeli? Onko vaikee saaha kulkemaan noin 120km/h?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

2.10.2018 13:04

Onko jäähdytysneste pysynyt jäähdyttäjässä? Ettei häviä moottorin palotilaan
Onko öljymäärä ollut tarkkailussa? Kun siellä on niin pieni öljytila

röpöttäjä22 kirjoitti:No; jäähdytinnesteethän sieltä oli melkee loppussa ja lisäsin täytee.

ei toimi vieläkää normaalisti vaan röpöttää nyt vapaallaki alhasilla kierroksilla jossei lämmitä konetta ja koneen lämmetessä tosi vaikeesti nousee korkeille kierroksille jos ollenkaa

Venat säädin uudellee, ilmanputsari puhas, mut ongelma säilyy eli röpöttelee ja ei ota kierroksia normaaliin tapaa ja tuntuu ikäänkuin just bensa ois loppumassa.
Kyseessä siis 07 vm ja ruisku.


PS. Onko ruiskun puhtaus tutkittu?