Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

10.4.2010 19:56

Paineilmalla puhaltelet sinne vähäsen, niin lähtee kaikki ylimääränen. ;) Hyväks todettu moneen kertaan.

11.4.2010 0:39

Baw33 kirjoitti:Paineilmalla puhaltelet sinne vähäsen, niin lähtee kaikki ylimääränen. ;) Hyväks todettu moneen kertaan.


todellaki. sitte nii paljo baareja ku vaan irti saa.

11.4.2010 12:35

Mikä on tarkotuksena hussen sm vakipytyssä, kun akk jää huuhteluaukot 2-3mm peittoon?

11.4.2010 13:13

Wiibo kirjoitti:Mikä on tarkotuksena hussen sm vakipytyssä, kun akk jää huuhteluaukot 2-3mm peittoon?

ainaki DT:ssä tuolla on muutettu koneen luonnetta tasaisemmaks ;) en sit tiiä hussesta...

11.4.2010 16:01

Sain pytyn pitämään vedet sisällä, mutta kun lähdin ajelemaan rauhallisesti sisäänajoa niin n.20km päästä moottori alkoi huutamaan ja sammui vauhdista. Siinä hetken ihmettelin ja kokeilin lykkiä niin lähti käyntiin, ajoin 100 metriä ja sama uudestaan. Pistin sitten vielä kerran käyntiin, mutten ajanut niin heitti kierrokset niin korkealle että oikein pelästytti ja jatkoi vaikka pistin virrat pois. Eli käy siis niin kuumana että sytyttää bensaa ilman kipinää. Voisko rikkinäinen termostaatti estää konetta jäähtymästä?
Mikä vikana? Ei pysty taaskaan ymmärtämään... Ja ois pikku hiljaa kiva päästä ajeleenki

11.4.2010 21:15

Nickle kirjoitti:Sain pytyn pitämään vedet sisällä, mutta kun lähdin ajelemaan rauhallisesti sisäänajoa niin n.20km päästä moottori alkoi huutamaan ja sammui vauhdista. Siinä hetken ihmettelin ja kokeilin lykkiä niin lähti käyntiin, ajoin 100 metriä ja sama uudestaan. Pistin sitten vielä kerran käyntiin, mutten ajanut niin heitti kierrokset niin korkealle että oikein pelästytti ja jatkoi vaikka pistin virrat pois. Eli käy siis niin kuumana että sytyttää bensaa ilman kipinää. Voisko rikkinäinen termostaatti estää konetta jäähtymästä?
Mikä vikana? Ei pysty taaskaan ymmärtämään... Ja ois pikku hiljaa kiva päästä ajeleenki

Mulla oli kerran sama vika tzr:ssä. Siinä ei virrat sammunu kanskaan avaimesta vaan mun piti repästä tulpanhattu irti. Mulla oli sillon vika yhessä väärin asennetussa maadotusjohdossa..

12.4.2010 10:35

jerbona kirjoitti:
Nickle kirjoitti:Sain pytyn pitämään vedet sisällä, mutta kun lähdin ajelemaan rauhallisesti sisäänajoa niin n.20km päästä moottori alkoi huutamaan ja sammui vauhdista. Siinä hetken ihmettelin ja kokeilin lykkiä niin lähti käyntiin, ajoin 100 metriä ja sama uudestaan. Pistin sitten vielä kerran käyntiin, mutten ajanut niin heitti kierrokset niin korkealle että oikein pelästytti ja jatkoi vaikka pistin virrat pois. Eli käy siis niin kuumana että sytyttää bensaa ilman kipinää. Voisko rikkinäinen termostaatti estää konetta jäähtymästä?
Mikä vikana? Ei pysty taaskaan ymmärtämään... Ja ois pikku hiljaa kiva päästä ajeleenki

Mulla oli kerran sama vika tzr:ssä. Siinä ei virrat sammunu kanskaan avaimesta vaan mun piti repästä tulpanhattu irti. Mulla oli sillon vika yhessä väärin asennetussa maadotusjohdossa..

Siis virrathan menee pois päältä, mutta käy niin kuumana että bensa syttyy ilman kipinää. Kun sitä silloin hetken käyttelin niin kuumeni niin paljon että heittää yhtäkkiä kierrokset kaakkoon. Tai ainakin niin mä sen itse päättelin, varmaa tietoahan ei ole :|

12.4.2010 13:18

Sulla käy laihalla se värkki. vuotaa ilmaa jostain imukaulan välistä, suutin tukossa ettei saa ainetta tai sit vaihettu putsari eikä säädetty kaasaria, tms...

12.4.2010 21:48

Osaisko joku neuvoo, ku pa-säädin ei pelitä. Vaijerit on käyty läpi eikä ne oo jumis.. Ei ota piikkii ja kulkee sen 110 vaik putki tyhjä. Jos sais jonku kattava vastauksen nii vois saada tonki vihdoi kuntoo ku alkaa ottaa päähä jo ku ei kulje. Pa-säätimen moottori on kunnossa ja ku virrat pistää pääl nii kuulu semmone zip ääni. Kysessä Sm husse 05 vuodelt.

14.4.2010 17:43

Mistä ohipuhallus johtuu? Mitä sillon tapahtuu pytyssä/männässä kun on ohipuhallusta? Voiko männällä jossa näkyy ohipuhallusta ajaa ollenkaan?

Mitä mieltä olette tästä minun Yamaha Dt125x -07 männästä? http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/58327

Edellisen omistajan mukaan mäntä vaihdettu 12500km kohdalla koska leikkasi, mutta pyttyä ei kuitenkaan porattu. Nyt mittarissa ~21850km eli männällä ajettu 9350km ja näyttää tolta.
Mutta tuntuu oudolta että edellinen omistaja ei ole porauttanut pyttyä vaikka se on leikannut. Luulisi että pyttyynkin tulisi sen verran jälkiä että ei toimisi. Edellinen omistaja kyllä väitti että ei ollut mitään jälkiä pyttyyn tullut. Mutta eikös aina kun kone leikkaa niin pyttyynkin tulee naarmut, vai olenko väärässä??

Pyörässä on tällä hetkellä Gianellin tehari, pakoaukko toiminnassa, 270 suutin, tyhjäkäynti suutinta ei ole vaihdettu.

14.4.2010 20:55

Ohipuhallus johtuu sylinterin/männän väljyydestä ja silloin palavaa seosta pääsee männänrenkaiden välistä ja puristuksetkin laskee. Kyllä se mäntä kannattaa vaihtaa kun ohipuhallusta näkyy, ihan tehojenkin kannalta.
Ja tuosta kuvasta, että mäntä vaihtoon ehdottomasti!

15.4.2010 14:50

mites toi cagiva miton (vm. 04) tuorevoitelujärjestelmän ilmaus tapahtuu?

17.4.2010 10:38

Joo, tässä kohta ois aika hankkia kevari kortti ja kevari. Niin osaisiko joku sanoa minkälainen tuo aprilia sx 08 oikein on? Tai jos jotaki muita hyviä tiedätte niin voisitte kertoa :o

17.4.2010 16:41

APUA... Lähdin putsaamaan kampikammioa painepuhaltimella, putsaamisenjälkeen pyöritin kampiakselia ni kuului seemonen klonks aina samassa kohtaa sitte pyöritin siihen kohtaan josta kuulu klonks ja kiertokanki ei siinä kohtaa liikkunu sulavasti ja tuota ei tehny ennen putsaamista.

17.4.2010 16:47

shämyli kirjoitti:APUA... Lähdin putsaamaan kampikammioa painepuhaltimella, putsaamisenjälkeen pyöritin kampiakselia ni kuului seemonen klonks aina samassa kohtaa sitte pyöritin siihen kohtaan josta kuulu klonks ja kiertokanki ei siinä kohtaa liikkunu sulavasti ja tuota ei tehny ennen putsaamista.

tainnu joku pala mennä runkolaakerin väliin, saattaa olla että runkolaakeri on entinen ja joudut avaan alakerran