Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
14.7.2008 0:24
nirspu kirjoitti:missä vika kun laittaa kaasun nopeasti pohjaan niin booaa alakierroksilla, neula alimmillaan tyhjäkäyntisuutin tietääkseni 25 tässä vuosimallissa vakiona ja seosruuvin säätäminen ei auttanut
Liian pieni pääsuutin?
14.7.2008 0:30
Temeee91 kirjoitti:nirspu kirjoitti:missä vika kun laittaa kaasun nopeasti pohjaan niin booaa alakierroksilla, neula alimmillaan tyhjäkäyntisuutin tietääkseni 25 tässä vuosimallissa vakiona ja seosruuvin säätäminen ei auttanut
Liian pieni pääsuutin?
usp väärä mesta sori
14.7.2008 2:32
Mikäs mahtaisi olla, kun käy tyhjäkäyntiä korkeammin kylmänä ja raskaammin lämpimänä?
14.7.2008 2:44
N1tr0 kirjoitti:Mikäs mahtaisi olla, kun käy tyhjäkäyntiä korkeammin kylmänä ja raskaammin lämpimänä?
Ihan luonnollista. kylmällä koneella bensa pisaroituu sylinterin kanavien reunoille, se saa vähemmän bensaa jolloin kone huuttaa vähä aikaa isolla. käy vähä laihalla. lämpimällä koneella ei sitte pisaroidu.
ittellä kylmällä koneella 2500rpm ja lämpimällä 1000 - 1500rpm
14.7.2008 10:58
onko kellään kuvia mitä letkuja siihen kaasariin tulee kun en oo varma .. niistä letkuista ja minne reikiin ne letkut tulee
14.7.2008 12:57
Iso musta menee bensatankkiin. Kaasarin oikealla puolella on nippa johon tulee tuoreöljyvoitelun letku. Paksu banjopultilla kiinni oleva on jäähdytysnesteelle (ei tarpeellinen) . Loput letkujen paikat ovat ylivuotoletkuille.
14.7.2008 16:05
Olen kuullut että tzr:än putkessa on 3 kuristusta? onko tämä tosi? itse olen löytänyt alkukäyrästä ja paisuntakammion loppuosasta mistä lähtee äänenvaimentajalle loppupilli niin siinä. mutta kysyin yhdeltä jolla oli nettimotossa myytävänä yamaha tzr niin sanoi että paisarin puolivälissä olisi jonkin näköinen kuristus. onko näin? ja näkyykö se alkukäyrän kuri siinä alussa vai pitääkö katkaista putken alkukäyrä? osa sannoo että näkyy ja osa sanoo että pitää putki katkaista että saa alkukäyrästä kurin pois. eli miten se on? kiitos jo etukäteen
14.7.2008 17:14
Käsittääkseni se loppupäässä oleva ei ole kuristus, se vain luo vastapainetta.
E: Alkupään kuristus on heti siinä suulla ja paisarissa ei kyllä ainakaan mitään pitäisi olla, joku joka on putken katkaissut, voisi valottaa asiaa.
Viimeksi muokannut N1tr0 päivämäärä 15.7.2008 11:34, muokattu yhteensä 1 kerran
15.7.2008 10:49
kiitos tuo tautto paljon nyt menee letkut oikein
SUUR KIITOS
16.7.2008 14:22
Paisarin ei kuulukkaan olla täysin tyhjä (katso miten kaksitahtimoottori toimii, avainsana pakovastus), ja kuri on heti siinä putken suulla.
16.7.2008 14:49
Eli toisinsanoen jos tuon vastapaineholkin ottaa pois, niin suorituskyky huononee? Tässä saattaisi nimittäin olla vastaus siihen, miksi joillakin se mopo kulkee vähän lujempaa. Eli siis joistakin on se menty nappaamaan lisätehojen toivossa pois.
16.7.2008 16:30
Dayttoona kirjoitti:Paisarin ei kuulukkaan olla täysin tyhjä (katso miten kaksitahtimoottori toimii, avainsana pakovastus), ja kuri on heti siinä putken suulla.
Kyllä paisarin pitää täysin tyhjä olla. ittellä ainakin on.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksitahtimoottori
19.7.2008 12:17
nyt tarvittas astetta viisampaa vastaamaan .. mikä on vikana kun lähtee vain ryyppy päällä käyntiin ja pysyy vaan ryyppy päällä käynnissä kun otat pois niin laitaa täydet kierrokset ja sammuu.. mikä on siis vikana ????
19.7.2008 12:53
Tuo ettei käy kuin ryyppypäällä vaikuttaa siltä ettei saa bensaa. Katso tuleeko bensahanasta normaalisti ja puhdista kaasari paineilmalla niin varmaan toimii taas.
19.7.2008 13:00
kyllä tulee .. ja kaasari on puhistetttu kunnolla ..