Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

14.11.2009 0:10

Eksyipä tollanen Mikunin kaasari tähän pöydälle ja tarttis ny tietää et mikä kaasari se on. Pyäreäluistinen ja löytyy suuttimen pikavaihtopultti pohjasta, letkukiinnitteinen. Kuulema olis 32mm, varmaa tietoa ei oo. Sisällä kuuskanttinen suutin.
Pari kuvaa:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5252825.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=5252841.jpg

14.11.2009 10:49

-Roope- kirjoitti:
alamout kirjoitti:mitä pitäisi tehdä kun vääntää kaasun nopeasti pohjaan niin pyörä booaa ja sammuu mutta muuten toimii täydellisesti ja tulppa on nokinen ja musta. kyseessä on keihinin 26pz (kopio?). edellisen omistajan mukaan kaasariin ei olla koskettukkaan mutta en jaksa sitä uskoa kun vaikuttaisi että säädöt on ihan vituillaan

vaiha tyhjäkäynti suutin


mainaatko että tuo muka korjaisi homman ?

14.11.2009 13:17

Jossei riitä niin sitten säädät vielä seosruuvista ja/tai neulan asentoa muutat. Oletettavasti käy alhaalta nyt liian laihalla, jos kerran booaa.

14.11.2009 13:45

mutta eikö tuo tulppa kerro siitä että olisi liian rikkaalla ?

14.11.2009 22:32

Kummalla puolen tossa TS:n vakiokaasarissa (Mikuni TM 27 SS) löytyy toi seosruuvi?

15.11.2009 17:24

osamaoy kirjoitti:mitkä kaasarit sopivat suzuki RG:hen? ku minun vakio Mikuni VM28SS meni rikki ja tarttis uuden hankkii et sattuisiko kukaan tietämään mistä saisi RG:n vakio kaasareita? sopiikohan Mikuni corp kaasarit suoraan? et riittääkö et siirrän suuttimet vanhasta kaasarista Corppiin vai? oon aika pihalla näistä asioista :lol:

Mikuni ja mikuni corp on tismalleen sama asia. Corp = Corporation = yritys.
Mikuni VM sarjan kaasareissa osat sopivat ristiin. Siis samassa kokoluokassa.
www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf

18.11.2009 18:33

jos laitan 34mm kaasarin missä ei ole nippaa 2006 mallisen räsän alipaineletkulle ku siinä on alipainehana mitä teen sille letkulle? vai estääkö toi mokoma letku koko kaasuttimen asennuksen jos kaasuttimessa ei tota nippaa ole kuten vakiossa :eek:

tota kaasaria siis sais uutena nipankin kanssa, mutta harvemmin myynnissä :(

19.11.2009 17:19

Voihan sen alipainenipan modata jostain muualta. Vaikka imukaulasta. Tai sitten handukäyttöinen hana ;) .

19.11.2009 22:26

nyt tässä minulla on hyosung comet jossa mikunin kaasari 26mm tupla joka toimii alipaineella..
ongelma on se että pyörä käy vain ryypyllä,ja kun laitan kaasua vähän kierrokset nousee,vähän enemmään niin sammuu..niin pyörässä on powerfiltterit eli 2 letkua jotka tulee kaasarista ei mene mihinkään jotka pitäisi mennä ilmanputsariin..eli käsittääkseni ei tule alipainetta..
joten mitä pitäisi tehdä?auttaako suuttimien vaihto vai pitää hommata iso putsari kotelo takaisin?

25.11.2009 17:20

tarjolla olisi
http://www.motot.net/talli/osat/id4485/

2.12.2009 18:11

jhuupe kirjoitti:Eksyipä tollanen Mikunin kaasari tähän pöydälle ja tarttis ny tietää et mikä kaasari se on. Pyäreäluistinen ja löytyy suuttimen pikavaihtopultti pohjasta, letkukiinnitteinen. Kuulema olis 32mm, varmaa tietoa ei oo. Sisällä kuuskanttinen suutin.
Pari kuvaa:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5252825.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=5252841.jpg

Mulla on muuten samanlainen kaasari tos pöydäl mut siin taitaa olla ryypyn(?) paikka siinä MIC-tekstin edessä siinä kohtaa mis sul näytää tukitulta. Ja on muuten Mikuni MIC -malli. Niin ja jos joku viittis kertoo mihin tossa kassussa laitetaan mitäkin kiinni jos detsiin laittas.

7.12.2009 18:52

Miten tota neulaa voi laskea/nostaa ? Siinä on se musta neliö härpäke ja jousi ja neula.. Kyseessä mikuni.

7.12.2009 22:46

^Sun täytyy ottaa se musta neliö(luisti) kätees, vetää jousi sinne kanteen päin ja sitte saada sieltä luistin sisältä se kellertävävihree muovi palikka pois vaijeria lukitsemasta, lähtee ku kääntää ympäri luistin. Sitte ku se on pudonnu sieltä nii koitat saada sen vaijerin sieltä irti(paina+siirrä). Sitten vain aukaset sieltä sisältä 2 ruuvia ja neula lähtee irti.

9.12.2009 22:00

Kysytään nyt täällä, varmaa tietoa kaivataan. Räsässä 28 dellorto PHBH kaasutin, ja siinä oleva ilmaruuvi/seosruuvi, avaamalla rikastuu seos vai laihenee? Molempia vastauksia olen saanut. Kysyn, koska keväällä kumminkin pientä hienosäätöä kaasutinta, kierrosten leijuntaa korjaten yms. Eli, säätääköse ilmansaantia vai bensansaantia? jos ilmaa, on selvää että kiinnippäin seos rikastuu, mutta epävarmaa tietoa on, joten varmatietoiset, vastatkaa kiitos.

10.12.2009 7:55

Wason kirjoitti:Kysytään nyt täällä, varmaa tietoa kaivataan. Räsässä 28 dellorto PHBH kaasutin, ja siinä oleva ilmaruuvi/seosruuvi, avaamalla rikastuu seos vai laihenee? Molempia vastauksia olen saanut. Kysyn, koska keväällä kumminkin pientä hienosäätöä kaasutinta, kierrosten leijuntaa korjaten yms. Eli, säätääköse ilmansaantia vai bensansaantia? jos ilmaa, on selvää että kiinnippäin seos rikastuu, mutta epävarmaa tietoa on, joten varmatietoiset, vastatkaa kiitos.


Se on toiselta nimeltään ilmaruuvi ja säätää ilmaa = juurikin sisäänpäin ruuvaamalla ilman osuus vähenee = rikastuu.