Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
2.5.2017 7:18
Mäkistation kirjoitti:Turhan kuuma tulppa ainakin on mitä vastaavuuskaaviosta katselin, NGK:n 6-7 lämpöarvoista tulppaa vastaa, DT:n vakio on 9. Tapahtuiko sulaminen tasakaasulla ajellessa?
Silloin kuin mäntä lopullisesti meni ajoin noin 3/4 kaasulla. Ja kyllä tasakaasulla ajoin sillon, annan kyllä välikaasua yleensä kun joutuu tasakaasulla ajamaan
2.5.2017 19:38
Oolrait. Kannattaa katsoa luistin neulan asentokin kaasarista. Aikanaan yhteen Detsiin laitettiin vissiin kolme mäntää ennenkuin pojat hoksasi että neulan sokka oli laitettu ylimpään loveen, meni 1/2-3/4 kaasulla pahasti laihalla. Vaihtoivat sitten sokan alimpaan loveen ja niin rupes männät kestämään sulamatta.
3.5.2017 13:19
Osaako joku sanoa minkä takia kone pyörii raskaammin kuin kiristää ensiörattaan mutterin. Mutterin prikka on oikeenlainen rattaat on oikeinpäin ja kiilat on akseleitten päissä. Konettä kyllä pystyy pyörittää, mutta menee huomattavammin raskaammaks ja ei liiku enää niin "smootisti" Sitten kuin mutteri löystää nii pyörii huomattavasti paremmin. Itsellä tuli mieleen, että se holkki painaa jotenki kampiakselin laakeria, mutta onko tua mahdollista?
E: vika löytyi, magneeton puolen kampiakseli laakeri ei ihan pohjassa.
3.5.2017 21:12
Kannattaa napauttaa vielä vaikka räikän jatkovarrella ja vasaralla muutaman kerran mg-puolelle siihen stefan/runkolaakerin ympäristöön. Päästää jännitykset pois laakereilta jolloin koneen pitäisi pyöriä jo todella kevyesti.
4.5.2017 0:11
Selvä täytyy tehdä näin! Pitääkö näitä alakerran laakereit ja uutta kiertokankee ajaa jotenkin sisään?
4.5.2017 21:09
Eipä niitä oikeastaan sen kummemmin tartte ajella sisään. Kunnolla vain öljyä kasauksen yhteydessä ja ennen testiajoja antaa koneen lämmetä hyvin, niinkuin yleensäkin ennen ajoa.
8.5.2017 21:48
Morjensta. Onkohan kytkinlevyt mennyt, jos kytkinluistaa ja kytkinpohjassa kone silti moottorijarruttaa? kytkinakselin sisällä on kuula ja painelevy on oikeassa asenossa ja kytkintapin nuoli osoittaa lohkossa olevaa merkintää? Voisiko olla jotain muuta enää mikä voisi tuan aiheuttaa? Voiko toi kytkinmyös aiheuttaa, että ei saa paikalteen käynnissä vapaalle. Jos ei oo käynnissä nii menee ongelmitta.
11.6.2017 14:13
mikähän dtssä kun etu ja takavalojen poltimot palaa ku kierrokset nousee eli tulee valoille melkeempä 30v vaihtojännite. akulle ei nouse jännite vaikka kaasuttaa. vilkut ei myöskään säry. jännitteen säätimeltä mittasin niin mistään nastasa ei tule kaasuttaessa noita lukemia mitä valojen johtoihin tulee
20.6.2017 13:40
Mikäköhän on detsissä ku yhtäkkiä ajosta sammu kun ei antanut kaasua. Sai työntämällä vielä käyntiin, mutta sammui heti jos ei antanut kaasua. Nyt ei enään edes käynnisty, kipinää antaa ja bensaakin vaikuttaisi saavan. Tulpanreijästä bensan kaataminen ei vaikuta.
24.6.2017 23:03
Suosittelisin katsomaan pakoaukosta miltä mäntä vaikuttaa ja vaihtaa tulppa. Onko puristukset hävinnyt?
27.6.2017 11:53
Moro! Mikäköhän tiiviste tuolla motissa on vielä rikki kun jäähynesteet tulee painekorkista ulos? Tulee välillä paljon höyryä sekä välillä myös nestettä. Sylinterin alapään tiiviste ja kannentiiviste vaihettu.
27.6.2017 14:16
Djäbs kirjoitti:Suosittelisin katsomaan pakoaukosta miltä mäntä vaikuttaa ja vaihtaa tulppa. Onko puristukset hävinnyt?
Mäntä näytti hyvältä ja eritulpilla kokeiltu. Puristuksia ei oo hirveesti, mutta samanverran kuin ennenkin. Kuitenkin 170cc ja kädellä saa painettua kiksin alas vähän voimaa käyttämällä, eli ei siellä hirveästi varmaankaan puristuksia ole.
29.6.2017 2:41
Keuliijasutii kirjoitti:Moro! Mikäköhän tiiviste tuolla motissa on vielä rikki kun jäähynesteet tulee painekorkista ulos? Tulee välillä paljon höyryä sekä välillä myös nestettä. Sylinterin alapään tiiviste ja kannentiiviste vaihettu.
Oikaisitko kannen uuden tiivisteen laitettua? Korkkikin voi olla myös "väljistynyt" joten päästää nesteet sieltä välistä pois?
Ponkeesille:
Kannattaa varmaanki aloittaa kaasarin putsauksella ja, jos sekään ei auta niin suosittelen avamaan sylinterin ja katsomaan vahinkojen varalta, ylimääräinen koneen pyörittäminen voi myös pahentaa asiaa jos siellä nyt jotain on käynyt.
29.6.2017 16:19
Juu oon kyllä kaasarit läpät sunmuut tsekannu, ilman tuloksia. Pitää varmaa mottia alkaa laittaa lihoiksi.
30.6.2017 23:56
Joo kannen suoristin. Tuon korkin vois kyllä vaihtaa kun voi kerta olla väljistynyt. Tosin, siinä korkissa on se "kumiläppä" joka tiivistää syylärin niin siitä on kyllä palanen lähtenyt irti :/ voiskai sitä kattoa seuraavaks