Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
6.7.2012 11:40
Itellä meni hiilet vituiksi, ni se ei tehny mitää muuta ku vaa rele naksahti pyörän takaosassa, eli ei mitään ääntä startista. Vaihoin hiilet ni nyt taas rohisee vitusti mut toimii hyvi, se yks laakeri on iha sökönä sieltä, mut toiii ilmanki hyvin
6.7.2012 15:48
Aattelin ostaa projekti näsärin, missä on jotain vaihteistohäikkää. Ei toimi kun vapaa ja kakkonen. Mitä siinä voisi olla vikana?
7.7.2012 16:33
Mikä vittu tuossa nyt on, tuli huollosta, käy tyhjäkäyntiä nyt hyvin, mutta kun se lämpömittari.. Virrat ku laittaa ni nousee puoleenväliin vaikka kone on kylmä, sitte ku ajaa ni on punarajalla.. Ei tiedä yhtään pitääkö se paikkaansa vai mitä, mukava bilistellä kylällä ku viisari näytätä punasta
7.7.2012 23:18
Mistäs Nassen kierroslukumittari ottaa signaalin, cdi:ltä? Serkkupoika on pidemmällä reissulla pärrällä, ja pätkimistä alkanu esiintyä. Kylmänä pelaa hyvin, lämmetessään alkaa pätkiä tihenevää tahtia. Matalilla kierroksilla toimii paremmin. Kierroslukumittarin signaali katoaa pätkiessä. Muuten oireet on tismalleen samat kuin oman Mtx:n puolaviassa, mutta tuo kierrosmittarin hyppiminen viitannee enemmän cdi:n tai induktiokäämin vikaan. Nsr ei taida olla moksiskaan huonosta kosketuksesta tms. virtapuolella, eli käy ilman akkua myös?
10.7.2012 18:18
Mitä eroa on uuden ja vanhan mallin cdi-bokseissa? Muuten näyttävät samalta, mutta uudesta lähtee yksi ylimääräinen johto (vihr/valk.). En löydä JC22:n sähkökaaviota, niin hankala tarkistaa.
10.7.2012 19:48
Kiitoksia lukuisista vastauksista, mopo pelaa taas. Pistetääs nyt tännekin, eli vanhan mallin cdi-boksi passaa uuteen, ainoastaan jalustimen turvakytkin lakkaa pelaamasta.
12.7.2012 0:01
Kaveri laitto vapariputsarin tt näsäriinsä niin minkä kokosta suutinta kannattais laittaa?
19.7.2012 18:14
Mites toi öljypumppu? Kun seosbensoilla aina ajellu ja nyt sit huollossa olivat laittaneet öljyä öljytankkiin ja tuorevoitelu käytössä.. toimiiko se tuorevoitelu kunnolla vaikka on ollu tyhjillään? Kyllä se pakoputkesta haistaa sen perkeleen tuoksuöljyn mitä sinne ovat laittaneet, seoksethan siinä on varmasti vituillaan ku tuorevoitelu + seosbensat.. aionkin huoltofirmalle kertoa lämpimästi että laittakoon käyttöön tai imeköön öljyt öljytankista pois..
20.7.2012 16:56
Kertokaas mistä sais näsäriin isomman imukaulan ku ois tarkotuksena laittaa 38mm Keihin niin ei taida ihan tuo vakiokaula riittää
22.7.2012 20:11
Osaako joku sanoa että mikäs voi aiheuttaa sen että nyt kun laitoin 36mm kaasuttimen kiinni, lähtee yleensä vain ryypyllä käyntiin, mutta ei käy kuitenkaan ryypyllä ollenkaan (tukehtuu) mutta ottaa ryypyn pois päältä niin pysyy JOTENKIN käynnissä. Toinen ongelma on sitten se että ei pysy tyhjäkäyntiä mitenkään käynnissä, joko leijailee kierrokset n. 5k tuntumassa mutta kun laskee tyhjäkäyntiä, sammahtaa ellei runkkaa kaasua. Osaatteko sanoa siis että onko liian iso vai liian pieni tk suutin? Ylhäältä nappaa hyvin, ehkä hieman laihalta sieläkin kyllä käy.
Ja toinen sitten jos tän joku lahtelainen lukee, saako mistään lahdesta dellorton kaasuttimiin tk-suuttimia? Esim Daltonilta??
22.7.2012 23:54
Tuo leijailu viittaa vähän laihalla käymiseen, eli liian pieni. Kun kierrokset laskee alle 5k, niin booaako jos laittaa kaasua siis? Ite kokeilisin suurempaa tyhjäkäyntisuutinta.
Noita isompia imukauloja ei oo ainakaan näsäriin, jostain toisesta vehkeestä vois käydäkkin. Onko Nikooooh:lla itetehty vai jonkunmuun pyörän imukaula ton kaasarin kanssa?
23.7.2012 1:21
L_rppa kirjoitti:Tuo leijailu viittaa vähän laihalla käymiseen, eli liian pieni. Kun kierrokset laskee alle 5k, niin booaako jos laittaa kaasua siis? Ite kokeilisin suurempaa tyhjäkäyntisuutinta.
Noita isompia imukauloja ei oo ainakaan näsäriin, jostain toisesta vehkeestä vois käydäkkin. Onko Nikooooh:lla itetehty vai jonkunmuun pyörän imukaula ton kaasarin kanssa?
Sammahtaa samantien mutta sehän nyt voi viitata siihenkin että on liian iso että saa liikaa löbbänää? Laihalla kyllä epäilen että käy. Vittu kun Lahdesta ei saa noita tyhjäkäyntisuuttimia justiisa täältä Lahdesta tietääkseni Dellorton tyhjäkäyntisuuttimia suoraan hyllystä..
Mutta joo tosiaan, kaverit jotka on metallialalla tekivät tota mun imukaulaa pikkuhiljaa töissä. Yks teki töissä mustasta raudasta oikean kokoisen laatan (joka käsiteltiin myöhemmin sinkkisprayllä ettei vaan ruostu) johon samainen kaveri teki myöhemmin 38mm reiän (ei oikein löytynyt mistään 38mm metalliporan terää) ja sitten kävin purkaamolta hakemassa 37mm sisämitaltaan olevan rosteriputken pätkän (joka maksoi 1,50e). Kaveri sitten teki rautaan oikeaan kohtaan reiät ja rosteriputkesta teki oikean pituisen ja oikean kulmaisen hitsaamalla kaksi palaa yhteen. Kaasuttimen sain imukaulaan kiinni pienellä muoviputkisiivulla, jonka tappelin kiinni kaasariin.
Toisaalta ongelmani kuulostaa imuvuodolta, mutta jo pajalla katsoimme ettei vettä vuoda hitsisaumoista ja kun kaasutin oli paikallaan ja pyörä kävi tasaisilla kierroksilla, suihkuttelimme vettä imukaulaan yms eikä oireita ollut. Täytyy sit varmaan pienempää tk-suutinta netistä tilailla.
24.7.2012 19:55
Pyörä (lue. Ainoa kaksipyöräinen joka on tuhonnut minut henkisesti moneen kertaan ja pilannut kesäni täysin) tuli justiinsa 130e huollosta käyntihäiriöiden takia. Huollossa olivat laittaneet öljytankkiin öljyä. Olen aina ajanut seosbensalla. Kävin siis poistattamassa öljyn, koska seokset kaiken järjen mukaan ovat vituillaan jos 3% tankissa ja tuorevoitelu. Tänään ajoin n. 20km, bensa loppui, ajoin tien reunaan, ja vaihdoin varatankille. Ajoin n. 2-3km, ja "BOOOOOOOOOOOOOOO" ja mopedi sammu tien viereen, eikä pysy käynnissä, lämmöt tapissa.. Aattelin että joo, lämmöt nousee nopeemmin ku isommat seokset jne., niin eikä mitä, päinvastoin, pelkät seosbensat niin lämmöt nousee mittarin mukaan 10km jälkeen punaselle.. Ja kulki paremmin kun oli ne öljyt siellä tuorevoitelussa. Mikähän vittu tässä nyt taas on, läpät kuulema raotti, käänsivät ne takas, joten oisko ne kääntyny taas ja ei pysy käynnissä? Öljyhomma nyt on vähän ihmeellinen.. Eikun soittelemaan huoltoon uudestaan
vitun lelu. Apua, kiitos.
PS. Tiedän, oon kirjottanu joka näsärithrediin 113 000 viestiä jokaikisestä viasta mitä löytyy, mutta kun ei voi mitään
niitä nimittäin löytyy.
24.7.2012 20:46
Jos kerra lämpö- ongelmaa ni kato ny alkuun että vesipumppu on ok ja termari pelaa. Sit ettei kansi vuoda tai nesteitä katoa. Eli syylärin korrki irti kylmänä ja kierrättelet paikallaan, jos kuplii ni sit vuotaa kans.
Kato mäntäs samal pakoaukosta, kerran lämmöt karkailee ni etti vaa oo ottanu osumaa.
Ootko varma et lämpömittari toimii?