Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
8.7.2015 22:13
Morjens,
Olisin ostamassa tuohon -04 cebariin gianellin kokoputken, onko suuttimen\suuttimien vaihtaminen välttämätöntä kun muuten on vakio?
29.7.2015 15:31
Voisko joku kertoo mitkä välit -08 cebaris on vakiona?
29.7.2015 15:42
05 on ainakin 15-42. Kato rattaistas vielä varmistukseks
29.7.2015 22:13
Tietääkö kukaan että mistä kaikkialta ton Sepon kilveneteline on kiinni? Ei tunnu löytyvän millään kiinnike kohtia irroitukseen.
29.7.2015 23:06
Sahaa ite sille vaan näytin
30.7.2015 10:52
Paljonkos on ihmisillä ollu huiput näillä uuden mallin cebareilla (2011-->)? Ite sain tuossa mittariin 132 muna-asennossa, ois voinu tulla vähä lisää jos ei olis ollu reppua selässä
Itselläni siis täysin vakio.
1.8.2015 22:24
Olisko kellään myydä separiin vakioputkeen menevää änkkää, tai kokoputkistoa?
Sais olla vähän möreämmät äänet tuossa
4.8.2015 21:58
Nyt tapahtu erikoinen tapaus, koska kyseessä kuitenkin Honda
. Elikkäs ajelin tuossa Orimattilasta Jämsään ja 11km ennen Jämsää kone yhtäkkiä sammuu, painan kytkimen pohjaan että pääsen luistattelemaan tienreunaan ja samalla vaihtelen vaihteen vapaalle. Ei ollut vaihteisto siis jumissa. Startista kokeilin käyntiin ja pyörähtää hieman ja kuuluu rasahdus, ei muuttunut vaikka oli vapaalla ja kytkin pohjassa. Leikkasiko pyörä siis kiinni?
Onneksi on takuu jäljellä.
pyörä siis vm. 2012
27.9.2015 20:46
Onkos kukaan tehnyt kyseiseen pyörään moottoriremonttia? Jos on niin millaisella kilometrimäärällä remontti alkaa olla tarpeen ja mistä sen huomaa että on remontin tarpeessa? Meneekö mäntä ensin väljäksi jolloin puristukset tippuu vai alkaako laakerit antautua ensin?
Mikäli remonttia alkaisi tekemään niin onko jotain erityistä huomioitavaa? Onko esim. jotain erikoistyökaluja vaativia osia (vauhtipyörän irrotus, kytkimen mutteri)?
Olen ajatellut uusia kaikki laakerit ja stefat, männän sekä tietysti tiivisteet. Mistä osat kannattaisi hankkia? Talvella on hyvästi aikaa.
Pyörällä ajettu siis pikkuista vaille 50000. Ihmeen pitkästihän tuolla on jo päässyt.
5.11.2015 20:35
Olisiko kellään myydä nollaseiska sliparia?
14.1.2016 9:11
Onko jollaki tietoa minkä kokoinen resitori ECU:n huijjaamiseen olisi sopivin devilin kokoputken kanssa?
Olenko ymmärtänyt oikein että mitä enemmän vastusta sinne ecun johtoon laittaa, sen rikkaamalle seos menee?
Joku täällä mototissa kerto tämän vinkin muinoin.
22.2.2016 23:48
skopojätkä kirjoitti:Onko jollaki tietoa minkä kokoinen resitori ECU:n huijjaamiseen olisi sopivin devilin kokoputken kanssa?
Olenko ymmärtänyt oikein että mitä enemmän vastusta sinne ecun johtoon laittaa, sen rikkaamalle seos menee?
Joku täällä mototissa kerto tämän vinkin muinoin.
http://www.ozbucketracing.com/buildingcommuterlite.htmlTuolla on aika hyvin selitetty tuo vastusjuttu, itseäkin kiinnostaisi tietää, että miten tuo kikka toimii, ja liittyykö siihen jotain riskejä.
29.2.2016 12:15
Joo, tuohon sivustoon olenkin jo tutustunut, paljonkohan lisää polttoaineen kulutusta?
3.3.2016 3:41
Kertokaahan tietämättömälle mikä on vikana Honda cbr 125r -06 pyörässä, kun pääsi vuotamaan öljyä ulos huomaamatta ja kerkesin ajella hetken ilman/vähäisillä öljymäärillä ja nyt kytkin ei toimi kunnolla. Eli lämpimällä koneella kytkinpommilla kytkin jää "päälle" hetkeksi ellei päästä kaasua. Kylmällä koneella ei ole mitään ongelmaa. Muuten kytkimessä ei tunnu olevan mitään vikaa.
29.3.2016 13:16
Ajattelinpahan vaan kysyä että kannattaisiko periaatteessa laittaa pienempää etu ratasta? Kun omalla kokemuksella 6 vaihteella ei tee mitään muutakun alamäessä
Ainakin oman käsityksen mukaan saattais kulkea tällä methodilla vähän paremmin.