Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

8.4.2010 16:21

Jahne kirjoitti:
ripetsu kirjoitti:no rupesihan tuo oma tezzarikin vittuilemaan,, nyt jo 2 kertaa hajottanu vauhtipyörän kiilan about 5 kilsan ajon jälkeen..
mistähän tuo vois johtua, kuitenkin ne urat mihin kiila tulee ovat ok..tänään tullut jo työnnettyä 4 kilsaa pärrää :paha:


Tarkista ettei kartiopinnoissa ole YHTÄÄN likaa tai muuta, putsaa molemmat huolella jollain kunnon myrkyllä (asetoni, tinneri) ja laita oikeaan momenttiin niin eiköhän se sillä selviä.

jees,,kiitti vinkeistä,,pitää ens viikolla kokeilla uudestaan kunhan uudet kiilat tulee..
uskaltaskohan pulttipyssyllä kiristellä sitä mutterii, tulis ainakin kireellä mut vääntääkö sitt kampuran kierteelle ??

8.4.2010 18:29

ripetsu kirjoitti:jees,,kiitti vinkeistä,,pitää ens viikolla kokeilla uudestaan kunhan uudet kiilat tulee..
uskaltaskohan pulttipyssyllä kiristellä sitä mutterii, tulis ainakin kireellä mut vääntääkö sitt kampuran kierteelle ??


Ite pistin sillain, että kaveri piti kiinni vauhtipyörästä(paksut hanskat kädessä, ettei satu kun ote lipee) ja itse survoin räikällä.. Ihan tarpeeksi kireeseen meni.

Joo ja sitten omia juttuja. Nyt on uusi akku ja lämpösempi tulppa paikoillaan, mutta ei silti lähde käyntiin. Kai se on kaasarin ja läppien putsailu edessä. Taas.

8.4.2010 18:33

Ite oon aina konerempan yhteydessä kiristäny sen mutterin sillee, et lukinnu kampiakselin jollain tapilla. Mut kyllä sen uskaltaa pulttipyssyllä kiristä, kuhan pidät järjen mukana siinä puuhassa. ;)

8.4.2010 20:10

Putsattu on, mutta eipä auttanut ei. Tulpalle asti menee kuitenkin seos, sillä sen kärki on hivenen kostunut. Kuinka kevyesti tuollaisen koneen(Rotax 123) pitäisi pyöriä, kun vauhtipyörästä pyöräyttää?

8.4.2010 20:27

Veitsi kirjoitti:Putsattu on, mutta eipä auttanut ei. Tulpalle asti menee kuitenkin seos, sillä sen kärki on hivenen kostunut. Kuinka kevyesti tuollaisen koneen(Rotax 123) pitäisi pyöriä, kun vauhtipyörästä pyöräyttää?


Joko oot lorauttanu tulpanrööristä bensaa sisään? Voisko kampuran stefat olla rikkipoikki?

8.4.2010 21:32

Eli dtn kone leikkas kiinni koska männäntapin lukkorengas ilmeisesti lähti irti. Ja nyt on vissiin kampikammion pohjalla jotaa männäntapin lukkorenkaan pientä silppua/palaa oon jo imuria sinne tunkennu ja magneetin kanssa yrittän saaha mut en oo varma onko kaikki tullu pois. Eli kuinka tarkasti pitää saaha se tavara mitä siellä on pois ettei mee mikään rikki/mitä haittaa on jos siellä jotain on. Onko vielä mitään muuta tapaa saaha pois ilman lohkojen aukasua.

8.4.2010 22:51

Tokmak kirjoitti:Vaihoin tuohon mun aprilia sx 125:een pipercrossin.Nyt on niin että kun laittaa käyntiin ja antaa kaasua vähä niin kierrokset jää leijuun 4000-6000 kierrokseen. Se saa tietysti nyt enempi ilmaa ku tolla vakio putsarilla. Neula on keskimmäisessä lovessa. Mutta ku ryypyn laittaa päälle niin kierrokset ei jää leijuun mutta kone tukehtuu sitten ajanmyötä ku antaa olla käynnisä. Mikä auttaisi tähän asiaan? Pyörässä on sitte arrow,rave1 + kaasarin tt-hilppeet.


Mun mielestä paras vinkki olisi että laitat takas sen vakioputsarin.

9.4.2010 12:45

Betaversio kirjoitti:Joko oot lorauttanu tulpanrööristä bensaa sisään? Voisko kampuran stefat olla rikkipoikki?


Olen koittanut tulpanaukosta benzaa pistää, mutta ei ole auttanut - ainakaan vielä. Kai noi stefat periaatteessa voisi olla huonot, vaihdettu nimittäin 17tkm sitten. Lasken nuo jäähdytysnesteet ulos viikonlopun aikana, niin pääsen kurkkaamaan miltä mäntä mahtanee näyttää tällä hetkellä.

EDITTIÄ: Onko näissä kakstahtivekottimissa(Aprilia), jotain mahdollisuutta säätää sytytystä? Vai voiko olla siitä kiinni, kun kerran kykenin sillä jo hetkisen ajamaan..?


EDITTIÄ2: Laitoin tulpanaukosta seosbensaa hieman. Starttailin hetken, mutta sitten kone lakkasi pyörimästä. Taisi leikata kiinni. Vittu. Kone ei pyöri vaikka yrittäisi vauhtipyörän mutterista pyöräyttää räikällä.

9.4.2010 14:03

GZ, sullahan menee putkeen... Taitaapi olla konerempan paikka...

9.4.2010 14:41

Betaversio kirjoitti:GZ, sullahan menee putkeen... Taitaapi olla konerempan paikka...


Pitkästä aikaa.

-

Kuka haluaa ostaa hyvän pyörän? Ei ainakaan saa ylinopeudesta sakkoja.

9.4.2010 19:34

kertokaas joku viisas, että mikähän mahtais olla vikana, kun on rgf:ssä nyt ihan uusi sylinteri ja juuri oikaistu kansi ja tietty uusi tiivistekkin ja silti vaan puskee nestettä ulos pytyn ja kannen välistä.
Aijemmin nestettä valui vain yhdestä nurkasta, joten aattelin että kansi kiero ---> oikaistavaksi.
Nyt kun kansi on suora niin vettä valuu joka puolelta ihan solkenaan. Mikä vikana? Voisko tiivisteen paksuus vaikuttaa? Termostaatti rikki? Voiko tiivisteen laittaa väärinpäin? ite en löytänyt mitään merkkiä tai muuta. Ei ymmärrä.. :itku:

9.4.2010 22:32

Ei sillä oo väliä kummin päin se tiiviste on, mutta onko kansi varmasti tiukasti kiinni (=momentit oikeat)? Se voi ainakin aiheuttaa tota jos on löysällä.

9.4.2010 22:50

Nickle kirjoitti:kertokaas joku viisas, että mikähän mahtais olla vikana, kun on rgf:ssä nyt ihan uusi sylinteri ja juuri oikaistu kansi ja tietty uusi tiivistekkin ja silti vaan puskee nestettä ulos pytyn ja kannen välistä.
Aijemmin nestettä valui vain yhdestä nurkasta, joten aattelin että kansi kiero ---> oikaistavaksi.
Nyt kun kansi on suora niin vettä valuu joka puolelta ihan solkenaan. Mikä vikana? Voisko tiivisteen paksuus vaikuttaa? Termostaatti rikki? Voiko tiivisteen laittaa väärinpäin? ite en löytänyt mitään merkkiä tai muuta. Ei ymmärrä.. :itku:


Kiristä uuestaan momenttiin vielä kun se on lämmennyt

10.4.2010 17:34

Mikä helvetti tossa pyörässä vois olla? Konerempan jälkeen (alakerta, sylinteri jne. uusittu) Ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan, vaan alkaa kierrokset leijjumaan samalla lailla ku ois imuvuoto. Käyntiinkään ei lähe ihan helposti, saa joku 10krt polkasta. Puristuksia on jne. Kasauksessa ei pitäis olla mitään väärin.

Vika ei oo kaasarissa tai bensan saannissa, ne suljettiin pois kokeilemalla kaverin räsästä tankkia ja kaasaria. Imukaulassa ei oo mitään halkeemaa tms. Tiivisteet on kunnolla ja uudet. Laitettu pariinkin kertaan huolella. (voiko läpissä olla jotain mikä vaikuttas?) Aluks epäiltiin magneeton stefan vuotoo, mut avasin koneen uudestaan ja vaihdoin stefan eikä mitään vaikutusta. Kytkinpuolen stefaa en uusinu, mut ei se kyllä savuta mun mielestä normaalia enempää et jos sieltä vuotais?

Kaasua kun antaa niin toimii kyllä normaalisti, mutta kierrokset ei laske kunnolla. Luisti/ryyppy ei jumita, laskeutuu kunnolla. Ja ennen remppaa vikaa ei ollu. :x Nyt apuja!

10.4.2010 19:23

shämyli kirjoitti:Eli dtn kone leikkas kiinni koska männäntapin lukkorengas ilmeisesti lähti irti. Ja nyt on vissiin kampikammion pohjalla jotaa männäntapin lukkorenkaan pientä silppua/palaa oon jo imuria sinne tunkennu ja magneetin kanssa yrittän saaha mut en oo varma onko kaikki tullu pois. Eli kuinka tarkasti pitää saaha se tavara mitä siellä on pois ettei mee mikään rikki/mitä haittaa on jos siellä jotain on. Onko vielä mitään muuta tapaa saaha pois ilman lohkojen aukasua.