Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

7.7.2008 23:41

tai mikä putki siinä on bensaletkun vieressä --

8.7.2008 23:35

KeN1k kirjoitti:
jaqee kirjoitti:
KeN1k kirjoitti:Mikäs pääsuutin olis hyvä tetsariin jossa ypvs on käytössä ja micronin tehari?

180 on tt mutta kaaaai se 190 käy kanssa

Heitetään vielä perään että minkäs kokonen kaasari olis hyvä olla ylläolevien säätöjen kanssa?

Editoidaas vielä mukaan, että mikä on kun pyörässä on vakiovälit, ja ylläolevat säädöt ja 180 pääsuutin. Kierrokset on noin 8,5k kun ajan ~100km/h, tuo tuskin on normaalia vai? Ainakin aikasemmissa viesteissä samassa topicissa muilla on kuulemma ~7k kiekat @ 100km/h vakioväleillä.

mikunin 26 vakio kaasari luulis riittävän. mulle ainanki :)

9.7.2008 21:46

N1tr0 kirjoitti:Aikas paljon tuo 1l/100km sehän horasee melkein koko säiliön sillä tyhjäks. Ja kysymys, millä ihmeellä sait vaijerin säädettyä niin kireälle? :D


Ei yhtää mitää hajua, liekkö sitte johtunu siitä, että krossitango tuoho laitoi ennenkö ees ajamaa pääsin niin vaijeri menny siinä sitte kireemmälle. Tosi vituillaa tuo pyörä nyt oli muutenkin kun sen sai, mitä tosi voi ilmaselta pyörältä olettaa:D

Nytte seosbensiinit käytössä kun en oo jaksanu sen ölkkipumpun kanssa tapella. Jos joku sen säätämisee jaksas ohjeita raapustaa nii (olisin ilone) voisin harkita.

10.7.2008 12:37

Pitääkö sen ypvs venttiilin kääntyä myötä-vai vastapäivään ,kun pistää virrat päälle? :eek:

10.7.2008 14:15

Riippuu miten oot sen sammuttanut. Jos kiekat on ollut alle sen 7k niin se jää ala-asentoon (1), jos taas yli 7k niin pakoaukko jää auki(2).

1. Virrat päälle kääntäessa kiekko liikkuu ensin vastapäivään, sitten myötäpäivään ja taas vastapäivään. Potkastessa käyntiin liikkuu taas myötäpäivää.

2. Ensin myötäpäivää ja sitten vastapäivää. Käyntii laittaessa taas myötäpäivää.

...Näin siis ainaki itselläni tuo pyörii.

11.7.2008 11:52

Mistä tietää että onko tuorevoitelu toiminnassa?Kun otin pumpusta kaasariin menevän letkun irti ja pumppasin kaasua niin letkusta ei tullut öljyä.
Ja millä kohtaa kaasaria on tyhjäkäyntiruuvi?

11.7.2008 12:30

Käytit sitä ilman öljyä?? :eek: Eihän se pumppu pelaa jossei ole kone käynnissä ja sillon vääntää kaasua, menee kierrosten mukaan se pumppu. Ja sitä ei saisi tollee kokeilla ellei lyö seosbensaa.

Ja tuorevoitelun toiminnanhan huomaa, kun ottaa sen öljypumpun kotelon pois ja katsoo että se pumppaa. LETKUJA EI IRROTELLA! Myös niinsanottu 2-tahdin käry ja Yamahalle tyypillinen sininen savu kertoo että kyllä se öljyä saa :P Ja jossei toimi nii pian kilahtaa, si ainaki tajuaa.

11.7.2008 13:00

Dayttoona kirjoitti:Käytit sitä ilman öljyä?? :eek: Eihän se pumppu pelaa jossei ole kone käynnissä ja sillon vääntää kaasua, menee kierrosten mukaan se pumppu. Ja sitä ei saisi tollee kokeilla ellei lyö seosbensaa.

Ja tuorevoitelun toiminnanhan huomaa, kun ottaa sen öljypumpun kotelon pois ja katsoo että se pumppaa. LETKUJA EI IRROTELLA! Myös niinsanottu 2-tahdin käry ja Yamahalle tyypillinen sininen savu kertoo että kyllä se öljyä saa :P Ja jossei toimi nii pian kilahtaa, si ainaki tajuaa.

Kone ei ollut käynnissä kun kokeilin ja olin ottanut öljypumpun kotelon pois ja se vaijerijuttu pyöri ja meni alas asti ,ihmettelin vain että ei tullut öljyä kaasariin menevästä letkusta kun pumppasin kaasua.

11.7.2008 14:04

Se pumppu tosiaan pumppaa sitä öljyä vain kone käynnissä ja se säätyy vaijeria käännettäessä liikkumaan enemmän eli pumppaa enemmän öljyä. Pumpun pumppaus nopeus taas riippuu kierroksista. (Olipa monta pumppu sanaa :lol: )

12.7.2008 21:12

Jos joltakulta sattuisi löytymään YPVS akselin oikeaan päähän tulevaa tulppaa, täällä olisi yksi tarvitseva. Tarvetta olisi myös sille muoviselle säätökiekolle. Piti nyt täältäkin tulla kyselemään, kun ei muualta tuota tulosta.

E: Vastailkaas sitten YV:llä, niin ei foorumi mene tukkoon turhaan.

13.7.2008 18:15

N1tr0 kirjoitti:Jos joltakulta sattuisi löytymään YPVS akselin oikeaan päähän tulevaa tulppaa, täällä olisi yksi tarvitseva. Tarvetta olisi myös sille muoviselle säätökiekolle. Piti nyt täältäkin tulla kyselemään, kun ei muualta tuota tulosta.

E: Vastailkaas sitten YV:llä, niin ei foorumi mene tukkoon turhaan.


Pakko nyt sanoa että aiiika kiven alla ovat ja kuitenkin aika hiton tärkeitä osia jos ypvs toiminnassa. ON nimittäin se riski että laipat erkanee ja tapit putoo niinku mulla...

13.7.2008 21:06

Kaipa niitä yamahan jälleenmyyjiltä saa.
Mainos:
Minulta ei moottorin osia löydy, mutta paljon monenlaista muuta löytyy,
mm. hyvät katteet tuunaajille. Tingi ja tarjoa:
http://www.nettivaraosa.com/674049

13.7.2008 21:19

Tietääkö joku paljonko tuossa öljupumpussa pitää normaalisti olla liikkuma varaa? Ja paljonko niitä säätö shimmejä yleensä on? Vie öljyä nii hirviästi että oikeen hirvittää. Voiko siitä pumpusta hajota jotakin niin että alkaisi antamaan entistä enemmän öljyä?

joop

13.7.2008 21:57

oisko kellään mitään käsitystä tai kuvia tzr kaasariin menevistä letkuista .. mitä letkuja sinne tulee ja minne reikään .. bensaletkun,vesiletkun ja se öljy pumpun letkun tiijän ..mutta tuleeko mitään muuta letkuja :roll:

14.7.2008 0:11

missä vika kun laittaa kaasun nopeasti pohjaan niin booaa alakierroksilla, neula alimmillaan tyhjäkäyntisuutin tietääkseni 25 tässä vuosimallissa vakiona ja seosruuvin säätäminen ei auttanut