Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

13.10.2009 12:21

Mistä voi johtua kun röpöttää puolkaasulla? Kaasari on kai 22mm mikunin kopio ja ilmanputsari joku bilteman kartio putsari. Pyörällä voi siis hyvin ajaa pintakaasulla sekä täydellä kaasulla, mutta siinä keskivälillä röpöttää ikävästi.

13.10.2009 13:44

Neulaa alemmas?

13.10.2009 16:32

sumppa kirjoitti:Neulaa alemmas?
mulla on nyt prikka alimassa lovessa ja huonommaks vaan menee jos sirtää ylemmäs.

13.10.2009 20:18

Víp kirjoitti:
sumppa kirjoitti:Neulaa alemmas?
mulla on nyt prikka alimassa lovessa ja huonommaks vaan menee jos sirtää ylemmäs.

Laita sit pienempi pääsuutin ja nosta neulaa.

14.10.2009 1:14

sukeltaja-ankka kirjoitti:
Víp kirjoitti:
sumppa kirjoitti:Neulaa alemmas?
mulla on nyt prikka alimassa lovessa ja huonommaks vaan menee jos sirtää ylemmäs.

Laita sit pienempi pääsuutin ja nosta neulaa.


Ok, vähän vaan tuntuu hassulta kun vaihtaa putsarin paremmin virtaavaan niin pitäis iskeä pienempää suutinta :P

14.10.2009 16:50

Víp kirjoitti:Ok, vähän vaan tuntuu hassulta kun vaihtaa putsarin paremmin virtaavaan niin pitäis iskeä pienempää suutinta :P

Joo tiedän tunteen. Kaveril on sama pyörä ja samat virit ja 290 suutin. Mul kulkee 250:l ihan yhtä hyvin. :D

Mut pyörät on yksilöitä.

19.10.2009 13:56

Olisko mitään hyvää vinkkiä miten sais ton seosruuvin vaihettua kaasarista kun on mennyt niin "pyöreäksi" ettei enää liikahda talttapää meisselillä :s ?

20.10.2009 14:53

Víp kirjoitti:Olisko mitään hyvää vinkkiä miten sais ton seosruuvin vaihettua kaasarista kun on mennyt niin "pyöreäksi" ettei enää liikahda talttapää meisselillä :s ?

Kaasari irti, paljon aikaa,hermoja ja aski tupakkaa(jos tupakoit) :D
Eli siis otat sen pois ja laitat sen hyvin kii (ruuvipenkki on hyvä) ja OTAT HYVÄN JA JUURI SOPIVAN MEISSELIN. Jos otat jonku paskan, ni se mulvaantuu vaa enemmän. Käy vaik halpa-kaupast ostaa joku halpa setti mis on monta meisselii et sielt löytyy se sopiva.
Ne ruuvit on yleensä messinkiä, eli murtuu helposti, mut voit yrittää esim pienen vasaran kaa yrittää naputtaa siihe uraa ja sitte kääntää hiljallee ja huolella. Sitte käyt vaa nihruttaa. Hermo siinä menee. Monta kertaa.
Mut ajan mittaa se saattaa sut palkita. Sitte saattaa olla, et pystyt pienel kaasarin purkamisel hieman avittaa sit seosruuvin ulostuloa, mut luultavimmin et. :D
Se on nii vittumaist hommaa, tiedän kertoa. Tutkaile asiaa rauhas. On aika paha neuvoo sillee just miten tehä, ku ei ite oo otsal näkemäs.

21.10.2009 20:52

Tietääkö kukaan mikä sen seosputken(en oo varma onko sen nimi ees seosputki), eli sen putken mikä on pääsuuttimen päällä, koko on mikuni tm 28 kaasarissa(2-t mikäli sillä mitään väliä on)? kelasin ku on nyt detsissä tehari ja halpis piperi, ja pitäs saada seos rikkaammaks, ja luin juuri mutua, että 300 ois ton seosputken koko, eli 300 ois maksimi koko pääsuuttimelle periaatteessa, ja seosputki pitäs sit vaihtaa tai laittaa vakioputsari jos haluis rikkaammaks, ja vakioputsari ei ole vaihtoehto :seko: Eli: onko kellään tietoa kaasarin seosputken todellisesta koosta, ja siitä, että saako niitä mistään, ja onko sen vaihto ylipäätänsä mahdollista?

21.10.2009 22:24

Víp kirjoitti:
sumppa kirjoitti:Neulaa alemmas?
mulla on nyt prikka alimassa lovessa ja huonommaks vaan menee jos sirtää ylemmäs.
Jos prikka on alimmassa lovessa, niin neula on ylimillään, eli rikkaalla.

1.11.2009 22:37

Onko kellään tietoo missä vehkeessä on Dellorton VHSA kaasari(32mm) vakiona. Vois mennä kyseiseen topikkiin kyselee säätö ohjeita yms...

3.11.2009 21:11

Hussex kirjoitti:Onko kellään tietoo missä vehkeessä on Dellorton VHSA kaasari(32mm) vakiona. Vois mennä kyseiseen topikkiin kyselee säätö ohjeita yms...


Sp-näsärissä, Gilera sp01:ssä sekä Yamahan tzr rr:sä, ainakin.

12.11.2009 16:38

mitä pitäisi tehdä kun vääntää kaasun nopeasti pohjaan niin pyörä booaa ja sammuu mutta muuten toimii täydellisesti ja tulppa on nokinen ja musta. kyseessä on keihinin 26pz (kopio?). edellisen omistajan mukaan kaasariin ei olla koskettukkaan mutta en jaksa sitä uskoa kun vaikuttaisi että säädöt on ihan vituillaan

13.11.2009 1:42

Kertokaapa minkälaisilla suuttimilla olette 34mm kaasaria käyttäneet milläkin osilla? vakioilmanputsarilla?

k21 vai k57 neulaa käyttöön?


Aprilia rs on pyörä

13.11.2009 22:52

alamout kirjoitti:mitä pitäisi tehdä kun vääntää kaasun nopeasti pohjaan niin pyörä booaa ja sammuu mutta muuten toimii täydellisesti ja tulppa on nokinen ja musta. kyseessä on keihinin 26pz (kopio?). edellisen omistajan mukaan kaasariin ei olla koskettukkaan mutta en jaksa sitä uskoa kun vaikuttaisi että säädöt on ihan vituillaan

vaiha tyhjäkäynti suutin