Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
15.4.2009 21:22
Mikä toi musta boxi on?-->
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/41393Ei tunnu kytkentäkaaviostakaan löytyvän
15.4.2009 21:49
Näyttää kovasti jälkeen päin lisätyltä vilkkureleeltä, mutta en sitte tiiä.
16.4.2009 9:38
En usko että olis vilkkurele, koska pyörän oma vilkkurele on paikallaan, enkä oo vaihtanu sitä.
16.4.2009 17:46
Pystytkö yhtään sanomaan mihin siitä lähtee johdot ja monta niitä on? Jokin 12V Dc regulaattori eli jännitteensäädin, mutta vieressä näyttäis olevan mopon oma säädin myös paikallaan eli mitä tämä musta laatikko sitten säätää...
16.4.2009 20:48
saku89 kirjoitti:Pystytkö yhtään sanomaan mihin siitä lähtee johdot ja monta niitä on? Jokin 12V Dc regulaattori eli jännitteensäädin, mutta vieressä näyttäis olevan mopon oma säädin myös paikallaan eli mitä tämä musta laatikko sitten säätää...
Kolme johtoa lähtee, puna-valkoinen, punainen ja vihreä-keltainen. Joko punaisesta tai puna-valkoisesta mittasin vähän yli 12 volttia tasajännitettä muistaakseni, toiseen noista tuli sitten vaihtojännitettä vaihtelevasti kierrosten mukaan. Vihreä-keltainen lienee maajohto.
Siitä ei ole vielä tietoo, mihin noi johdot menee. Täytyy repiä teipit johtonipun päältä pois ja selvittää.
Mut se on aika outoo, että tollasta boxia ei löydy ohjekirjassa olevasta kytkentäkaaviosta. Tai sitten oon vaan niin sokee
16.4.2009 20:58
JuVa kirjoitti:Kolme johtoa lähtee, puna-valkoinen, punainen ja vihreä-keltainen. Joko punaisesta tai puna-valkoisesta mittasin vähän yli 12 volttia tasajännitettä muistaakseni, toiseen noista tuli sitten vaihtojännitettä vaihtelevasti kierrosten mukaan. Vihreä-keltainen lienee maajohto.
Siitä ei ole vielä tietoo, mihin noi johdot menee. Täytyy repiä teipit johtonipun päältä pois ja selvittää.
Mut se on aika outoo, että tollasta boxia ei löydy ohjekirjassa olevasta kytkentäkaaviosta. Tai sitten oon vaan niin sokee
Mittaa vielä vastusmittauksella vielä onko se vihr/kelt maajohto
Eli runkoa/akun miinusta vasten mittaat, ohmia nolla jos maajohto.
Mittaa myös jännitteet siitä viereisestä boksista mikä näyttäs olevan alkuperänen jännitteensäädin, ettei joku vaan ole tehnyt jotain korjausta ja laittanut siihen viereen uuden säätimen vanhan hajotessa tms.
18.4.2009 13:43
mikähän noissa ledivilkuissa on vikana kun kaikki vilkkuu samaan aikaan, kokeiltu kytkeä vatukset rinnan ja uudella elektronisella releellä tai joku sellanen, vasta kun vaihtoi toiset vilkut tavallisiin niin toimi oikein
18.4.2009 22:30
Nyt on hätä!!
otin pyörän talvi teloilta ja sain sen käyntin ja ajelin siinä päivän. sitten löin pyörän parkkiin ja koitin käynnistää. pyörä lähti käyntiin mutta kun laittaa vaihteen päälle niin pyörä sammuu. ei kuitenkaan silleen hirtä kiinni vaan sammuu ja kun painaa kaasua niin "booaa", eli tavallaan kipinä häviää. epäilin että siinä sivu tuen tunnistimesssa on jotain mutta kun ostin pyörän niin ne johot oli poikki jo valmiiks ja toimi silti. mikään johto niistä ei ota yhteen tai kosketa mihinkään runkoon. kyseessä on siis aprilia rs -99.
Mahollisimman nopeesti vastaus kiitos. Kiitos jo etukäteen!!!
19.4.2009 11:51
basiiba kirjoitti:Nyt on hätä!!
Ota sen tunnistimen johto irti ja kokeile käyntiin, jos ei lähde, yhdistä johdot liittimestä hyppylangalla.
En tiedä kumminpäin tuo systeemi toimii eli kytkin kiinni -> ei lähde käymään vai kytkin auki -> ei lähde käyntiin.
Kytkimen voi testata yleismittarilla ohmeilla.
19.4.2009 14:19
laitoin kaks johtoa yhteen sieltä niin alko toimimaan
19.4.2009 17:15
basiiba kirjoitti:laitoin kaks johtoa yhteen sieltä niin alko toimimaan
Kytkin todennäköisesti rikki tai seisomatuki ei välttämättä tapaa siihen kunnolla.
20.4.2009 15:30
nirspu kirjoitti:mikähän noissa ledivilkuissa on vikana kun kaikki vilkkuu samaan aikaan, kokeiltu kytkeä vatukset rinnan ja uudella elektronisella releellä tai joku sellanen, vasta kun vaihtoi toiset vilkut tavallisiin niin toimi oikein
Isommat vastukset vaan väliin niin pitäis toimii. Tai koita laittaa vaikka vakiovilkun polttimot väliin ja kato toimiiko niin tiedät vähän et millaset vastukset tarvii.
20.4.2009 21:41
kiitti vinkistä
20.4.2009 23:20
Noh nyt jälleen Cagiva (Freccia -90) kakki allensa.
Ekaks poltteli sulaketta eikä startti sanonut mitään...
Se sulakkeen poltto-vika löytyi, kun eräs johtonippu oli puristunut ratin väliin ja oli lähes poikki.
Noh kun tämän korjasi nii startti alkoi jopa sillä määrin toimimaan että kun naputtaa kytkintä nii kuuluu vain *naks*, *naks*..
Eikä edes käyntiin lähde vaikka pari päivää sitten edellinen omistaja sujuvasti pukkas käyntiin.. Kipinää ainakin antaa. :S
21.4.2009 16:31
Dione kirjoitti:Noh nyt jälleen Cagiva (Freccia -90) kakki allensa.
Lähteekö kuitenkin työntämällä käyntiin eli kaikki ois siltä osin kunnossa?
Startti jumissa? Vetääkö solenoidi kunnolla, ilmeisesti vetää kerran naksuu...