Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

10.1.2010 11:55

Laita kytkin lohkoon valmiiksi petarin, koska se on hieman löysempi ja sitten laitat kampuraan magneeton puolelle petarin ja heität kampparin kytkin lohkoon kiinni ja sitten toinen lohko päälle.

11.1.2010 13:46

Ite laitoin kyllä petarit lohkoihin, kietari magneetonpuoleiseen petariin. Sit kytkinpuolen pistin päälle. ;)

14.1.2010 15:40

Ja suomeksi.

Laitat mg-puolen laakerin valmiiksi kampiakselille ja sitten lämmität laakeripesää jolloin kampura tippuu kivuttomasti paikoilleen.

Kytkinpuolen lohkoon laitat ensin laakerin, siinä sovite on tosiaan väljempi kuten aijemmin mainittiin. Joten voit laittaa mg-lohkon kampuroineen paikoilleen.

Kevättäkevättä

27.1.2010 19:26

Kevät alkaa lähestyä ja pitäs ruveta valmistelemaa tota laitosta seuraavaan ajokauteen (Gilera SC 125). Kysymys kuuluukin sitten nyt että mitä öljyä kannattaa vaihelootassa käyttää? Pitäs vaihtaa ainaki ne. Tuorevoitelussa on erittäin hyvin toiminu nesteen 2-T Super ja sitä tuun jatkossaki käyttämään ku ei maksakka oikeestaa mitään. Ja sitte tosta männästä että uutena ostin ja on mittarissa vähän reilu 6000km joka siis tuli viimekesänä ajeltua, niin paljonko se kestää ajaa vielä suurinpiirtein? (Sulake paikallaan eli pikkuviriä) Suositushan on 10 000km, jos se sen enempää ei kestä niin vaihdan kyllä männän nyt sitte samantie uuteen, koska en vitussa ala kesken kauden laittelemaa mitään. Mut jos vaikka 15k pystyy ajamaa per mäntä nii vaihdan vasta kesän lopussa :)

27.1.2010 22:22

Kyllä se varmaankin siinä 10k kohdilla olisi kannattavaa vaihtaa, mutta se ei todellakaan ole iso homma. Miksi ihmeessä heittää nykyinen mäntä jolla olisi vielä miltei toinen mokoma kilometrejä edessä pois? Kun pyörä kerran on lähes uusi niin ostat vakiokokoisen männän siihen valmiiksi ja vaihdat sitten kun alkaa 10tkm tulla täyteen, eihän tuohon mene kuin muutama tunti vaikka kuinka hidastelisi.

27.1.2010 22:41

Tossa gilerassahan on sama kone ku Gpr? Yamahan 125 2t siis. Dt männällä ainaki ajaa sen ~15tkm? Luulisin et tollaki ajelis sen saman ?

28.1.2010 0:16

Kyllä ajaa helposti 15k tolla fillarilla, jos vähänkään säädöissä.. Ja männänvaihto ei todellakaan on isohomma... Vaihtaa parissa tunnissa. Tuot vaikka meille niin voin parillakympillä vaihtaa.. :lol:

28.1.2010 0:34

Ei oo mikään tarve vaihtaa vielä jos on vaan sulake kiinni ja pyörä ei käy laihalla. Ens kesän ajat vielä hyvin. Omasta detsistä vaihoin ekan männä 17500km kohdalla ja galleriasta löytyy kuvaa. (tosiaan siis sama kone tossa gilerassa kun deeteessä)

28.1.2010 7:29

Ei helvetti siinähän olikin sama kone kuin detsissä! :nolo: Siinä tapauksessa ajat ensi kesän helposti tuollakin männällä, sorry väärästä informaatiosta...

Jepps

28.1.2010 17:42

Joo on säädetty niin täydellisesti kun osattu ja käy kun kello :) Minkäs merkkine mäntäsarja tohon kannattaa sit laitella jos tilailis männän hiluinee ja tiivisteet yms vaikka valmiiks kesää varte? Ku ei tiiä vielä että paljo tulee ajettua/viriteltyä tulevana kesänä. Ja sama Yamahan kone on ku DT:ssä juu :P Männänvaihtohan ei oo tosiaa vaikee homma eikä sitä aikaakaan menis niin paljoo jossei tota ylimäärästä härpäkettä olis ympärillä niin perkeleesti. Kyykyt ku ei mitää maailman huoltovapainpia oo. Mut huoltamollekkaa en vie ku en maksa kahvin juomisesta 400 euroo.
Viimeksi muokannut Turbokit92 päivämäärä 28.1.2010 17:47, muokattu yhteensä 2 kertaa

28.1.2010 17:46

Kyl enskaa varmaan enemmän joutuu huoltaan ku kyykkyä, ettei ne sen huoltovapaampia ole. Vaikeampi tosin ko kaikki tiellä. Alkuperästä Yamahaa tai Wisecoo itte tutkailisin männäksi. Tarviketiivisteet ei tykkää kestää yläpäässä, alkuperästä kehiin.

28.1.2010 17:50

En mää mielelläni maksa muusta ku laadusta, et alkuperäset vähintää sitte. Jos jotain teharia tms sitte alkaa hommailee ni pitäs varmaa wisecoo ettiskellä. Mut autonki kyllä saan syyskuussa sitte kauden lopussa ettei tiä jaksaako. Täytyy sitä alkuperäissarjaa kattoo halvalla jostai

28.1.2010 17:58

Ei proxiakaan rikki saa jos kone on säädöis ja seki maksaa jo iha tarpeeks.

28.1.2010 19:41

Mulla on ainakin Prox kestäny ihan mainiosti ja kestää varmasti muillakin jos ajaa niinkuin 2t-pyörällä kuuluukin. Ei kovin kierrätä kylmänä eikä jarruttele moottorilla niin kyllä siinä kestää melkein mäntä kuin mäntä. Itse ehkä sijoittaisin silti alkuperäiseen, eihän se maksa paljonkaan Proxia enemmän. Omassa pyörässä kun oli tuo Prox jo edellisen omistajan jäljiltä.

28.1.2010 20:50

Turbokit92 kirjoitti:Joo on säädetty niin täydellisesti kun osattu ja käy kun kello :) Minkäs merkkine mäntäsarja tohon kannattaa sit laitella jos tilailis männän hiluinee ja tiivisteet yms vaikka valmiiks kesää varte? Ku ei tiiä vielä että paljo tulee ajettua/viriteltyä tulevana kesänä.
Ei kannata tilata näin paljoa etukäteen, jos jostain syystä vaikka leipoiskin ja joudut porauttamaan niin ei se ostamas mäntä enää käy :) Kyllä ne jälleenmyyjät hankkii hilut parin viikon sisällä ainakin tääläpäin. Ja orkkismäntään voit luottaa täysin vaikka olis teharit ym kiinni, proxitkin käy.