Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
20.3.2007 0:01
Juu kylä nuo vuodot on saatu tukittua.
Mutta tuosta tehonlisästä ei voi puhua juurikaan, kyllähän tuo mun turbo ahtaa joku 0.6 baria ja lähtee mukaan jo 4000rpm mutta eipä se juuri vauhtia tuonut.
Nyt laitan painepuolle 30mm moottorisahan kaasuttimen jo se tois vähän eloa lisää myllyyn.
20.3.2007 0:09
...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:46, muokattu yhteensä 1 kerran
20.3.2007 0:14
Ja videota kehiin
21.3.2007 23:26
Eiköhän nuo vakiomitat piisaa.
Imuaukko vakiona 28 ja pakoaukko noin 24mm.
Venat oli 27/24(25)
Palotila on 52mm halk.
21.3.2007 23:48
Mikäs ihmeen kansi sulla oikein on?
Jos oon oikein käsittäny niin olet turbottanu tuon Samurain ja sen vakio kannessa venttiilit on 23/20, palotila 40mm.
22.3.2007 0:48
Redline kirjoitti:Eiköhän nuo vakiomitat piisaa.
Imuaukko vakiona 28 ja pakoaukko noin 24mm.
Venat oli 27/24(25)
Palotila on 52mm halk.
Nyt on kyllä kommentoitava, että ei se koko, vaan se virtaavuus... Saa ne kanavat olla vaikka miten isot, mutta jos virtaukset kusee, niin koko homma kusee
.
22.3.2007 1:03
turbottamalla 4-tahti 125cc pyörän, saa yhtä paljon hyötyä kun laittaisi näädän kaasariin.
22.3.2007 1:15
Öhöm, kyllä sillä hyötyä saa, ja paljon. Pitää vaan olla oikeanlaiset emmeet ko-hommaan. Eli lähtökohtana sopiva turbo.
23.3.2007 0:41
Niille jotka vieläki tulee tyyliin "ei tuu onnistumaan" tms: Ei pojat varmastikaan mitään raketteja oo tekemässä, ihan vaan kokeilumielessä ja rakentamisen ilosta tekevät. Ihan samalla kaavalla täälläki kokeillaan ens viikolla turboa sierraan. Kone on väljä ku virolainen ja tehot on jo niin kadonnu että tuskin järkevillä paineilla (~0,4-0,5bar, mitä tuo sierran 1.6ohc mäntiä jyrsimättä kestää) saa edes niitä kadonneita kaakkeja takasin. Väliäkö sillä. Auto menee paaliin kesällä, ja pitää sitä jotain hauskaa keksiä ennen paaliin menoa.
23.3.2007 14:52
ei nossa turboissa mitään kummallista ole
helposti saa toimimaan mutta kestävyys vois olla isompi ongelma
sopivan turbon vois löytää esim. pienestä turbodiesel koneesta
seos mittari on järkevä ostos ettei mäntä sula
kokemuksia ei kylläkään ole muutakuin turbotetuista autoista (myös sulaneista männistä löytyy kokemusta)
mitkäköhän tuon derbin (sm 04 eli hondan koneella) puristukset ovat?
23.3.2007 20:43
Eipä tossa turbotuksessa nyt loppuenlopuksi mitään vaikeeta oo... olis vaan pyörä,vermeet ja rahaa, niin onnistus helposti...
jos ja jos...
24.3.2007 15:49
aika kivan kokonen fööni
vois pojat kokeilla mankiin samanlaista
ei meinaan liiemmin tuo mutka ahistais
24.3.2007 23:34
pakopesä tahtoo olla jopa turhan iso tohon moottoriin..
25.3.2007 22:37
04 derbissä o kai jotain luokkaa 10:1 puristukset. Mun 07 bajassa(hondan lisenssikoneella) o ohjekirjan mukaan 9:1