Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.8.2012 23:53

Olisko jollain tietoa kun itsellä yamahan dt 125 r vm.oisko 2006 en varma mutta kun huippuja vakio väleillä tulee tasasella n.110km/h, johtokikka on tehty, gianellin kokoputkisto on kiinni ja nämä tyhjät pöntöt on otettu pois ja tukittu, pääsuutin on 270 28mm mikunin kaasarissa j, mäntä vaihdettu 5000 sitten eikä puhalla ohi. ypvs:n vaijeri poikki eli säädin auki asentoon mutta ei kai see niin paljon tehoja vie???

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.8.2012 15:42

Ensinnäkin kyseessä ei ole DT R, jos vuosimalli on 2006, eli joko RE tai X on detsisi malli (jos sulla sellasta edes on.. :lol: ) Suutinta ainakin isontaisin itse, jonnekkin lähemmäs 300 (kuuleman mukaan..) Booaileeko tai röpöttääkö? Kyllä yhen kaverin detsi menee ilman pakoaukonsäädintäkin 130..



Ja sitten kysymys, eli miten ootte deeteen perää korotellu, lyhentämällä koiranluita(ko)? Jos ootte, kuinka paljon tietty lyhentäöminen vaikuttaa korkeuteen ?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.8.2012 15:56

EDU96E kirjoitti:Ja sitten kysymys, eli miten ootte deeteen perää korotellu, lyhentämällä koiranluita(ko)? Jos ootte, kuinka paljon tietty lyhentäöminen vaikuttaa korkeuteen ?

lyhyemmillä koiranluilla, kato mun galleria, 2cm korotus. ;)

ja varmistelen vielä, dt r:n mäntä ja kiertokanki käyvät suoraan dt x:än koneeseen?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.8.2012 16:26

pelle000 kirjoitti:
EDU96E kirjoitti:Ja sitten kysymys, eli miten ootte deeteen perää korotellu, lyhentämällä koiranluita(ko)? Jos ootte, kuinka paljon tietty lyhentäöminen vaikuttaa korkeuteen ?

lyhyemmillä koiranluilla, kato mun galleria, 2cm korotus. ;)

ja varmistelen vielä, dt r:n mäntä ja kiertokanki käyvät suoraan dt x:än koneeseen?


Paljon siis koiranluita lyhennetään, t0mppa? :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.8.2012 16:47

deetee valdo kirjoitti:Olisko jollain tietoa kun itsellä yamahan dt 125 r vm.oisko 2006 en varma mutta kun huippuja vakio väleillä tulee tasasella n.110km/h, johtokikka on tehty, gianellin kokoputkisto on kiinni ja nämä tyhjät pöntöt on otettu pois ja tukittu, pääsuutin on 270 28mm mikunin kaasarissa j, mäntä vaihdettu 5000 sitten eikä puhalla ohi. ypvs:n vaijeri poikki eli säädin auki asentoon mutta ei kai see niin paljon tehoja vie???
ootko iha varma että ypvs on täysin auki ?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.8.2012 16:54

EDU96E kirjoitti:
pelle000 kirjoitti:
EDU96E kirjoitti:Ja sitten kysymys, eli miten ootte deeteen perää korotellu, lyhentämällä koiranluita(ko)? Jos ootte, kuinka paljon tietty lyhentäöminen vaikuttaa korkeuteen ?

lyhyemmillä koiranluilla, kato mun galleria, 2cm korotus. ;)

ja varmistelen vielä, dt r:n mäntä ja kiertokanki käyvät suoraan dt x:än koneeseen?


Paljon siis koiranluita lyhennetään, t0mppa? :)

Mulla on 5mm lyhennetty koiranluita ja niillä nousee just sopivasti. Tai siis uudet koiranluut tehty ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.8.2012 19:18

Reikien väli 15mm pienempi. :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.8.2012 20:35

No voi nyt saatana. Swingin pultti ei liiku OLLENKAAN.. Lämmitetty puhaltimella ja jäädytelty kemikaaleilla ja HAKATTU, pultti pyörii hikisesti, voimalla.. Mutta ei liiku.. :( ja joo, sori tuplat

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.8.2012 21:00

Jos saat sen pyörimään, niin kaiken järjen mukaan pitäisi sen myös tulla ulos? Ei niitä lihaksiakaan yhdellä toistokerralla saada ;)
Mutta vakavasti ottaen. paljon aikaa, liukastetta ja voimaa (fyysistä ja henkistä) niin eiköhän se sieltä lähde.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

24.8.2012 0:29

deetee valdo kirjoitti:Olisko jollain tietoa kun itsellä yamahan dt 125 r vm.oisko 2006 en varma mutta kun huippuja vakio väleillä tulee tasasella n.110km/h, johtokikka on tehty, gianellin kokoputkisto on kiinni ja nämä tyhjät pöntöt on otettu pois ja tukittu, pääsuutin on 270 28mm mikunin kaasarissa j, mäntä vaihdettu 5000 sitten eikä puhalla ohi. ypvs:n vaijeri poikki eli säädin auki asentoon mutta ei kai see niin paljon tehoja vie???


Täs on vähä samallaist pröbleemiä ku mulla kun sain detsin. Viriä oli siis VM gianellin putki, johtokikka ja tötsä otettu poijes. Mul on kanssa 270 ps ja on toiminut hyvin. Servo rikki (joka on siis korjattu) nii jouduin lukita yläasentoo. Huipuiks sai suoral hikisee jotai 100-110 ja hyvällä tuurilla kun pääs piikille nii kyllä se sit sinne 140 paikkeille meni.

Suosittelen lämpimästi ostamaan vaijerit ja korjaamaan pakoaukonsäädin. Kukkaro kiittää ja ajonautinto on muutenkin parempi, kun ei tarvii kokoaikaa piikillä vinguttaa. Samalla jaksaa myös kutosella vääntää piikille asti, niin luonnollisesti menee sitten kovempaa.. Että näin.

PS. Tää raju johtokikka pistää pakoaukon toimimaan jos ei oo vielä tullut selväksi :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

24.8.2012 14:45

Miten Dt 125re:ssä säädetään Y.P.V.S???

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

24.8.2012 14:55

Lueppas tietopankista, jos ei muuta niin vanhan mallin detsi osiosta ainakin löytyy ohjeet.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.8.2012 9:23

Wiltunik kirjoitti:
Clutch kirjoitti:Arrowi ja mikäs putsari sulla on kun kerta noin iso suutin nyttejo?


Kantta laskettu ja sylkkää nostettu, vakio putsari ja tuntus että nyt jo huutas isompaa suutinta, niin mitenkä näissä lähetään hakemaan sitä kokoo, 10? 20? isompi? Vissii kumminki isompi korotus ku mopoissa?

Jäänyt porukoil vastaamatta välistä yksi..
Noo vastaan tällättee sivun jäljessä..
Putsaa tulppa, sitten revittele semmonen 5-10km lenkki siten että pyörä käy mahd. vähän tyhjäkäyntiä lenkin aikana. Lenkin jälkeen tulppa irti ja katso minkä värinen tulpan kärki ja keskielektrodi on. Mustaan päin = Rikkaalla ja valkoseen päin laihalla. Näin ollen maitokahvin värinen tulppa olis helvetin hyvä.
Muista tehä lenkki tosiaan korkeilla kierroksilla jolloin ilman ja bensan seos olis laihimmillaan, jos olis.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.8.2012 12:47

Terve ! Onko 16-49 liian rankat tt-dt:lle? hyvin tuo liikahtaa nytkin ... entäs hyvät välitykset 520 jaolla? :s

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.8.2012 19:00

missä kohassa pitäs mäntää alkaa vaihtaa? Ollut yamahacenterissä 2009 huollossa jossa uusittu lähes kaikki mukaan lukien mäntä, ja sen jälkeen ajettu 8tkm:) Ajeleeko vielä saman kilometreiden verran, vai pitäskö esim 10tkm kohalla vaihtaa?