Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

22.6.2012 0:12

Dodii, tt-suuttimet sisällä, muttei siltikään jaksa käyä tyhjäkäyntiä..? Ruuvveja vääntelin ja kääntelin muttei mitään. Ajoin kuitenkin pari kilsaa äsken, hivenen saa tk -ruuvvia säätää kiinni ku leijuu mutta muuten pelaa, paitsi alle 3k kierrokset niin sammuu.. Apuja, maanantaina soittelen johonki 350€/h "huoltofirmaan" ja vien sinne jos ei onnaa :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

23.6.2012 21:02

Tietäiskö joku jolla on näsärissä ollut perus jollymoton putki niin kärsiikö sillä alaväännöt kurittomaan vakioputkeen verrattuna?Jos vaihtas putkeksi jollymoton+ pipercrossin putsarin niin oisko kannattavaa jotta sais vähän tehoa ja tietenkin vähän ulkonäköä+ääntä?Oon miettinyt myös 180cc malossia, sillä pitäs olla alaväännötkin kohillaan, mutta on vaan aika kallis sarja.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

23.6.2012 23:38

Nonnii. onkos joku laskenu näsärin kantta? Oon meinaa ite laskemassa ja jos nyt oikeen mittasin nii palje alue on 1,5mm. eli ottaisin kannesta 0,6mm tavaraa pois. Kuulostaako liialta laskulta?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

24.6.2012 0:11

Honda NSR:rään pitäs saaha huippuja lisää ja että 130 kulkis hyvin?
Pa säädin on säädetty tuon sivun mukaan: http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.html
Välit on 13 ja 35. Imukaulassa ei ole kuristimia. Muuten kiihtyy kyllä 5 vaihteella ja 9.5 tonniin hyvin ja sillon kulkee 120km/h. 6 vaihteella voi ajaa vain loivaan alamäkeen. (huiput noin 130km/h muna asennossa). Muuta en pyörästä ole tutkinut/tiedä.
apuja kiitos :s , kiitos jo etukäteen. :) :)

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

24.6.2012 13:43

oskari95 kirjoitti:Tietäiskö joku jolla on näsärissä ollut perus jollymoton putki niin kärsiikö sillä alaväännöt kurittomaan vakioputkeen verrattuna?Jos vaihtas putkeksi jollymoton+ pipercrossin putsarin niin oisko kannattavaa jotta sais vähän tehoa ja tietenkin vähän ulkonäköä+ääntä?Oon miettinyt myös 180cc malossia, sillä pitäs olla alaväännötkin kohillaan, mutta on vaan aika kallis sarja.


Se pytty on tarpeeksi alatehoinen jo valmiiksi.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

24.6.2012 22:56

Megadeth kirjoitti:Dodii, tt-suuttimet sisällä, muttei siltikään jaksa käyä tyhjäkäyntiä..? Ruuvveja vääntelin ja kääntelin muttei mitään. Ajoin kuitenkin pari kilsaa äsken, hivenen saa tk -ruuvvia säätää kiinni ku leijuu mutta muuten pelaa, paitsi alle 3k kierrokset niin sammuu.. Apuja, maanantaina soittelen johonki 350€/h "huoltofirmaan" ja vien sinne jos ei onnaa :D


EDIT: Heheei, olen nyt jo perehtynyt neulan asennon säätöönkin, eli neula oli alimmassa lovessa, joten nostin sitä pykälän ylemmäksi, kuitenkaan mitään ei tapahtunut.. Seosruuvi jos on 1,5 kiekkaa auki niin ei pysy käynnissä, 2-3kierrosta niin pysyy, mutta silloin TK-ruuvi on aivan turha eikä siitä saa säädettyä mitenkään.. What du ai duu?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

24.6.2012 23:19

isopasi kirjoitti:Honda NSR:rään pitäs saaha huippuja lisää ja että 130 kulkis hyvin?
Pa säädin on säädetty tuon sivun mukaan: http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.html
Välit on 13 ja 35. Imukaulassa ei ole kuristimia. Muuten kiihtyy kyllä 5 vaihteella ja 9.5 tonniin hyvin ja sillon kulkee 120km/h. 6 vaihteella voi ajaa vain loivaan alamäkeen. (huiput noin 130km/h muna asennossa). Muuta en pyörästä ole tutkinut/tiedä.
apuja kiitos :s , kiitos jo etukäteen. :) :)


Tarkista pakoputki vielä kuristusten varalta. http://www.nsr125.com/derestrict.htm siitä ohjeet, jos pakoputkesta löytyy jotain. Nii ja kato kanssa että on tt suuttimet paikoillaan

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

25.6.2012 3:09

isopasi kirjoitti:Honda NSR:rään pitäs saaha huippuja lisää ja että 130 kulkis hyvin?
Pa säädin on säädetty tuon sivun mukaan: http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.html
Välit on 13 ja 35. Imukaulassa ei ole kuristimia. Muuten kiihtyy kyllä 5 vaihteella ja 9.5 tonniin hyvin ja sillon kulkee 120km/h. 6 vaihteella voi ajaa vain loivaan alamäkeen. (huiput noin 130km/h muna asennossa). Muuta en pyörästä ole tutkinut/tiedä.
apuja kiitos :s , kiitos jo etukäteen. :) :)



Putkessa voi olla kuri tai sitte on vaa nii tukossa karstasta. Saattaa ehkä myös olla pakoaukonsäätimen säädöt päi vittua. Ite ainaki säädin pakoaukon säätimen säätöihin viime kesänä ja tuli yli 10kmh lisää huippunopeutta ja jakso vääntää paremmin loppuun kutosella.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

25.6.2012 4:42

Stilly kirjoitti:
isopasi kirjoitti:Honda NSR:rään pitäs saaha huippuja lisää ja että 130 kulkis hyvin?
Pa säädin on säädetty tuon sivun mukaan: http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.html
Välit on 13 ja 35. Imukaulassa ei ole kuristimia. Muuten kiihtyy kyllä 5 vaihteella ja 9.5 tonniin hyvin ja sillon kulkee 120km/h. 6 vaihteella voi ajaa vain loivaan alamäkeen. (huiput noin 130km/h muna asennossa). Muuta en pyörästä ole tutkinut/tiedä.
apuja kiitos :s , kiitos jo etukäteen. :) :)



Putkessa voi olla kuri tai sitte on vaa nii tukossa karstasta. Saattaa ehkä myös olla pakoaukonsäätimen säädöt päi vittua. Ite ainaki säädin pakoaukon säätimen säätöihin viime kesänä ja tuli yli 10kmh lisää huippunopeutta ja jakso vääntää paremmin loppuun kutosella.


Säädetäänkö se että millo pa säädin aukee kokonaa esim 7000 kohalla ni siitä mutterista ja kattoo että se nuoli on Hi asennossa vai säädetäänkö sitä jostai muualta?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

25.6.2012 7:35

Joo siitä mutterijututstä mikä on siinä toisessa vaijerissa 10cm päässä servosta. Alapään säätö ei mulla ainakaa mitenkää ihmeesti vaikuttanu. Eli pyörää vaa virrat päälle ku on seisomas ja sit säätää sen säätime siitä kohillee.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

26.6.2012 15:06

Eli jos nsr pakoputken koodi on HI KY4 L1 niin meinaako että kuristettu vai alkuperin tyhjä? Kun ei tietopankki kaan tunne tuollaista koodi. siis kyse on uuvenmallisesta nsr....ja minkävälein ootte öljyjä vaihtanu?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

30.6.2012 15:22

Mikäköhän tähän mun paskaan nyt taas on tullut, kun sylkee ilmeisesti jostain välistä jäähytinnesteet ulos? Uudet nesteet kun laitan, lämmöt on hyvät mutta ehkä 100-200km sisään joudun taas laittamaan uutta nestettä koska lämmöt on tapissa. Juuri yksi päivä syylarin varmistin että on kunnolla kaikkialta kiinni o.o

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

30.6.2012 17:03

Kato millasta jäähdytysneste on, jos on öljystä ja vaahtoista niin suurella todennäköisyydellä kannentiiviste mennyt.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

30.6.2012 19:21

L_rppa kirjoitti:Kato millasta jäähdytysneste on, jos on öljystä ja vaahtoista niin suurella todennäköisyydellä kannentiiviste mennyt.


Ihan normaalin väristä se on ja koin pari kuukautta sitten kannentiivisteen hajoamisen ja oli aivan erilainen eli ei ole kannentiiviste hajalla. Löysinkin vuotokohdan, vuotaa letkusta joka tulee sylinteriin/termostaattin, wut eva. Ainut vaan, että klemmari oli jo muutenkin hyvin kiinni ja sieltä välist se vuosi että vaikea kuvitella että vedet sieltä tihkuisi 100km aikana kokonaan pois. Täytyy kokeilla mitä tapahtuu jos laitan uuden klemmarin.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

5.7.2012 18:47

Meniköhän startin hiilet vituuksi ku tuos äsken käynnistelin nii startti rohisi ihan huolella mut sitte nappas kiinni ja lähti käyntii. Kävin kaupassa ja kaupan pihassa starttailin nii pelkkää rohinaa eikä millää käyntii mut lykkäämällä samantien. Nyt annoin pari tuntia olla tuos kotipihassa oleskella nii taas ihan suht tavallisesti startilla käyntii pienen rohinan saatteluna. Toivottavasti selviäis pelkällä hiilien vaihdolla ku uus startti maksaa sit aika vitusti.