Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
7.10.2010 14:50
Minkä takia mittari pimenee joskus kun heittää xenonit päälle? Se toimii taas kun virrat ovat poissa n.10min. Onko muilla samanlaista ongelmaa ollut ja miten korjaantuu? Ilmeisesti ballasti imee niin paljon virtaa sytytysvaiheessa että ei riitä mittarille
Mutta miksi mittari ei palaudu normaalitilaan kuin vasta 10min päästä??
13.10.2010 21:22
Andy-Boy kirjoitti:makke1000 kirjoitti:Andy-Boy kirjoitti:makke1000 kirjoitti:ooteko laittanu xenonin lyhkäseen tai pitkään? kestääkö pitkissä?
Molemmista löytyy. Ja miksei kestäis?
kestääkö jos sammuttelee kun joku tulee vastaan?
No onhan xenonit toki hieman herkempiä tuolle sammuttelulle kuin normi halogeenit, mutta kyllä ne kestää. Siitä ne eivät oikein tykkää jos vilkuttelet vastaantuleville valoja, jolloin ne syttyy ja sammuu samantien.
Ukko kävi ostaa parit xenon työmaavalot tms. ja myyjä oli neuvonu et sytyksen jälkeen pitäs olla vähintään 3min päällä ennen sammutusta.
14.10.2010 18:37
Onko kellää tietoa miten racetechin v-face maskissa kestää umpio xenoneita? Kun tuli kaverin kanssa tilattuu tommone H4 4300K xenon-sarja slim-design ballasteilla 35 eurolla (sis. postit) suoraa Hong kongista...
14.10.2010 19:53
Varmaa huippulaadukkaat : D
Mut siis xenonithan kuumenee vähemmän ku normi laput tai halogeenit eli kyl pitäis kestää.
15.10.2010 10:28
hyttine kirjoitti:Onko kellää tietoa miten racetechin v-face maskissa kestää umpio xenoneita? Kun tuli kaverin kanssa tilattuu tommone H4 4300K xenon-sarja slim-design ballasteilla 35 eurolla (sis. postit) suoraa Hong kongista...
Ihan tarkotuksellako punaset xenonit tilasitte? Eikö 6000k ois ollu parempi? Mut kyllähän maskin pitäs kestää
15.10.2010 12:19
_Sylin_teri_ kirjoitti:hyttine kirjoitti:Onko kellää tietoa miten racetechin v-face maskissa kestää umpio xenoneita? Kun tuli kaverin kanssa tilattuu tommone H4 4300K xenon-sarja slim-design ballasteilla 35 eurolla (sis. postit) suoraa Hong kongista...
Ihan tarkotuksellako punaset xenonit tilasitte? Eikö 6000k ois ollu parempi? Mut kyllähän maskin pitäs kestää
Eh, nuo ei kyllä lähelläkään punasta ole.
Nuo on normi halogenin väriset, eli pikkusen kellertävät. Sitten siellä 12000k tienoilla on vasta ne purppurat jnejne.
15.10.2010 15:57
Andy-Boy kirjoitti:_Sylin_teri_ kirjoitti:hyttine kirjoitti:Onko kellää tietoa miten racetechin v-face maskissa kestää umpio xenoneita? Kun tuli kaverin kanssa tilattuu tommone H4 4300K xenon-sarja slim-design ballasteilla 35 eurolla (sis. postit) suoraa Hong kongista...
Ihan tarkotuksellako punaset xenonit tilasitte? Eikö 6000k ois ollu parempi? Mut kyllähän maskin pitäs kestää
Eh, nuo ei kyllä lähelläkään punasta ole.
Nuo on normi halogenin väriset, eli pikkusen kellertävät. Sitten siellä 12000k tienoilla on vasta ne purppurat jnejne.
Jep. ja on tulossa myös 6000K polttimot nii voi sitte kokeilla kummat on paremmat.
15.10.2010 19:18
hyttine kirjoitti:Onko kellää tietoa miten racetechin v-face maskissa kestää umpio xenoneita? Kun tuli kaverin kanssa tilattuu tommone H4 4300K xenon-sarja slim-design ballasteilla 35 eurolla (sis. postit) suoraa Hong kongista...
Hyvin kestää. Hienotkin on
20.10.2010 22:36
mikä vika omissa xenoneissä kun laittaa päälle palaa hetken ja sammuu, sit kun johot ottaa pois ja laittaa takasin taas toimii hetken ja sammuu. Johdot vedetty akulta ballastille, loppuuko virta kesken?
21.10.2010 9:32
Jamppo kirjoitti:mikä vika omissa xenoneissä kun laittaa päälle palaa hetken ja sammuu, sit kun johot ottaa pois ja laittaa takasin taas toimii hetken ja sammuu. Johdot vedetty akulta ballastille, loppuuko virta kesken?
Ei sen enää pitäisi hirveästi virtaa enää sytytysvaiheen paukun jälkeen viedä. Yleismittarilla jos löytyy nii kannattaa katsoa akun tilanne että onko millaiset jännitteet jäljellä kun polttimo sammuu. Toimiikos muut sähköt ok? Jos toimi niin tod. ballastissa tai polttimossa vikaa.
24.10.2010 2:47
kaikki sähköt toimii ja uus ballasti ja polttimo ei oo ollu kun itellä kiinni mitä nyt 5min olikaan... ja mopon oma virtamittari näyttää tyhjää kun valo sammuu ja sit kun se on sammunu niin on melkeen täys. tarviiko siihen jonkun (xenon)releen tai muuta välille ?
24.10.2010 9:36
Jamppo kirjoitti:kaikki sähköt toimii ja uus ballasti ja polttimo ei oo ollu kun itellä kiinni mitä nyt 5min olikaan... ja mopon oma virtamittari näyttää tyhjää kun valo sammuu ja sit kun se on sammunu niin on melkeen täys. tarviiko siihen jonkun (xenon)releen tai muuta välille ?
Oisko akku paskana? Onko jotain 12v porakoneen akkua? Silläkin voi kokeilla. Tai kokeilet vaikka auton akkuun. Ei tuota ainakaan väärin voi kytkeä kovin helposti
24.10.2010 21:13
Moi! Ootteko piilottanu ballastin maskin taakse vai jatkojohoilla jonnekin muualle?
24.10.2010 21:49
Juu voi ollakki akussa vika kun koitin auton akulla niin toimi ihan kunnolla
...mut mites jos uuden akun laittaa niin kauanko riittää virta semmosessa 4aH:n akussa?
25.10.2010 2:52
Vaikka mopoon olenkin laittamassa, niin kytketäänkö noi xenonit niit että lyhyet/pitkät vaihdetaan tangosta vakio napista?Tässä factoryssä on kaksi umpiota joten olisiko toi sopiva sarja :
http://www.euro1supply.com/xenon-muutos ... anguage=fi ?
Minkä kokoisia noi ballastit on?