Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

16.7.2005 21:14

kuutamolla kirjoitti:niin sitä kyselen että voiko sen reiän porata jos pytty on paikallaan?kun ei jaksais mitään sylinteriä irroteleen....niin ja onko moni porannu itte sen?


Todella hankala homma, ehkä aika mahdotonta. Se ei todellakaan ole iso homma irrottaa pyttyä

16.7.2005 21:16

miksu- kirjoitti:
kuutamolla kirjoitti:niin sitä kyselen että voiko sen reiän porata jos pytty on paikallaan?kun ei jaksais mitään sylinteriä irroteleen....niin ja onko moni porannu itte sen?


Todella hankala homma, ehkä aika mahdotonta. Se ei todellakaan ole iso homma irrottaa pyttyä



ok!

20.7.2005 14:02

Menikö se säätö 12 - 15 naksausta siitä kun se on ruuvattu ihan tiukkaan kiinni vai ihan siitä lähtien kun se ruuvi lähtee kierteille? Laitoin ekalla kerralla ihan kiinni ja joku 13 naksausta auki ja pelas ihan ok. Ja nyt oon vähän säädelly sitä ja kieräny varmaan 20 naksausta auki eikä ole juuri vaikutusta, ei tehokuoppaa... Mimmoset säädöt teillä on kenellä on rave 2?

20.7.2005 14:19

Otin kokonaan sen ruuvin pois ja laitoin käyntiin niin kyllä se laippa siellä liikkui. Testasin ajaa myös vähän ja se kyllä väänti vähän paremmin kun kokonaan ilman laippaa. Sitten kiersin sen ruuvin kokonaan kiinni ja silti ottaa piikkiä ihan normaalisti siinä 8000 kierroksessa ja kiertää sinne 12000:een.

22.7.2005 22:44

Nyt tuli mullekkin tollanen laite ja hyvin tuntuu pelittävän, mut täytyy viel koittaa säätää, kun hiukan röpöttää välillä.

23.7.2005 13:07

Joo nyt on mullakin rave2 kiinni ja 70km ajettu. Tuntuu ettei se laippa liiku siellä, ku alaväännöt ei parantunu yhtään, mut kyl paremman piikin ottaa.
Ja säätöruuvin kiertäminen ei tunnu tehoovan. Mutta tosi hyvä muuten ollut, mutta se on alkukankeutta varmaan ettei oikeen pelitä.

Ja porasin pyttyyn reijän, ilman että otin pyttyä käteen. otettiin etupäätä auki, syylärit yms. Ja akun kaikki metallipaskat sieltä.. Ja eikun poraamaan, sit otettiin pakoputkikin pois kun sinne pääsi tietenkin metallisirua.

24.7.2005 13:27

Bubba kirjoitti:Joo nyt on mullakin rave2 kiinni ja 70km ajettu. Tuntuu ettei se laippa liiku siellä, ku alaväännöt ei parantunu yhtään, mut kyl paremman piikin ottaa.
Ja säätöruuvin kiertäminen ei tunnu tehoovan. Mutta tosi hyvä muuten ollut, mutta se on alkukankeutta varmaan ettei oikeen pelitä.

Ja porasin pyttyyn reijän, ilman että otin pyttyä käteen. otettiin etupäätä auki, syylärit yms. Ja akun kaikki metallipaskat sieltä.. Ja eikun poraamaan, sit otettiin pakoputkikin pois kun sinne pääsi tietenkin metallisirua.

Miten se sitten toimii muuten ihan hyvin, jossei väännöt parantunu yhtään? Ja kummaa jos ottaa paremman piikin, kun senhän pitäis "pehmentää" sitä piikkiä (verrattuna katkastuun laippaan), kun vääntää alempaa. Tietysti, jos sul on ollut kurilaippa, niin ei ne väännöt paranekaan, vaan pysyy ravella samanlaisina, mut ylhäällä paljon enemmän tehoa, ja kiertää pidemmälle.

24.7.2005 13:54

No näin se varmaan onkin että on ollut kurilaippa, mut eikös apriliassa ole sitten alavääntöä vakionakaan. Meinaan kai ton rave2 pitäis sit alavääntöä kans tuoda.

Pyörässä on nyt kiinni arrowin tehari, vakio änkällä. Rave2 löytyy ja muualla ei pitäis olla kureja. Kaasari 28mm ja kaikki suuttimet on normeja.

24.7.2005 14:04

Bubba kirjoitti:No näin se varmaan onkin että on ollut kurilaippa, mut eikös apriliassa ole sitten alavääntöä vakionakaan. Meinaan kai ton rave2 pitäis sit alavääntöä kans tuoda.

Pyörässä on nyt kiinni arrowin tehari, vakio änkällä. Rave2 löytyy ja muualla ei pitäis olla kureja. Kaasari 28mm ja kaikki suuttimet on normeja.

Raven toimintahan perustuu siihen, että pienillä kierroksilla on "kurilaippa" joka tuo vääntöä, ja korkeilla kierroksilla se nousee ylös, jolloin on "katkaistu laippa". Eli alavääntöä ei ole yhtään enempää kuin kurilaipallakaan. Ja on siinä paljon vääntöä, kun vertaat katkaistulla laipalla olevaan, muttei se silti mikään traktori ole.

26.7.2005 22:08

kertokaas et onnistuuko ton reiän poraaminen sylinteriin ihan ite? ja mihin kohtaa se pitäis vetää? ihan käsituntumalla vai?

27.7.2005 1:07

Latexdude kirjoitti:kertokaas et onnistuuko ton reiän poraaminen sylinteriin ihan ite? ja mihin kohtaa se pitäis vetää? ihan käsituntumalla vai?


Minä vedin ainakin itte sen reijän, kattoin ensin siitä tiivisteestä sen paikan ja siitä sitten vaan poraamaan hyvässä kulmassa, tarkastaa vähän siitä sivusta ensin ni ei voi vetää väärästä kohtaa. Eikä se ihan millin tarkkaa ole, muutakun se alku että tulee siitä tiivisteen reijän kohtaalta.

27.7.2005 11:32

niin ja moni millinen siihen vedetää? ja ei kai sitä vedetä ihan pohjaan asti et menis se reikä ite sylinteriin vai mite? siihen siis yksinkertasesti porataan vaan reikä sellanen että se rave2 pysyy siinä?

27.7.2005 11:40

Latexdude kirjoitti:niin ja moni millinen siihen vedetää? ja ei kai sitä vedetä ihan pohjaan asti et menis se reikä ite sylinteriin vai mite? siihen siis yksinkertasesti porataan vaan reikä sellanen että se rave2 pysyy siinä?


4,5mm - 5mm ja reikä tulee läpitte siihen männän lähelle, toisin sanoen siihen pakoputken lähtö kohtiille. Sen takia se tulee läpi et se saa ne paineet, ku pakokaasu tulee sit siitä.

27.7.2005 11:46

Bubba kirjoitti:4,5mm - 5mm ja reikä tulee läpitte siihen männän lähelle, toisin sanoen siihen pakoputken lähtö kohtiille. Sen takia se tulee läpi et se saa ne paineet, ku pakokaasu tulee sit siitä.


aivan aivan ok nyt alan ymmärtämään. siis siihen tulee sitte jonkun näkönen tiiviste vielä siihen väliin. entäs jos ottaa rave2 pois ni mitäs sitte tehään sen reiän kans?

27.7.2005 11:48

aivan aivan ok nyt alan ymmärtämään. siis siihen tulee sitte jonkun näkönen tiiviste vielä siihen väliin. entäs jos ottaa rave2 pois ni mitäs sitte tehään sen reiän kans? [/quote]

Eihän sille reijälle tarvii tehä mitään, kun laittaa takasin sen laipan ja sen kiinnikkeen ni se jää peittoon tiivisteen alle. Ja tuskin edes vuotaa.