Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

16.2.2017 0:21

No joo kaikkihan on mahdollista varsinkin jos akku on vaikka oikosessa :D

Mulla on ollut koko pyörän omistamisen aikana sellainen "vika" että vesikelillä ei voi ajaa ollenkaan ettei kipinä hypi tulpan ohi kanteen.

Onko silloin tulpanhattu vaihtokunnossa vai kannattaisko sinne runkopalkin kohdille laittaa joku muovisuojus? Muistan kun joskus olin Kotkasta Kouvolassa ajelemassa ja alkoi kunnon kaatosade, piti sitten pyytää joltain ohikulkija lenkkeilijältä muovipussi sinne eteen että pääsin takaisin kotiin 45km päähän :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.2.2017 19:47

Joo ne Yammun tulpanhatut ei tykkää vedestä tai yleensäkään kosteudesta. Kannattaa vaihtaa johonkin vaikkapa NGK:n tuotteeseen.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.3.2017 22:37

http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... _4296.html Kumpi noist menee TM 28 kaasariin? VM on varmaa pyöreeluistiseen mut onks toi pilot sitten litteeseen?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.3.2017 22:48

VM suuttimet menee TM:äänkin. Noi pitkät suuttimet on pääasiasssa moottorikelkkoihin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.3.2017 23:35

Kyllä se TM:n tyhjäkäyntisuutin on juuri tuon pitkän mallinen.
Muistaakseni itselleni tuo 27.5 oli sopivan kokoinen.

EDIT: Korjaus: TM:ssä onkin tuo lyhyen mallinen.
Viimeksi muokannut HateCrew päivämäärä 6.3.2017 22:54, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

6.3.2017 22:48

No mitähän pirua, mun TM:issä on kaikissa ollut noi lyhyet suuttimet, ainoastaan just moottorikelkkakaasareissa oon törmänny noihin pitkiin malleihin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

6.3.2017 22:53

Eikun hups. Räjäytyskuvastahan se näkyy että juuri tuo lyhyen mallinenhan siellä on.

Muistin siis väärin.

Mutta joka tapauksessa, 27.5 toimi itselläni hyvin, varmaan 30 on vielä myös ihan ok.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

10.3.2017 17:51

Vähä updeittii tähä meikän mysteeriseen kipinä vikaan. Vika oli staattorissa elikkä yamahan opuksessa on ne staatorin arvot ihan vituillaan. Noh nytkun tällä toisella staattorilla kokeilin niin kipinähän tuli! Mutta eipä kestäny ilo kauaa... Vähän alle viikko oli pyörä koskemattomana lämpimässä tallissa ja kun seuraavan kerran yritin käynnistää niin eipä tullu enää kipinää. Mikä ihme siinä voi olla ku tuntuu syövän näitä staatoreita. Moti on 0 tätä pyörää kohtaan... :roll:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

10.3.2017 19:41

Tosta ilmanputsarin kotelosta http://aijaa.com/GOzd1r on ilmeisesti otettu torvi pois? Ja varmaan avarrettu lisää? Ja milladta suutinta sielt pitäs löytyy giannellin ja ton kotelon kanssa ?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

10.3.2017 19:59

Torvi on otettu pois juu ja pari reikää porattu lisää.
Itsellä torvi pois + DEP ja 260 toimii hyvin, ehkä aivan hiukkasen laiha kylmällä kelillä.
Laittaisin siis varmaan 270.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.3.2017 18:23

Noni vika löyty. Oli sittenki virtalukossa jotain hämärää ei temppuile kokoajan mutta välilllä kun vaan remputtaa ees taas ni tulee kipinä. kaikki muut virrat kun pyörään tulee ni ei kyllä ekaks tulis virtalukko mielee...
No sitte seuraavaan kysymykseen :D eli käykö näihin iha yleismallin virtalukot/joku tietty lukko?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.3.2017 23:45

Lienee virtalukon pohjassa jotain häikkää, saattaa olla ihan vain paskainenkin. Pitäs olla ihan purettavissa oleva kapine.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.3.2017 15:22

Mäkistation kirjoitti:Lienee virtalukon pohjassa jotain häikkää, saattaa olla ihan vain paskainenkin. Pitäs olla ihan purettavissa oleva kapine.

Ok pitääpi kattella.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.3.2017 14:08

Mites toi öljypumpun säätö? http://aijaa.com/K1vsHm Missä kohassa pitäs olla? Vireinä Giannelli, avarrettu ilmanputsari kotelo ja 290ps?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.3.2017 21:29

0:n pitäs olla tuossa letkunipan päässä näkyvän viivan kanssa kohdakkain kun kaasua ei paineta. Mieluusti hieman ylikin. Vaijeria kiristämään.