Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.8.2012 21:00

Nyt käynyt sillain että kantta hiottu liikaa, jonka seurauksena mäntä ottaa kanteen kiinni (onneksi tuli huomattua ennen käynnistämistä). Ideoita korjata asia? :D Myydään osiosta ei ainakaan löytynyt kantta jota ei olisi jo myyty sekä sylinterin korotuspaloja tehnyt ei enää tee niitä, joten tekisikö joku muu sellaisia tai olisiko muita ideoita korjata ongelma? :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.8.2012 22:46

laita 2 kannentiivistettä ja massaa.

Ja niin, käykö dt R:n mäntä ja kiertokanki X:än kampiakseliin ja mäntä pyttyyn? Ja vielä se, että miten se swingin pultti irroitetaan, lyömällä?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.8.2012 15:51

Juu ja juu. Ja riippuu tapauksesta, voimaakin voi käyttää harkitusti.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.8.2012 18:26

Clutch kirjoitti:Juu ja juu. Ja riippuu tapauksesta, voimaakin voi käyttää harkitusti.

No ei ole liikkunut mihinkään kun ollaan koitettu pyörittää, joten kai sitä pitää ruveta lekalla paukuttamaan.. :s

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.8.2012 21:43

No älä saatana nyt lekalla jyystä, jos se akseli ei edes pyöri :eek: . Reilusti jatkoa avaimeen ja ei muutako kokeilla pyörittää, ketjuspraytä tai jotain muuta hyvin imeytyvää tavaraa sinne jokaiseen akselin väliin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.8.2012 21:49

No saatana koitettu polkea räikän päällä, eikä liiku mihinkään.. :s antakaas jotkut oikee hyvät neuvot,rasvattu on ja koitettu vähä vasaralla naputtaa, leka odottais varastossa..?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.8.2012 22:06

Älä lyö lekalla kun kierteet menee ihan vituiksi, huonolla tuurilla jo eka lyönnillä. Laita joku metrinen putki siihen räikkään kii (olisiko lekassa ontto varsi?) ja HELVETIN VAROVASESTI alat vääntämään sitä ja samalla joku kaveri suihkii liukastetta väliin ja toivotte ettette väännä niin lujaa et akseli katkeaa :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.8.2012 22:17

Mutta eihän se akseli ole kierteillä? Niin laittaa puupalikan akselin pähän ja rupeaa takomaan? Ku ei se vittu pyörinyt vaikka kuinka kiskottii.. :s

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.8.2012 23:56

Kuha ruuvaat sen mutterin siitä poikkee nii ei siellä mitää muita kierteitä ole..
Jos lekalla hakkaat niin joku "pehmee" messinkipalanen siihen väliin niin se ei kierteitä hajota, se pittää vaa hakata sieltä pois jos ei muu auta..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

21.8.2012 22:55

Pitäsi detsiin vähä kulkupuolta parantaa, niin arrowi tai gianelli ois vaihtoehtona, niin kumpi on tehokkaampi? ja mitenkä paljon isommaksi suutinta? nyt on 300

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.8.2012 17:04

Arrowi ja mikäs putsari sulla on kun kerta noin iso suutin nyttejo?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.8.2012 19:58

No ei saatana lähteny pultti, hakatiin iha perkeleesti yms.. Nyt hain crc:n jäädytys sprayn, jos sillä sais irti...

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.8.2012 20:19

Miten se oiskaan helppoa jos näitä joku ois joskus voidellut ;). Omassani näyttää olevan alapuolella molemmin puolin , semmoset vanhat keksinnöt kuin rasvanipat ,niihin kun välillä muistaa rasvaprässillä vaseliinia puristaa , niin avot on helppoa ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.8.2012 20:41

Jepjep, ois semmoset kivat.. No toivotaan että tolla jäähyttimellä lähtee, tai sitte lämmöllä :P

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.8.2012 22:21

Clutch kirjoitti:Arrowi ja mikäs putsari sulla on kun kerta noin iso suutin nyttejo?


Kantta laskettu ja sylkkää nostettu, vakio putsari ja tuntus että nyt jo huutas isompaa suutinta, niin mitenkä näissä lähetään hakemaan sitä kokoo, 10? 20? isompi? Vissii kumminki isompi korotus ku mopoissa?