Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

11.6.2012 22:31

Purkaile ja kato sinne imukaulan seutuville näkyiskö hapertumia.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

12.6.2012 10:09

L_rppa kirjoitti:Purkaile ja kato sinne imukaulan seutuville näkyiskö hapertumia.


Jeps, eli tankki, ilmanputsarilaatikko veks ja siitä eteenpäin?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

12.6.2012 16:08

Joo, siitä muistaakseni näkeekin jo kohtalaisen hyvin.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

12.6.2012 16:29

L_rppa kirjoitti:Joo, siitä muistaakseni näkeekin jo kohtalaisen hyvin.


Siitä sit viel toi muovilätyskä missä pa-servo nii näkee vielä paremmin.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

15.6.2012 0:15

Joo-o, imukaula tsekattu ja edellisen omistajan jäljiltä paskat teipit ja halkeamia täynnä. Siispä upouusi teippikerros koko paskan päälle ja kamat takasin paikalleen. Mikäpä siis nyt kun ei enää pysy käynnissä?
Ryypyn kanssa lähtee käyntiin muttei pysy käynnissä.. Voisko olla mahollista että nyt kun imukaula on tiivis eikä päästä ilmaa niin säädöt olis vituillaan? Mitkä ruuvit ne on jotka näkyy huoltoluukun reiästä ja mihin suuntaan niitä vääntelen? Tk-ruuvi missä?

KIITÄN

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

15.6.2012 14:20

Megadeth kirjoitti:Joo-o, imukaula tsekattu ja edellisen omistajan jäljiltä paskat teipit ja halkeamia täynnä. Siispä upouusi teippikerros koko paskan päälle ja kamat takasin paikalleen. Mikäpä siis nyt kun ei enää pysy käynnissä?
Ryypyn kanssa lähtee käyntiin muttei pysy käynnissä.. Voisko olla mahollista että nyt kun imukaula on tiivis eikä päästä ilmaa niin säädöt olis vituillaan? Mitkä ruuvit ne on jotka näkyy huoltoluukun reiästä ja mihin suuntaan niitä vääntelen? Tk-ruuvi missä?

KIITÄN

EDIT3:

Noni, kaasari putsattu, suuttimet oli 132, 38, 55, 60 (ei mitään hajua mitkä on mitäkkii) mutta niillähän ei tulisi olla merkitystä kun toiminut ennenkin noilla? TK- ja seosruuvia yritin säätää ohjeiden mukaan mutta kun ei pysy käynnissä..? Bensansuodattimet? missä muualla vika voi olla..?
Viimeksi muokannut Megadeth päivämäärä 16.6.2012 20:54, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

15.6.2012 23:30

Se pa säädin ni käsketää pitää tyhjäkäynnillä ennen säätämistä, kun sammuttaa koneen joko virtanapista tai avaimesta ni säädin jää eri asentoon. Pitääkö se säätää sillon ku se pa moottorin viiva on sen h merkin lähelläkään vai eri suunnassa ??? Help kiitos, ois kiva saaha yli 125 kulkee

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

17.6.2012 0:06

Kysytään nyt ennenkun tulee turhaa vaivaa nähtyä, mahtuuko näissä uudemmissa näsäreissä pa-säätimen akselin ottamaan paikoiltaan, ilman että ottaa sylinteriä irti? On nykyinen nimittäin vääntynyt hieman ja sen takia mahdoton säätää oikein ja kun pöydällä käyttämätön niin tökkään kiinni.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

17.6.2012 13:41

Megadeth, nuo suuttimet heittää täystehosuuttimista aika paljon, sulla varmaan on täystehonen pyörä? ite hommaisin ne oikean kokoiset, koot löytyy tietopankista. Todennäköisesti tuo 132 on pääsuutin sulla, 38 tyhjäkäyntisuutin, 55 tehosuutin ja 60 on ryyppysuutin. Jo A1-tehosuuttimen vaihtaminen täystehokokoon vaikuttaa rutkasti kulkuun. Putsaa kaasari ja bensahanan suodatin sekä itse bensansuodatin jos sellainen löytyy. Bensahanasta löytyy suodatin kun otat bensahanan irti.

Pakoaukonsäätimen akselin saa irti ilman pytyn ottamista pois uudemmassa näsärissä, vanhassa ei onnistu.

Pakoaukonsäätimen säädöstä: Foorumilla taisi olla joskus juttua että säädintä ei säädettäisi sen viivan mukaan jos haluaa kovimmat huiput, itsellä kulkee 150 kohtalaisen vähällä vingutuksella. Voin ottaa tänään kuvan missä kohtaa itellä on se säädin.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

17.6.2012 14:08

Joo jos kuvia saat otettia ni se olisi todella hieno homma

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

18.6.2012 12:06

L_rppa kirjoitti:Megadeth, nuo suuttimet heittää täystehosuuttimista aika paljon, sulla varmaan on täystehonen pyörä? ite hommaisin ne oikean kokoiset, koot löytyy tietopankista. Todennäköisesti tuo 132 on pääsuutin sulla, 38 tyhjäkäyntisuutin, 55 tehosuutin ja 60 on ryyppysuutin. Jo A1-tehosuuttimen vaihtaminen täystehokokoon vaikuttaa rutkasti kulkuun. Putsaa kaasari ja bensahanan suodatin sekä itse bensansuodatin jos sellainen löytyy. Bensahanasta löytyy suodatin kun otat bensahanan irti.

Pakoaukonsäätimen akselin saa irti ilman pytyn ottamista pois uudemmassa näsärissä, vanhassa ei onnistu.

Pakoaukonsäätimen säädöstä: Foorumilla taisi olla joskus juttua että säädintä ei säädettäisi sen viivan mukaan jos haluaa kovimmat huiput, itsellä kulkee 150 kohtalaisen vähällä vingutuksella. Voin ottaa tänään kuvan missä kohtaa itellä on se säädin.


http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... =&pageID=4
Näyttääkö 3 oikein -riviltä?

Ja joo, kuvat pa-säätimestä ois plussaa 8)

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

18.6.2012 16:18

Oisko vikaa sitte sielä pa-säätimen puolella kun mulla on imukaulan kuristus poistettu, vakioputsarin tilalla power filtteri ja pakoputken kuri otettu irti, suuttimet 135, 40 ja 65. kulkee just ja just 150 mut aikamoist vinguttamist. pa-säätimen käpälät toinen heiluu sormella kokeiltaessa puol senttiä ja toinen sentin. Männän vaihto ja alakerran laakerihommaki on kohta edessä mutta keskitytään nyt tähän ongelmaan. nyt se pa-säädin sillee et tyhjäkäynnillä viiva on Lo asennossa, ja sit ku vähä antaa kaasuu ni kääntyy sihe Hi asentoo, sit laskee ja taas ennen piikkiä kääntyy sinne Hi asentoon. Ja koska mulla on uuemman malline nasse, nii tuo on iha helvata vaikia säätää jossei ota konetta irti. :paha:

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

18.6.2012 23:53

Helvetin huono kuva säätimestä, tuossa on siis tarkistusrundi tehty. Servoa en saanut käsiini koska on aika tehokkaasti tuossa omassa katteiden alla, mutta pitäisi olla ihan ok kunhan vaijerit on oikeinpäin jne? Ite muistaakseni pohdin tuota että onko väliä miten sen servon pyörän laittoi, se just missä on se Hi ja Lo kohta. Tai siis mihin asentoon kootessa, mutta ei ilmeisesti ollut koska osasi itse etsiä oikean kohdan, hieman pitempään vain sääteli sitä kuin normaalisti, tyyliin 1-2sek.

Ja tässä pieni video vielä lähinnä miten ja mihin suuntaan tuo tuosta kääntyy.

Marcc, aika isolle välykselle kuulostaa tuo puolesta sentistä senttiin, kannattaa kurkata vähän minkänäköset on ne akselin boorit, eli joudut purkamaan sen pakoaukonsäätimen pytystä.

Megadeth, toi linkki ei ainakaan minulla toiminut mutta kyseiset suuttimet ovat tässä:
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 148642++02
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 6413135+02
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 160065++02

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

19.6.2012 9:06

Vittu mulla ees pysty säätää tohon asti tai hyppää toi säätöpultti tai mikä nyt ikinä tossa vasemmalla onkaan ulos tuolta kopasta xD

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

20.6.2012 21:49

marcc kirjoitti:Oisko vikaa sitte sielä pa-säätimen puolella kun mulla on imukaulan kuristus poistettu, vakioputsarin tilalla power filtteri ja pakoputken kuri otettu irti, suuttimet 135, 40 ja 65. kulkee just ja just 150 mut aikamoist vinguttamist. pa-säätimen käpälät toinen heiluu sormella kokeiltaessa puol senttiä ja toinen sentin. Männän vaihto ja alakerran laakerihommaki on kohta edessä mutta keskitytään nyt tähän ongelmaan. nyt se pa-säädin sillee et tyhjäkäynnillä viiva on Lo asennossa, ja sit ku vähä antaa kaasuu ni kääntyy sihe Hi asentoo, sit laskee ja taas ennen piikkiä kääntyy sinne Hi asentoon. Ja koska mulla on uuemman malline nasse, nii tuo on iha helvata vaikia säätää jossei ota konetta irti. :paha:


Itellä vähän vastaava ongelma, mutta pakoaukonkäpälät huollettu ja ei mitään väljyyksiä koneessa missään. :S Servokin liikkuu ja säädetty oikein. En ole sitten varma onkohan taas käynyt niin, että pakoaukonsäätimen akseli on poikki, vai johtuuko vain säädöistä. Kun käy vähän turhan rikkaalla. :S

Tuntuu, että ylätehot olisivat karanneet lähes kokonaan, juuri ja juuri 140 jaksaa vetää vitosella, kauhealla huudatuksella. Kutosta on turha edes ajatella laittaa.
Vaikka 180-malossi, ja jollymoto on kiinni.. En sitten tiedä onkohan 15/36 välitykset turhan raskaat, kun säädötkin on päin helvettiä.

Lohkojen imupuolta on suurennettu, samankokoinen nyt kuin pytyn imupuoli. Huuhtelusta porras poistettu, noista tuskin johtuu.. Vai voiko sitten olla noista kiinni, itsestäni ei pitäisi vaikuttaa niin paljoa, koska en ole huuhteluita/imua muokannut pytystä mitenkään, vain lohkoista. Kukaan viilaamista harjoittanut. Tiedättekö tuosta mitään, että voiko vaikuttaa?

Säädöt taitavat olla vain, nin pahasti pielessä. Koska piikille voi tarjota korkeintaa 2/4 kaasulla ja piikillä ajaa 3/4 kaasulla. :d