Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
22.4.2011 19:58
Tulppa rikki
22.4.2011 20:01
Tulppa on kunnossa ja on kokeiltu kahdella eri tulpalla.
22.4.2011 22:33
rattiandy kirjoitti:Semmonen ongelma ilmeni tänään, että Aprilia sammui kuin seinään kesken ajon. Ei lähde enää käymään ja sahatessa ääni on hieman erilainen kuin yleensä. Tarkistin tulpan -> kunnossa ja antaa kipinää. Ja tankista kaasariin menevät letkut kumpikin jees ja bensa liikkuu. Sahatessa myöskin välillä ampuu putkeen. Pyörä on siis Aprilia RS 125 -09. TT + hiilikuituläpät ja pipercross, pääsuutin 170. Mistäs voisi vikaa ettiä?
Mopokokemusten perusteella hiilikuituläpät saattavat katketa aivan milloin tahansa. Myös oireet voisivat viitata hyvinkin läppien raottamiseen tai rikkinäisyyteen.
25.4.2011 12:40
Valistakaapas viisaammat nyt hölmöä
kysymys ois että miten tarkistettiin mäxästä että paljonko on pärrällä kaiken kaikkiaan ajettu. oon nassautellu niitä namikoita jo hyvän tovin mutta ei ymmärrä
Sit ois vielä toinenkin kysymys: pätkiikö porukalla pärrä ollenkaan kun on rave? itelläni pätkii siinä keskikierroksilla ikävästi. voisko olla seoksista? yläkierroksilla kyllä lähtee hyvin eikä siellä sitten pätki. Kyseessähän on siis rave1.
25.4.2011 20:52
Kertokaas joku et kuinka pitkä ton cdi poksin kuuluu olla jos hyppylankaa ei oo katkaastu kun en aivan varma asiasta ole että onko omasta katkaistu se liittimen vastainen seinämä on ainakin jotain pehmoosta ainetta mutta pinta niin sileä että epäilen.
Sitte viälä kaverin puolesta kysyn et kuinka tohon 09 rx:sään laitetaan rave1 hilpeet kiinni kun ei liittimiä meinattu löytää. penkin alla oli joku yksinäinen liitin jossa oli suoja päällä.
26.4.2011 22:29
Noniin kertokaas nyt onko 2003 vuosimallin räsäs kierrosten rajoitin kun itselläni pätkäsee siinä 11000 kierroksen jälkeen ja voiko sen ohittaa vai täytyykö ostaa rajoittamaton cdi-boxi
Itse en ainakaan keksi mitään muuta selitystä vaivalle
27.4.2011 13:45
oho ton hyppy lanka asian olin käsittänyt vähä väärin se tuli hoidettua, mutta vielä kaverin rx:ään tarvittaas apuja
sitte tuli mieleen et onko kellään kokemusta tai tietoa että pelittääkö 122:sessa af1 tehari?
gold fisulle ei taida olla rajootinta ei ainakaan missään sanota.
27.4.2011 15:57
Ei ole rajotinta.
27.4.2011 21:15
goldfisu kirjoitti:Noniin kertokaas nyt onko 2003 vuosimallin räsäs kierrosten rajoitin kun itselläni pätkäsee siinä 11000 kierroksen jälkeen ja voiko sen ohittaa vai täytyykö ostaa rajoittamaton cdi-boxi
Itse en ainakaan keksi mitään muuta selitystä vaivalle
sako 338 kirjoitti:oho ton hyppy lanka asian olin käsittänyt vähä väärin se tuli hoidettua, mutta vielä kaverin rx:ään tarvittaas apuja
sitte tuli mieleen et onko kellään kokemusta tai tietoa että pelittääkö 122:sessa af1 tehari?
gold fisulle ei taida olla rajootinta ei ainakaan missään sanota.
Tsouni- kirjoitti:Ei ole rajotinta.
Mikä ihme sitten vaivaa kun tosiaan 11000 kierroksen jälkeen loppuu kierrokset kuin seinään
27.4.2011 22:37
sako 338 kirjoitti:Sitte viälä kaverin puolesta kysyn et kuinka tohon 09 rx:sään laitetaan rave1 hilpeet kiinni kun ei liittimiä meinattu löytää. penkin alla oli joku yksinäinen liitin jossa oli suoja päällä.
Lue tietopankki.
goldfisu kirjoitti:Mikä ihme sitten vaivaa kun tosiaan 11000 kierroksen jälkeen loppuu kierrokset kuin seinään
Eipä se kauheesti tota enempää kuulukkaan kiertää.. Huono tulppa saattaa aiheutta pätkimisen ylhäällä.
27.4.2011 23:02
eipä tainnu löytyä rx:sään on kyllä apikat kierretty pariin kertaan, mutta aina on jotain voinu jäärä huomaamatta.
28.4.2011 11:32
Esajuppeli kirjoitti:rattiandy kirjoitti:Semmonen ongelma ilmeni tänään, että Aprilia sammui kuin seinään kesken ajon. Ei lähde enää käymään ja sahatessa ääni on hieman erilainen kuin yleensä. Tarkistin tulpan -> kunnossa ja antaa kipinää. Ja tankista kaasariin menevät letkut kumpikin jees ja bensa liikkuu. Sahatessa myöskin välillä ampuu putkeen. Pyörä on siis Aprilia RS 125 -09. TT + hiilikuituläpät ja pipercross, pääsuutin 170. Mistäs voisi vikaa ettiä?
Mopokokemusten perusteella hiilikuituläpät saattavat katketa aivan milloin tahansa. Myös oireet voisivat viitata hyvinkin läppien raottamiseen tai rikkinäisyyteen.
Kuulostais että on leiponu kiinni, varsinkin kun ampuu käynnistäessä putkeen. Onko puristuspainetta mitattu? Villinä veikkauksena sanoisin yläpään ongelmaa, ja männänrengas poikki tai sitten leikkas kiinni vaan.
Viimeksi muokannut Sen1 päivämäärä 28.4.2011 11:35, muokattu yhteensä 1 kerran
28.4.2011 11:34
goldfisu kirjoitti:Noniin kertokaas nyt onko 2003 vuosimallin räsäs kierrosten rajoitin kun itselläni pätkäsee siinä 11000 kierroksen jälkeen ja voiko sen ohittaa vai täytyykö ostaa rajoittamaton cdi-boxi
Itse en ainakaan keksi mitään muuta selitystä vaivalle
Tehokäyrä alkaa laskemaan tossa 11 tonnin kohdilla jo vakioajoituksilla, joten enempää kierroksia ei tarvitsekkaan. Vaikka ois putkena yläkiree SP jolly, ni kyllä se tehokäyrä hyvin äkkiä tipahtaa siinä 11k rpm jälkeen.
28.4.2011 11:41
Kekoodo kirjoitti:Omia ulosvetäjiä tehneet!
Onko sillä keskimmäisellä ruuvilla väliä, mitenkä iso se on? Käsittääkseni sitä vain lyödään, että se magneetto irtoaa, korjatkaas väärinkäsityksen jos sellaine on.
Pappatunturin ulosvetäjä käy 123 rotaxiin suoraan.
30.4.2011 20:38
Ei kenelläkään muuten sattuisi olemaan tarvetta Rotax 123 moottorille? Olisi semmoinen pyörimässä tallissa turhanpäiten. Projekti vähän jäissä eikä näytä etenevän niin voisi oikeastaan myydä osina veks.
Uusilla laakereilla, mitakan sylinterillä ja vertexin flat-top männällä. VHM-flat kansi. Rotax 122:en vesikansi.
Edit. myyty
Viimeksi muokannut JP_89 päivämäärä 7.5.2011 1:25, muokattu yhteensä 1 kerran