Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
5.8.2009 22:05
CylinderHead kirjoitti:Razerno kirjoitti:Noh eiku purkamaan sitten. En yhtään tiä miten sen kunnon pystyy määrittämään, koska en oo konetta koskaan purkanu, mutta nähdään sitten ku se aukee
Kyl sen huomaa pyöriikö ne laakerit hyvin vai ei kun pyörittelet niitä käsissäs.
Mä oon kyllä sitä mieltä, että jos on jo noin paljon ajettu ja avaa koneen, niin kannattaa vaihtaa kaikki maholliset laakerit. Ei oo kiva avata uudestaan 5-10tkm päästä.
5.8.2009 23:52
Eihän se kaikkien laakerien vaihtaminenkaan väärin oo.. petarit noh nyt vaan kuluu koneen muita laakereita enemmän.. Ja razerno kannattaa hommata hayesin korjaamokäsikirja, siitä löytyy ohjearvoja joilla voi mitata eri osien kuluneisuutta esim kytkinlevyjen paksuus, kytkinjousten pituus ym ym..
5.9.2009 14:04
Heii, avasin ton kannen GGstä, enkä millään saa sitä sisempää tiivstettä takas paikallee ? Ei meinaan pysy sitte millään ? Joku vinkki kiitos, vai pitääkö pikku kerros liimaa heittää et pysyy
7.9.2009 16:56
Noniin, nyt pitäs talvella tehä koneremppaa itsariin, alakerralla ajettu hälyttävät 86,7tkm
Niin aattelin vaihtaa kaikki laakerit+stefat+kiertokankisarja+ uudet tiivisteet tietenkin..Mäntään+ pyttyyn en aatellut kuin tarkistaa kunnon, ajettu alle 3tkm.. Niin paljonkohan nuo laakerit+stefat+tiivisteet tulisivat maksamaan, kiertokanki sarja maksaa n.70€. kiitos
10.9.2009 23:52
jerbona kirjoitti:Noniin, nyt pitäs talvella tehä koneremppaa itsariin, alakerralla ajettu hälyttävät 86,7tkm
Niin aattelin vaihtaa kaikki laakerit+stefat+kiertokankisarja+ uudet tiivisteet tietenkin..Mäntään+ pyttyyn en aatellut kuin tarkistaa kunnon, ajettu alle 3tkm.. Niin paljonkohan nuo laakerit+stefat+tiivisteet tulisivat maksamaan, kiertokanki sarja maksaa n.70€. kiitos
tiivistesarja siinä 30-40€ hujakoilla luultavasti.
stefat riippuu vähä siitä saatko ihan stefasarjan vai pitääkö ostaa jokanen erikseen, sarjalla joku 40-50€
laakerit kantsii ostaa vaik paikallisesta laakeriliikkeestä, joku 5-10€ / kpl
20.9.2009 20:47
Kannentiiviste paloi tässä vähän aikaa sitten, ja tänään purin niin alakertaan on ilmeisesti päässyt jäähdytysnestettä
. Seisonut siellä noin viikon ja oli vähän ruosteensävyistä. Tuliko konerempan paikka vai riittääkö pelkkä öljyllä huuhtelu ja kasaan?
22.9.2009 16:39
En ole tämmöstä vehjettä ikinä purkanut(Rotax 123) ja mietin vain, että kuuluuko kiertokangella olla sivuttaissuuntaista klappia vai onko jotain vialla? Pystysuuntaan ei klappia ole ollenkaan.
Hyvällä tuurilla ei joutuisi koko konetta purkamaan vaan pääsisi pelkällä sylinterin ja männän vaihdolla ja kampikammion huuhtelulla. Kone on siis kiinnileikannut. :P
Tässä vielä videoclippi siitä kiertokangesta:
KiertokankiVoiko joku tietävä vastata ASAP.
22.9.2009 22:15
Veitsi kirjoitti:En ole tämmöstä vehjettä ikinä purkanut(Rotax 123) ja mietin vain, että kuuluuko kiertokangella olla sivuttaissuuntaista klappia vai onko jotain vialla? Pystysuuntaan ei klappia ole ollenkaan.
Hyvällä tuurilla ei joutuisi koko konetta purkamaan vaan pääsisi pelkällä sylinterin ja männän vaihdolla ja kampikammion huuhtelulla. Kone on siis kiinnileikannut.
Tässä vielä videoclippi siitä kiertokangesta:
KiertokankiVoiko joku tietävä vastata ASAP.
Sivuttaissuunnassa saa heilua jonkun verran, mut pystysuunnassa ei tosiaan saa olla yhtään klappia. Eli ihan hyvä toi on, aina ne jonkun verran heiluu.
24.9.2009 22:24
Noniin tein kotariin konerempan ja heitin koneen paikalleen. Käyntiin lähtee ja tyhjäkäynnillä toimii hyvin. Siitäku vähänki antaa kaasua sitte ni alkaa kiekat leijailee melko rankasti. Eli selkee imuvuodon oire. No kuitenki on uudet tiivisteet paikallaan, imukaula ehjä ja kaasari kunnolla kiinni. Paha sitte sanoo missä se imuvuoto vois enää olla.
Siinä oli koneen stefojen kanssa säätöö ni kysynkin nyt, että voiko jonkun koneen stefan puuttuminen/viallisuus johtaa kiekkojen leijailuun vai oisko sellases tapauksessa ihan erilaiset viat kysees?
25.9.2009 0:19
Kampiakselin magneeton puolen stefa.
25.9.2009 23:56
Selkee. Voiko mistään muusta motin sisäl olevasta osasta johtuu moinen kiekkojen leijailu?
26.9.2009 12:30
CylinderHead kirjoitti:Sivuttaissuunnassa saa heilua jonkun verran, mut pystysuunnassa ei tosiaan saa olla yhtään klappia. Eli ihan hyvä toi on, aina ne jonkun verran heiluu.
Okei. Kiitos tiedosta. :)
3.10.2009 14:29
Mites ku otin ton GGn pytyn irti sit vaihoin siihe pytyn ja konee välii ne tiivisteet. Sit sain jonku pari tuntii ajettuu, tulin himaa ja katoin et luultavasti jäähdytysnesteet valuu sielt putken alta tiivisteide välistä. Kiristin pinnapultit paremmi ni vähä autto mut vieläki tulee vähä sielt ?
Eli se tiiviste vaihettu vaaa jotenki kusisesti ?
7.10.2009 0:15
Ilmeisesti, raaputitko kokonaan vanhan tiivisteen pois?
9.10.2009 14:14
En muista ennää, voi olla että jotai jäi kans raaputtamatta. Mut nyt taas purkasin ja raaputin kaikki pois ja viel jotai tiivistemassaa siihe ni ainaki pitäs toimii