Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
5.3.2012 20:19
Ja vielä 2 ylivuotoletkuu
Ja eiköhän toi munaperse oo, kun phbh on kaasarina?
6.3.2012 14:21
Ostin tuossa käytettynä Raven ja kaiken piti olla kaikinpuolin kunnossa ja siltä ulkosinpuolin näyttikin, tuossa sain sitten asennuksen päätökseen ja raven säätöihin sekä pyörän käyntiin mutta kun pyörää kierrätti ei solenoidissa tapahtunut mitään liikettä ja sen verran kerkesin kokeilla että liittimeen tulee virta kyllä, onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Vai onko vain solenoidi sitten hajalla?
6.3.2012 23:12
Mulla oli ittellä käytetyssä ravessa alkuun jotain pientä kankeutta, et nyki vaan vähäsen aluks, mut rupes si alkujumpan jälkee toimii, mut jos sulla ei siis liikahda se milliäkään..
Mää suosittelen ottaan sen solenoidin siitä "kehikosta" irti ja vetää sen tapin kokonaan ulos sieltä ja vähän putsailla sitä hellästi jos siel ois vaikka jotai likaa paljo ja sit koittaa uusiks. Kannattaa kattoo myös ettei sen solenoidin johdot oo mistään kohtaa rikki ja varmistaa, että ne johdot ottaa hyvän kontaktin siin liittimessä. Voihan sekin si olla, et sulla sattuu vaan oleen se yksinkertasesti hajalla.
9.3.2012 20:24
Tures kirjoitti:Ostin tuossa käytettynä Raven ja kaiken piti olla kaikinpuolin kunnossa ja siltä ulkosinpuolin näyttikin, tuossa sain sitten asennuksen päätökseen ja raven säätöihin sekä pyörän käyntiin mutta kun pyörää kierrätti ei solenoidissa tapahtunut mitään liikettä ja sen verran kerkesin kokeilla että liittimeen tulee virta kyllä, onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Vai onko vain solenoidi sitten hajalla?
Vituiks säädetty vaijeri aiheuttaa tollasta kanssa.
15.3.2012 11:58
Ostettiin tossa viime vuonna tollane uudemmanmalline hm eli sama tekniikka kun uudemmissa euro3 räsissä. Laitettiin tt:ks (tyhjä putki, rave2 ja 10 tulppa) eikä huollossa osanneet sanoa melkein mitään säätämisestä. Ehdottivat vain 130-140 suutinta. Tehtiin työtä käskettyä ja nyt on ollut 120-140 suutinta kiinni, neula suunnilleen keskimmäisessä lovessa. Pienemmällä suuttimella toimii jotenkuten, 140 suuttimella röpää ja pätkii nii helvetisti että ajaminen melkein mahdotonta.
Luin sitten tuolta rs:n virityspuolelta että suuttimen pitäisi lähennellä enemmänki kokoa 200. Osaako kukaan auttaa, että mitä tuolle voisi tehdä, johtuuko se röpääminen ja pätkiminen liian pienestä suuttimesta? Tuntuu vaan siltä että saa liikaa kakkua..? Kun taas esim 120 suuttimella kulkee jotenkuten mutta röpeltää vähän ja välillä saattaa ihan isoilla kierroksilla pätkiä. Apuja, että saataisiin täksi ajokaudeksi pyörä hyvään ajokuntoon!
15.3.2012 21:13
Ööh, onko tulppa kunnossa(varmaan on?
) suosittelen ostamaan 34mm vhsb, helpompi säätää, jos rahaa riittää siis. Mitenkäs pelittää yläkierroksilla, yli 8000rpm, isolla suuttimella? Mulla röpötti aivan saatanasti ku kurilaippa oli yläällä.
15.3.2012 23:22
Joo on kunnossa. Rahaa ei oo vasta sitte ku kesän jälkeen :p
Ei toimi yhtään millään 140 suuttimella isoilla kierroksilla kun ei ota ees piikkiä ku röpää nii paljon..
16.3.2012 13:07
osta 34mm lortto tai kokeile toimisko apikan kaasarin tt-setillä?
16.3.2012 17:26
Pitäis saada jostai lainaa se tt-setti koska rahatilanne on huono, ei oikein riitä rahat pelkästään kokeiluun
16.3.2012 18:23
En tiedä voiko se tt-setti vaikuttaa niin paljon mutta maksaa jtn 85e nakkilasta. Kokeile vaikka pipecrossia siinä vakioilmanputsarin tilalla vaikka veikkaan ettei se kovin paljoa kurista
Mutta tuo tt-setti on välttämätön... Näillä bensan hinnoilla tulee halvemmaksi ajaa säädetyllä pyörällä kuin röpöttävällä
16.3.2012 20:43
liinA kirjoitti:Joo on kunnossa. Rahaa ei oo vasta sitte ku kesän jälkeen :p
Ei toimi yhtään millään 140 suuttimella isoilla kierroksilla kun ei ota ees piikkiä ku röpää nii paljon..
mee mp pitstopin sivulle sieltä purku räsä vm 07 siel on 25e täysteho sarja eikä ny se 34 lortto paljo maksa käytettynä jotai 100e
17.3.2012 12:19
liinA kirjoitti:Ostettiin tossa viime vuonna tollane uudemmanmalline hm eli sama tekniikka kun uudemmissa euro3 räsissä. Laitettiin tt:ks (tyhjä putki, rave2 ja 10 tulppa) eikä huollossa osanneet sanoa melkein mitään säätämisestä. Ehdottivat vain 130-140 suutinta. Tehtiin työtä käskettyä ja nyt on ollut 120-140 suutinta kiinni, neula suunnilleen keskimmäisessä lovessa. Pienemmällä suuttimella toimii jotenkuten, 140 suuttimella röpää ja pätkii nii helvetisti että ajaminen melkein mahdotonta.
Luin sitten tuolta rs:n virityspuolelta että suuttimen pitäisi lähennellä enemmänki kokoa 200. Osaako kukaan auttaa, että mitä tuolle voisi tehdä, johtuuko se röpääminen ja pätkiminen liian pienestä suuttimesta? Tuntuu vaan siltä että saa liikaa kakkua..? Kun taas esim 120 suuttimella kulkee jotenkuten mutta röpeltää vähän ja välillä saattaa ihan isoilla kierroksilla pätkiä. Apuja, että saataisiin täksi ajokaudeksi pyörä hyvään ajokuntoon!
Jos sul ei oo tt-settiä ni ei kannata ees kysellä miksei saa säätöihin.
Ja huollolle kyllä nollapalaute, mitä toimintaa
Osta se 34mm vhsb...
17.3.2012 14:51
Ja sitte ostat multa adige imukaulat ett saat kiinni
20.3.2012 17:25
Oisko kellään antaa esimerkkiä paljon kulutus nousee kun vaihdan -06 tt-räsän 28mm kaasarin 34mm? Rave löytyy tottakai...
20.3.2012 20:06
josta vissii luin että 1-3l