Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
30.1.2017 23:45
TooPeli28 kirjoitti:mikähän vois olla vikan vm.2013 sm husses ku räkii hurjasti pakoputkesta sellasaa mustaa tahnaa ulos? iha muutaman kilometrin ajon jälkeenkin, tekniikka tt-setti kaasarissa ja rinon kokoputki. Tahna on koostumukseltaa aika öljyistä mut siin haisee selkeesti bensa ja ku putken irti otin nii rehellisesti sitä tuli sieltä ainaki 0,5 dl... Tuorevoitelu käytössä ja sen lisänä tankkiin vajaa 1% seokset. Ei oo ainakaa
tuorevoitelusta öljyjä syöny joten ei oo todennäkösesti liian isot seokset kyseessä?
Se musta tahna on palamatonta öljy(-bensa-)seosta, koska pumppu tuuppaa todennäköisesti 2.5% seosta ja öljysi bensan seassa 1.0% seos niin pyttyyn päätyy sanoisinko 3.5% seos joka on liikaa. Suosittelisin käyttämään pelkkää tuorevoitelua tai pelkkää seosvoitelua (öljyt tankkiin).
Tai sitten säädät(jos mahdollista..?) niin tuorevoitelun pienemmälle ja sekoitat edelleen osan bensan sekaan.
Passeli olisi 2.5% seokset
Myös kaasuttimen säädöillä on osa ja arpansa asiaan todennäköisesti, kuten esimerkiksi rikkaalla käyminen --> pahentaa liian suuren öljybensaseoksen vaikutusta.
31.1.2017 9:22
Siirsin jo neulaa toiseks ylimpää sokkaa, ku ei tahtonu piikkiä ottaa pienemmillä vaihteilla juuri ollenkaa tai oli sellasta ihme röpötystä just enne piikkiä.. Ja se teki samaa vaikkei tankissakaa ollu öljyä
31.1.2017 21:27
Juu se teki samaa sillonki ku ei ollu öljyy tankis, mut paheni sillon ku laitto... Tänää katoin pakoaukonsäädintä ja se oli ija sellases mustas osittain jäjmettynees tahnas, putsasin sen ni toivottavasti toimis paremmi
Millasee momenttiin porukka on laittan kannen ja sylinterin kiinni ? Sen verran kokeili ennen ku aukasin et ainaki 27nm kannes ellei enemmänki
31.1.2017 22:15
Ei öljyä tankissa ja edelleen puskee palamatonta öljyseosta --> kaasuttimessa liian rikkaat säädöt ja/tai kone aivan tukossa. Molemmat pahentavat toisiaan.
Öljyn lisääminen tankkiin pahentaa ongelmaa sillä palamatonta öljyseosta kertyy silloin vain enemmän.
Säädöt kohdilleen ja polttaa putken puhtaaksi öljypaskasta toholla.
Itse olen vankka seosvoitelun kannattaja ja poistaisin tuorevoitelun käytöstä
, mutta se on puolestaan jokaisen oma päätös
31.1.2017 23:30
Putki on poltettu kyllä, joten siel ei oo mitään. Se oli vaa pidemmä aja kulues edelliselt omistajalta päässy huonoihi säätöihi ja kävi aika rikkaal ja sit se on keränny jonku verra sitä töhnää sinne pakoaukon säätimeen.(se toisinsanoen oli koko loota ihan täynä) Toivotaa et se auttaa ku sen puhistaa ja hakee niitä säätöi paremmaks, oon kuullu et tota kaasarii on vaikeempi saada säätöihi
Osaakos joku neuvoo mistä sit sellane vois johtua et just enne piikkiä rinon rööril röpöttää ja ei millää taho mennä sinne piikille, ja sit ku pääsee ni se ottaa tosi terävänä sen ja sit jaksaa kyl vetää koko aja piikiltä piikille... Ärsyttävää ku ei pääse kunnol lähtee vaa pitää jurnuttaa sitä vähä aikaa et se menee sinne
Edit: ja vakiona se toimii loistavasti, ei mitää ongelmaa minkää kanssa, ja vedot on tallella
1.2.2017 17:44
Röpötys ennen piikkiä= säädöt jälleen kerran
.. Ja husseissa kuulemma vakiokaasari on aivan syöpää
. Enkä kyllä rinon putkeakaan kehuisi
Suosittelen vahvasti paskan vakiokaaaarin nakkaamista pois ja 32-34 kaasuttimen hankkimista . Lisää kaakkeja sekä vääntöä+ säätäminen helpottuu aivan älyttömästi
Olisi mukava jos joku hussetietäjä liittyisi mukaan keskusteluun, jotta tulisi täsmällisempää tietoa ja ohjeistusta.
1.2.2017 18:42
Rinossa on kyl hyvä piikki mut muuten aika yläkiertone ja se pitää vähä turhan kovaa ääntä omaa makuun. Mikähän olis sellanen putki mis olis mahollisimma laaja tehoalue, hgs bud on vissiin lajimpia mit on saatavilla(wr putkula löytyypi jo joten tehareita lähinnä ettiskeleen)
Mitä sit kanattas säätää jutta sais seoksen laihemmalle siin 5k-7k rpm kohalla?
neulan sokka toisiks ylin lovi, prikka sen alapuolel, 165 ps ja muut hussen tt- settiin kuuluvat osat kiinni myöskin.
1.2.2017 22:19
Joo jos meinaat hgs ostaa ni sanon sulle tän ite kokeneena että se ruostuu kun pinnalta lähtee semmone "vahapinta" pois kun eivät tehtaalla osaa lakata.. että sit ku siihe alkaa tulee pientä näkymää pintaa ni kantsii kirkkaalla kuumakesto lakalla vetää ni tulee hyvä. Itellä nimittäi ruostumisen takia enskesänä putken entisöinti viikot...
1.2.2017 22:44
juu, täytyy sitä sit kattella, siinä kuulemma paras tehoalue näist tehareista. Onko muuten ollu hyvä putki ja millane setti sul on sen kaverina?
1.2.2017 22:53
On se hyvä putki mutta vituttaa kun ei ite tienny tota ruostumis juttuu kunnes huomas ite liian myöhään... Mulla on ihan perus tt setti kaasarissa, ei oo sen enempää jaksanu tehdä eikä oo paikkaa missä pyörää rakentelis. Jos tuolla viellä vuoden ajelee ja sit sais rahat pois pyörästä niin hyvä olisi.
3.2.2017 9:16
juu, täytyypä ite toi sit muistaa jos sen putken hommaan...
5.2.2017 13:03
Kuluisko siitä pakoaukonsäätimestä kuulua jonkinlaine ääni ku sähköt laittaa päälle ? Ja miten sen huomaa et se ei toimi esim ajos?
5.2.2017 13:09
TooPeli28 kirjoitti:Kuluisko siitä pakoaukonsäätimestä kuulua jonkinlaine ääni ku sähköt laittaa päälle ? Ja miten sen huomaa et se ei toimi esim ajos?
sähkösessä säätimessä servo pitää tasasen surinan ylös ja alas, mekaanisessanei kuulu mitään, jos ei toimi huomaa sen mm todella suurena bensan kulutuksena ja vääntöjen katoamisessa, piikkiteho voi olla normaalia parempi, olettaen että se on lukittunut ylös, jos alas ni koneessa ei oo tehoja, ei ota kunnon piikkiä ja tuntuu tukkoselta.
5.2.2017 13:45
Mulla vuosimallia -13, eli kaipa on sähköne pa-säädin... Sitä vaa mietin ku ei kuulu mitää ääntä, ja sillo piikki oli aika voimakas ja se oli myös tukkone ku mikäki
Mistä kannattas lähtee vikaa ettii ?
5.2.2017 13:48
TooPeli28 kirjoitti:Mulla vuosimallia -13, eli kaipa on sähköne pa-säädin... Sitä vaa mietin ku ei kuulu mitää ääntä, ja sillo piikki oli aika voimakas ja se oli myös tukkone ku mikäki
Mistä kannattas lähtee vikaa ettii ?
mekaaninen säädin sulla jos 13vm