Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
28.2.2015 16:12
Selailessani YZFR palstaa niin siellä sanottiin vakio ennakoksi 4°@1400r/min ja se oli nostetty 9°@1400r/min.
viewtopic.php?f=100&t=83590&start=270Kerrohan täällä sitten boksista, kun saat sen!
28.2.2015 16:17
Juu tuon tiedon löysin kyllä mutta siitä ei valitettavasti ole apua. Tarvii tietää paljonko koneen ennakko on silloin kun CDI boxi ei muuta sitä mitenkään. Eli koneen "perusajoitus".
28.2.2015 17:03
Lisäksi olisi hyvä tietää mikä on ennakko ennen ja jälkeen kun on katkaistu B5 johto CDI boxilta, tämä johto muuttaa sytytysennakkoa.
28.2.2015 17:09
No mutta eihän tuo tieto ole tarpeellinen jos tilalle tulee uusi itsenäinen yksikkö. Mulla on AMPSin antama sytkäkartta jota he suosittelivat minulle, kun minulla on vireinä 180cc ja stage2 nokka.
1.3.2015 16:02
Murska Arska kirjoitti:SähköSiika kirjoitti:Voisko joku valasta mulle sen startin kytkimen tarkistusta?
Eli öljyt ja kytkinkoppa pois, sitten mitä?
Kiitos.
Öljyt pois koneesta ja vasen poski koneesta irti ja sen jälkeen magneto/vauhtipyörä irti. Vauhtipyörän irroitukseen tarvii ulosvetäjän, ilman sitä ei onnistu. Startin kytkin on vaihtipyörän takapuolella kolmella pultilla kiinni.
Startin kytkimen pultit 14nm ja vauhtipyörä 70nm.
Ja multa löytyy startin kytkin edullisesti jos sitä tarviit
Jos pyörän kippaa kyljelleen niin silloin ei tarvii laskea öljyjä pois koneesta.
Löytyykö sulta Arska mulle vielä kytkin?
Laita yksityisviestiä jos löytyy vielä.
Ei noissa rullissa tunnu olevan kuin hyvin pientä kulumaa mutta varmaan nekin olisi hyvä vaihtaa. Jouset varmaan pääsyylliset startin kytkennän temppuiluun.
Mitenkäs kun ton mun kuusijousikytkimen mukana ei tullut pultteja, niin täytyykö niiden olla jotain normaalia pehmeämpää laatua? Vakio pulteissa kun on vain yksi täppä kannassa ja se kai ilmaisee kovuutta?
Kuusijousikytkimen taakse tarvisi myös laittaa max 1mm prikka korotukseksi, joka täytyy tietenkin pujottaa akselin boorien läpi eikä näin tule olemaan keskeisesti akselilla. Ei kai yksi keskittämätön prikka kytkimen akselia liian pahasti epätasapainoon saa?
Vesipumpun kopan sisältä on yleensä löytynyt ihan vähän öljyä kun on avannut. En ymmärrä miten öljy tulisi stefan läpi vesipumpun puolelle mutta kai se stefa kannattaa vaihtaa. Mun mielestä jäähdytysvedessä ei kyllä ole juuri öljyä näkynyt..
2.3.2015 4:24
Siellä on normaalissa kytkimessäkin ihan normaali prikka siellä takana.
2.3.2015 9:46
Mulla ainakin on booriprikka.
2.3.2015 11:21
Itse olen miettimässä beta rr 125lc pyörää. Onko hyvä jabjos voisitte kertoa hyvät ja huonot puolet ja pyöriä saa kaupitella! Entäs kun tarkotuksena laitaa malossin 180cc ja nokka,isovena kansi ja scalvinin koko ränni niin kun päästään sinne 24hp tuntumaan niin mitä mahtaa olla kulutus ja kestääkö alakerta?
2.3.2015 12:49
Betasta kannattaa mennä kyselemään Betan omaan topiciin. Tämä keskustelu on moottorikeskustelua varten.
Eihän sitä konetta ole noita tehoja tehty kestämään. Nuo tehot kyllä varmasti lyhentävät alakerran käyttöikää.
Mutta jos on toista tonnia rahaa laittaa vireihin niin ei liene ongelma jos joutuu alakerran korjaamaan.
Asiasta ei ole omakohtasta kokemusta, mutta en ehkä ostaisi mitään 10T km ajettua pyörää jos aikoisin noilla vireillä ajaa vielä toiset 10 T koskematta alakertaan.
3.3.2015 14:57
Onko muita kun toi (amps)mistä saisi 150cc pytty sarjaa ?mielummin
Tietysti athena tai malossi!kun olen noita amps kehuja lukenut ni ei kauheesti kiinnosta
3.3.2015 17:14
Joo mut taitaa tulla samalta suunnalta!eik athena tai malossi tee totta kokoo
3.3.2015 17:19
Mutta ei maasta ja kaupasta joten sen osalta ei tarvitse tukea ampsin touhuja. Miksi ei sitten suoraan 180 Malossia tai Athenaa? Molemmat on laadukkaita pyttysettejä, eikä alakerran kestävyydellä ole juurikaan eroa onko pyttynä 150 vai 180, yhtä laittomia molemmat.
3.3.2015 17:42
Itse olen tilannut useita tuotteita kyseiseltä myyjältä ja hyvin on tullut perille, ja olivathan nuo vissiin vielä yamahan orkkis osia joten se takaa laadun.
Ja eiköhän ne kaikki pytyt merkistä riippumatta valmisteta siellä missä halvimmalla saa joten jos ei johonki halua/uskalla luottaa kannattaa pysyttäytyä ihan vakio osissa (jotka muuten myöskin valmistetaan siellä missä halvalla saa
)
Ja ymmärtääkseni AMPSilla ei ole ole ollut muuta ongelmaa kuin joitain palautuksia sekä virheellinen sylinterisarja? Joten veikkaan että nämä ovat olleet erikoistapauksia ja että sieltä kuitenkin on aika luotettava tilailla, toki riski on aina olemassa riipumatta mistä tilaa ja ainahan se vituttaa jos omalle kohdalle sattuu joku moka.
Kukin saa ihan itse päättää mitä tilaa ja mistä tilaa.
7.3.2015 13:48
Kiertokanki pitää vaihtaa, Yamaha myy pelkkää kampiakselia noin 400 eurolla ja Wemotolta löytyy tarvike kiertaria alle satasella. Onko kukaan vaihtanut koneistamossa pelkkää kiertokankea, lähinnä miten onnistuu kiertarin vaihto? Nokkaketjun ratas voi tehdä vaihdosta haastavan ja jos on pienikin riski ettei onnistu niin sitten on pakko tilata koko kampura.