Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
15.8.2012 20:30
EDU96E kirjoitti:Painepesurilla vettä sisään pakoaukosta.
Putki vain irti ja avot!
Toivottavasti tuo oli vaan huono vitsi
15.8.2012 20:47
Juu kyllä se oli vitsi ja erittäin huono sellainen, mutta pakko oli niin huono laittaa, että kukaan ei oikeasti toimi tuon mukaan..
Sitten asiaan;
Eli saattaisipa kiinnostaa detsiin tehdä tällästä "pikku tuuninkia", eli mm. mistä pyörästä saisi, esim. kaasuiskarin taakse ja usd-keulan eteen ja hyvän sellaisen? Onko hommaa modata ja mistä aihio?
Entäs jarrut, riittääkö jos hommailee jostain pyörästä jarrutsydeemit levyineen, onko vanteet lähes pakolliset ja mistä aihio tähänkin hommeliin? Kuvia ja vinkkejä+infoa aiheesta KIITOS!
15.8.2012 21:05
Ei millään pahal mut mul on erittäin kova kutina ettei sun tekemisestä tuu mitään aikaisempien kysymysten perusteella..
Tosin kun noita projutopickei lukee ei monen tietämys riitä katteiden purkamista pidemmälle
Mutta alota vaikka ettiminen nettivaraosasta ja mototallista...
15.8.2012 21:07
No eikös se yz 125 keula oo aika useella. Vissiin emäputkeen laakerit vaihellu ja laakeripesät(?) ja uuet holkit ja laakerit keulaan. En sano varmaks.
15.8.2012 21:09
Tuolla operaatiolla saa lähes minkä tahansa keulan detsiin, mutta jos ei ole tuttua sorvimiestä tai itse et siihen hommaan kykene, niin melko turha alkaa tekemään, ellei tiedä että se keula sopii suoraan, ammattimies on kattokaas erimies
15.8.2012 21:23
Clutch kirjoitti:Ei millään pahal mut mul on erittäin kova kutina ettei sun tekemisestä tuu mitään aikaisempien kysymysten perusteella..
Tosin kun noita projutopickei lukee ei monen tietämys riitä katteiden purkamista pidemmälle
Mutta alota vaikka ettiminen nettivaraosasta ja mototallista...
Mjuuu, kysymykset johtu tässä tapauksessa mm. kokemuksen puutteesta, DT;n vikakin johtu lähes täysin tulpasta, paskana kun oli, niin ei vaikuttanu nuo säätöjen muutokset mitenkään, tässä parin kk aikana avannu kaasarin varmaan 6-7 kertaa... Kyllähän sitä taitoa jonkunverran löytyy ja sitten mikä on apuna, on iskä, joka on töissä mm. konepajalla, eli sieltä löytyy kaikki maholliset laitteet (priimatavaaa) lasikuulapuhalluskopista, sorviin ja ultraäänipesuriin... Iskän kanssahan näitä on pääasiassa tehty. Tokihan loogisella ajattelulla pääsee pitkälle, kunhan välineet on lähellä ja nopeasti saatavilla ja on rohkea, sekä kysyy apuja
Ite kokeilemalla selviää paljon asioita.
15.8.2012 22:00
Jos sorvi löytyy niin voit tehdä itse akselit ja semmoiset joten osien sovittelun ei pitäis olla ongelma. Hommaa joku halpa ja laadukas keula, johon sorvaat itse emäputken tai otat deeteen keulasta sen emäputken siihen ja lämpösovitteella pistät kiinni. Jarrulevyjä ei kannata alkaa vaihtelemaan toisesta pyörästä, vaan vaihtaa vaan jarrusatulat esim. jostain krossista ja tehdä niille sitten adapterit. Vois melkein todeta että mikään sitten tuskin sopii suoraan ja luultavasti saat miettiä pääsi puhki kun vaihtelet osia.
15.8.2012 23:20
Itelläni on kawan usd ja tarttee vain vähä sorvia ja uutta kierrettä nii ok
Mut asiaan ! mistä johtuu kun dt kolisee tyhjäkäynnillä , sekä nesteet ei luutavasti kierrä kun kerää painetta jäähy järjestelmään?
16.8.2012 9:22
Eli käykö 93 vuoden dt:n ypvs akseli 05 vuoden supermoto dt:seen?
16.8.2012 12:29
Rasvalla on varmaan kansipahvi paskana ja kolina tulee varmaan ypvs-akselista. Jos ei kulje kunnolla niin sitten on kannentiiviste hajalla.
Itse laitoin uudenmallin ypvs-akselin vanhanmalliseen ja se meni sinne kyllä nätisti, mitä nyt viilaamaan joutui kun oli pytty jo viimesessä ylikoossa.
17.8.2012 7:12
_rieska_ kirjoitti:Rasvalla on varmaan kansipahvi paskana ja kolina tulee varmaan ypvs-akselista. Jos ei kulje kunnolla niin sitten on kannentiiviste hajalla.
Itse laitoin uudenmallin ypvs-akselin vanhanmalliseen ja se meni sinne kyllä nätisti, mitä nyt viilaamaan joutui kun oli pytty jo viimesessä ylikoossa.
ei ollut
järjestelmä oli kai haukannut ilmaa , ilmauksella rupesivat nesteetkin kiertämään..
17.8.2012 13:33
kävin rälläämässä tuossa pihatiellä niin dt veti 80km/h vauheista renkaan lukkoon, no työnsin talliin ja rupesin ihmettelemään. puristukset on tallella ja mäntä on hyvässä kunnossa kun katoin pakoaukosta ,mutta ei anna kipinää. No sitten otin magneeton kopan irti ja vauhtipyörän mutteri tuli mukana
. Magneeton kiila menny poikki ja kampura on pyöriny tyhjää, ja petaritki samalla menny paskaks. sinänsä vituttaa kun saan 3 päivän päästä harkkaluvat.
18.8.2012 14:11
eikös derbi gpr:ssä ja yamaha dt:ssä ole samanlainen se ypvs systeemi, ku tilasin gpr ypvs akselin nii eikös sen pitäs käyä detsiin?
19.8.2012 17:47
x_Mapa94_x kirjoitti:eikös derbi gpr:ssä ja yamaha dt:ssä ole samanlainen se ypvs systeemi, ku tilasin gpr ypvs akselin nii eikös sen pitäs käyä detsiin?
joo samat koneet näissä on
19.8.2012 18:38
Nyt muutamaa kysymystä, kun detsi leipo niin tarviin vähä jelppiä!
eli, mitkä r:än osat käyvät x:ään? löytyy helposti kiertokankea ja mäntää r:ään, sopivatko ne? ja miten vitussa tuo swingin/koneen pultti lähtee irti!? on hakattu vasaralla ja yritetty pyörittää toisesta päästä, mutta mitään ei tapahu..