Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4-t tekniikka ja viritys

28.5.2012 11:13

Suzuki DR probleema. Lähtee lämpimänä huonosti käyntiin ja jättää kierroksia vähän päälle. Pitkän ajon jälkeen pysy tyhjäkäynnillä, muuten ei. No ongelmana varmaankin kaasarin säädöt mutta millä tuota Mikunia on tarkotus säätää kun ei näy ruuveja, ainoastaan tyhjäkäyntiruuvi.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

28.5.2012 20:50

saako 4t käydä koko ajan laihalla? ja käykö ne vakionaki? wr rrästä kyse siis. ja mitä se siiittä tykkää ko se käy laihalla. vituttaako kaveri leivotti verskin ja nyt se pätee koko aja eikä mistää mitää tiiä nii kerro nsille sitte tiukkoja faktoja :lol:

Re: 4-t tekniikka ja viritys

29.5.2012 0:54

No samalla tavalla se nelarikin tarttee kunnon säädöt, saa sen aika paskaan kuntoon jos kunnolla laihalla ajelee. Tosin tykkää nää kaikki käydä vakiona hieman laihalla, ainakin oma Skyteam oli niin paskoissa säädöissä ettei lähteny edes lämpimällä kelillä ilman ryyppyä käyntiin. Vakionahan siellä oli Mikunissa sisällä pääsuutin 95 ja tk-suutin 15, nyt on 105 ja 22,5 ja käy hitusen rikkaalla mutta ainakin lähtee käyntiin eikä kuumene liikaa.

Eli ei ne nyt vaarallisesti laihalla käy, mutta käy kuitenkin.

Aijaa.com ei nyt toimi, olisin voinu heittää tähän väliin kuvan mitä käy kun mankilla ajelee laihalla jonkin aikaa. Saattaa löytyä mun galleriastakin fotoa.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

30.5.2012 23:03

Moro! Onko kellään kokemuksia 125 Dukesta jossa on Leovincen tai Sebring putkisto jos on niin plussia miinuksia tänne, kiitos!

4-t tekniikka ja viritys

31.5.2012 1:05

Mees kuule duken omaan topikkiin kyselemään niin saat kunnon vastausksen oikeilta dukeilijoilta.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

3.6.2012 19:36

Hepex kirjoitti:Suzuki DR probleema. Lähtee lämpimänä huonosti käyntiin ja jättää kierroksia vähän päälle. Pitkän ajon jälkeen pysy tyhjäkäynnillä, muuten ei. No ongelmana varmaankin kaasarin säädöt mutta millä tuota Mikunia on tarkotus säätää kun ei näy ruuveja, ainoastaan tyhjäkäyntiruuvi.

Suuttimillahan niitä. Kait siellä tyhjäkäyntisuutin on.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

13.6.2012 1:30

jalkapyörä kirjoitti:
pegorino kirjoitti:Mulla on pieni probleema mun WR:n kans. Siin on 182cc atheenan kitti, 13-52 välit mut toimii kuitenkin aikalailla samanlailla ku vakio WR, ruiskun säätöjen pitäisi olla kunnossa, luin aikasemmista että kantta pitäsi koneistaa? vaikuttaako kannen koneistus radikaalisti tehoihin? Huippuja ei ole ku Hikiset 100km/h.Oisko mahollista et siihen on laitettu jonkilainen rajotin uuden pytyn vaihdossa sisäänajoa ajatellen?vinkkejä mikä voi olla vikana otetaan vastaan. kiitos jo etukäteen.


Sul kusee joku, itel malossin 180cc ja menee oikeet nopeut 115km/H tasasel 90kg kuskin alla

Jaajaa, tehtiinkö sun pyörään muita muutoksia ku sylinteri kitti ja ruiskun säätö? Koska ei millään kulje yli satasta, 105/kmh menee justiina isoon alamäkeen hirveellä myötätuulella ja perkeleen moisella kotiin ikävällä!

Re: 4-t tekniikka ja viritys

13.6.2012 11:03

Siis alkaako rajotin hakkaamaan vastaan vai? Tossa malossin pytyssähän tulee se rajottajan poistaja/nostaa kierrosaluetta 1000rpm, eli alkaa rajottamaan myöhemmin. Ja jos oot ruiskun säädättäny ihan liikkeessä niin pitäs pelittää ihan täysin. Myös niillä mukaan tulevilla(?) kartoillakin pääsee hyvään alkuun. Vakio putkikin saattaa ahistaa vähän.. Sattuuko sylinterin aukot mitenkä sinne lohkoihin? Jos on porrasta tmv niin dremeliä sinne niin loppuu turhat pyörteilyt!

Re: 4-t tekniikka ja viritys

13.6.2012 11:13

Gogge kirjoitti:Sattuuko sylinterin aukot mitenkä sinne lohkoihin? Jos on porrasta tmv niin dremeliä sinne niin loppuu turhat pyörteilyt!


Että niinku mitekä? :eek:

Jos ei nyt kuitenkaan sekotettaisi 2T koneita tähän topicciin...

Re: 4-t tekniikka ja viritys

13.6.2012 14:23

pegorino kirjoitti:
jalkapyörä kirjoitti:
pegorino kirjoitti:Mulla on pieni probleema mun WR:n kans. Siin on 182cc atheenan kitti, 13-52 välit mut toimii kuitenkin aikalailla samanlailla ku vakio WR, ruiskun säätöjen pitäisi olla kunnossa, luin aikasemmista että kantta pitäsi koneistaa? vaikuttaako kannen koneistus radikaalisti tehoihin? Huippuja ei ole ku Hikiset 100km/h.Oisko mahollista et siihen on laitettu jonkilainen rajotin uuden pytyn vaihdossa sisäänajoa ajatellen?vinkkejä mikä voi olla vikana otetaan vastaan. kiitos jo etukäteen.


Sul kusee joku, itel malossin 180cc ja menee oikeet nopeut 115km/H tasasel 90kg kuskin alla

Jaajaa, tehtiinkö sun pyörään muita muutoksia ku sylinteri kitti ja ruiskun säätö? Koska ei millään kulje yli satasta, 105/kmh menee justiina isoon alamäkeen hirveellä myötätuulella ja perkeleen moisella kotiin ikävällä!

kaverilla nyt malossi kiinni nii ykkösellä kaausta keulii ja lähtee muutenki paljon paremmin muutta huiput laski. ruiskua ei oo vielä säädetty

Re: 4-t tekniikka ja viritys

13.6.2012 22:35

itelläki keulii kaasusta ykkösellä mutta kulkee myös kovempaa, johtunee ehkä siitä että vakiona ei mun kokosen ja painosen kuskin alla jaksanu millää vetää vakiona kutosella. viri nokka tulossa nii tulee lisä hönkää yläkierroksille ja muutenkin lupaavat että tulisi alakierroksillekkin tehoa

pegorino, mulla on joku niist malossin boxin kartoist, jota en oo muokannu. Aattelin että vois sitkun on uus nokka niin viiä säädettäväks penkkiin niin tarkasti ku tolla malossin boxilla saa :D

Re: 4-t tekniikka ja viritys

15.6.2012 12:56

Heh, ei enää DR ongelmaa levis männänrengas tuossa viikko-pari sit. Kohta molemmat DRät myynnissä, 14 ja 17tkm ajetut 96 vuotiset.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

15.6.2012 14:33

Onko kiinannelareitten nokka-akseleista ja etenkin virinokista faktaa täällä? Jonkin verran näitä on käytetty mopoissakin muokattuna, mutta itse nokista ja niitten ominaisuuksista ei ole paljoakaan tietoa. Kannenkairaus ja nokan modaus kuulostaa mielenkiintoiselta eikä ole kovin kallistakaan kun vanhoilla romuosilla askartelee itse ja yrittää samalla oppia jotain. Jos viesti tuli väärään paikkaan niin ohjatkaa oikeaan :)

Re: 4-t tekniikka ja viritys

15.6.2012 21:27

http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... 74&start=0

http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=4&t=8042

Tossa olis pari topikintynkää jossa asiaa ollaan käsitelty, tosin laihanlaisesti varsinkin noiden asioiden osalta. Noista nelarikemmujen nokka-akseleista, niitäkin löytäis varmaan järkevään hintaan jos ottaa vaan työntömitalla mitat ja rupeaa niillä hakemaan. Varsinkin marmoritiskiltä kaikki maksaa sen verran sitä maahantuojan lisää ettei ole tosikaan...

Re: 4-t tekniikka ja viritys

18.6.2012 15:37

Päteekö tuo 2-t kaasarien säätöopas yhtälailla 4-t kaasarien säätöön? Ei kait niissä sen kummempia eroja itsessään taida olla(?)