Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

22.5.2012 22:32

Käsittääkseni ei, koska keulan stefoja myydään uuteen sekä vanhaan malliin. Oiskohan tuo uuden liukuputki ollut paksumpi...

Ainakin kiinnitysreiät ovat samoissa kohdissa jarrulevyssä, ulkomittasta en ole varma mutta uskoisin että samankokoiset ovat.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.5.2012 21:37

Tuli nyt sit jostain kumman syystä tilattua Malossin sylinterisarja ja vähän tässä haeskelen pääsuuttimen kokoa mistä aloittaa kaasarin säätäminen. Kaasari tulee olemaan toistaiseksi vakio, eli joku suuntaa antava luku? Mukana tulee 125 kokoinen suutin, mutta kuulostaa niin pirun pieneltä, että voiko muka olla mahdollista?

Osaisiko joku myös sanoa, mistä olisi mahdollista saada 34mm kaasarille imukaula? Ja oikeastaan mistä koko kaasari edes? :D

Jos jollain tarvetta vakiosylinterille joka on juuri hoonautettu ja männälle jolla ajettu 140km niin voi ottaa yhteyttä, eiköhän tuo järkevästä hinnasta lähtisi nurkasta lojumasta ;)

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.5.2012 22:02

Nikooooh kirjoitti:Tuli nyt sit jostain kumman syystä tilattua Malossin sylinterisarja ja vähän tässä haeskelen pääsuuttimen kokoa mistä aloittaa kaasarin säätäminen. Kaasari tulee olemaan toistaiseksi vakio, eli joku suuntaa antava luku? Mukana tulee 125 kokoinen suutin, mutta kuulostaa niin pirun pieneltä, että voiko muka olla mahdollista?

Osaisiko joku myös sanoa, mistä olisi mahdollista saada 34mm kaasarille imukaula? Ja oikeastaan mistä koko kaasari edes? :D

Jos jollain tarvetta vakiosylinterille joka on juuri hoonautettu ja männälle jolla ajettu 140km niin voi ottaa yhteyttä, eiköhän tuo järkevästä hinnasta lähtisi nurkasta lojumasta ;)


Toimii TT-säädöillä, tai ainakin itselläni pelasi moitteettomasti.

Nyt olisi viime talven projekti saatu loppuun, ja ajettu 500km sisään. :p
Alakerta rempattu kokonaan, ja alle 8tkm sitten vaihdelaatikko edellisen omistajan toimesta, ja kaikkea muuta pientä. Pyörä on, kuin -99 tehtaalta tullessaan. Lukuunottamatta helmiäismaaleja, jonneteippejävanteissa, ja uutta katelasia. :p Keulaa laskettu muutaman senttiä. :D

Tekniikkana toimii:

* 180cc Malossi. Josta tulisi vielä muotoiluttaa kanavat, jos budjetti/innostus riittää. (Ammattimiehellä maksaisi n. 300e, dynossa laitettuna.)
* Jolly moto, (joka voidaan vaihtaa päikseen Jolly moto SP:hen.)
* Cagivan Evo1:n V-forcen läppäkoneisto
* Koneistetut lohkot. Imupuoli samankokoinen, mitä sylinterissä ja portaat huuhteluiden puolelta poistettu.
* Evo1:n imukaula ja vielä tulisi saada jostain 34-38mm kaasutin, mieluusti litteäluistin, + pitäisi säädättää dynossa.
* vakioputsaria avarrettu hieman, paremmin virtaavaksi.
*15/36, joilla luulisi keräävän ihan kohtuullisesti nopeutta. Korttia niillä nopeuksilla hyllylle jne.. :d

Noilla osilla luulisi. tehoja kertyvät jo muutama hepokatti. (ja rahan palaneen) :lol: Tälläistä nsr:ää tuskin tulee, jokapäivä vastaan liikenteessä. Ei ole ihan bolt-on virityksiä tässä kiinni, aika paljon on saanut soveltaa/tehdä itse. Esimerkin voisin antaa pelkästään, vakioäänenvaimentimesta Jolly motolle. Ei pärise ihan samalla tavalla, mitä jollyn oma. :D Jos joku nyt tämän romaanin jaksoi lukea läpi, niin kitos, kitos.
Tässä nyt pieni info, jos joku on kiinnostunut pyörästä ostomielessä, tai muussa mielessä niin kysykää. :d Rahaa tähän on laitettu niin paljon, että kuiteilla voisi tapetoida seiniä. :D
(varsinaisesti en tätä ole myymässä mihinkään :p ) Galleriassa kuvia viimekesältä.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.5.2012 10:20

Heheeei, mikäs tossa luuskassa nyt on ku huomasin eilen että kun antaa kaasua, niin veti normaalisti, kunnes veto loppu ja alko menemään melkein ku tyhjäkäyntihuudatukseks...? Sen jälkeen toimi normisti mutta ei tää normaalisti oo kulkenu enää pitkään aikaan :D huiput 120km/h ja jää varmaan mankelillekki valoissa.. eli siis tuntuu että täyskiihytyksessä viimeset 4t kierrosta menee harakoille, männällä 12tkm ajettu.. mutta eihän sekään voi huipuista 30km/h pois ottaa? :F

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.5.2012 11:13

Megadeth kirjoitti:Heheeei, mikäs tossa luuskassa nyt on ku huomasin eilen että kun antaa kaasua, niin veti normaalisti, kunnes veto loppu ja alko menemään melkein ku tyhjäkäyntihuudatukseks...? Sen jälkeen toimi normisti mutta ei tää normaalisti oo kulkenu enää pitkään aikaan :D huiput 120km/h ja jää varmaan mankelillekki valoissa.. eli siis tuntuu että täyskiihytyksessä viimeset 4t kierrosta menee harakoille, männällä 12tkm ajettu.. mutta eihän sekään voi huipuista 30km/h pois ottaa? :F

Pakoaukonsäädin. Saman kanssa iteki tapellut tässä nyt jonkin aikaa. Kato että on oikein säädöissä tai että käpälät pääsee liikkumaan tai ettei akselista/käpälistä ole boorit kuluneet jolloin ne menee miten sattuu. Kuuluuko kolinaa kun ajat isommilla kierroksilla? Jos kyllä niin silloin on todennäköisesti boorit jostain kulunut tai vaijeri irronnut/mennyt poikki. Että tosiaan tutkiskele sitä nyt ensin.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.5.2012 11:28

Nikooooh kirjoitti:
Megadeth kirjoitti:Heheeei, mikäs tossa luuskassa nyt on ku huomasin eilen että kun antaa kaasua, niin veti normaalisti, kunnes veto loppu ja alko menemään melkein ku tyhjäkäyntihuudatukseks...? Sen jälkeen toimi normisti mutta ei tää normaalisti oo kulkenu enää pitkään aikaan :D huiput 120km/h ja jää varmaan mankelillekki valoissa.. eli siis tuntuu että täyskiihytyksessä viimeset 4t kierrosta menee harakoille, männällä 12tkm ajettu.. mutta eihän sekään voi huipuista 30km/h pois ottaa? :F

Pakoaukonsäädin. Saman kanssa iteki tapellut tässä nyt jonkin aikaa. Kato että on oikein säädöissä tai että käpälät pääsee liikkumaan tai ettei akselista/käpälistä ole boorit kuluneet jolloin ne menee miten sattuu. Kuuluuko kolinaa kun ajat isommilla kierroksilla? Jos kyllä niin silloin on todennäköisesti boorit jostain kulunut tai vaijeri irronnut/mennyt poikki. Että tosiaan tutkiskele sitä nyt ensin.


Joo, oon lukenu tän ketjun 5 kertaa läpi ja edellisellä sivulla vastaus.. :D muttamutta, mitenkäs niihin käpäliin pääsee käsiks? Säätimen pitäs olla kohillaan kun nuoli osottaa "Hi" -merkkiin tyhjäkäynnillä (tai miten sen nyt piti olla niiden ohjeiden mukaan).. :S

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.5.2012 11:57

Ensin voisit ottaa pakoputken pois ja kokeilla sormella niitä käpäliä: ei saa heilua ihan vitusti, pieni välys on ok. Jos välystä on paljon:

Sylinterin kyljessä oikealla puolella on se pieni koppa missä lukee RC-valve. Sit alat purkamaan sitä koteloa, siin ei oo juurikaan mitään erityistä muutakun pultteja pois. Kotelon jälkeen tulee VÄÄRÄNKÄTINEN kokoa 10 oleva mutteri, jonka väännät auki. Eli siis väännät sitä mutteria myötäpäivään niin lähtee auki. Kun mutteri on irti, ota ne prikat + se kiekko missä vaijerit on talteen ja muista järjestys, toki räjätytyskuvistakin voi kattoa. Sit se kotelon toinen osa irti, oli vissiin kuusiokolopulteilla. Sit pääset kiskomaan sitä akselia irti, ite huomannu hyväks tavaks että kierrät takaisin sen vääränkäden mutterin siihen akseliin, otat melko pitkät, sirohkot pihdit ja väännät sylinteriä vasten sitä akselia ulospäin. Voi olla tiukassakin, mut pitäis se sieltä tulla.

Oikeestaan ennen tota akselin kiskomista kannattaa laittaa mäntä yläkuolokohdan lähelle, ettei pääse vahingossakaan sujahtamaan ne käpälät sinne männän päälle. Kun olet saanut sen akselin irti, käpälien pitäis tippua sieltä pakoaukosta ulos, jos ei tipu niin kädellä sit pakoaukosta kaivat ne.

Helpottaa hommaa tuntuvasti jos vaihdat männän samalla, ite vaihtasin noilla kilometreillä. Mulla oli pakoaukonsäädin ihan paskana, ja oireita oli ettei piikille päässyt millään. Sitä akselia on myös helpompi kiskoa irti sylinteristä pöydällä, kuin ahtaassa konetilassa. Samalla näkee sitä systeemiä vähän paremmin :)

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.5.2012 13:19

Edelliseen vielä lisäten. Itsellä ei pakoaukon käpälät loppujen lopuksi päässyt liikkumaan kunnolla/tarpeeksi koska käpälät olivat niin saatanan karstaiset, että hioin ne hiomapaperilla ja putsasin pumpulipuikoilla ne koloset mihin käpälät menevät kun pakoaukko muuttuu isommaksi ja johan lähti pelittää paremmin, jos ei täydellisesti niin se johtui tasan siitä että en jaksanut säätää sitä kunnolla.

Nyt oikeasti häiritsee itseäni että saako tähän mistään 34mm kaasarille imukaulaa, vai pitääkö se itse tehdä? Jos joutuu niin kun metallista sen sutasee niin miten sen sitten saa pysymään kaasarissa kiinni?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

1.6.2012 21:08

joo pitäsi saaha nsr lissäää tehoa :D siis nyt on tyhjä putki,kaasarissa tt suuttimet,teholäpät,välit eli mitä seuraavaksi kaasutin vai mitä ? siis huippunopeutta ja kiihyvyytä lisäää.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

4.6.2012 22:28

Olisko athenan putki 180cc malossille + 36mm kaasarille hyvä, tai ainakin parempi kun vakioputki? :d

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

7.6.2012 12:16

Noniin, lähdin eilen iloisesti matkaamaan uljaalla ratsullani, kunnes yht'äkkiä aloin ihmettelemään, että jopas vetää hyvin yläkierroksilla (en ole siis vielä pa-säätimeen koskenu) ja sitten huonoksi onnekseni kaatosateessa tajusin että sehän vetää vähän liiankin hyvin myös vapaalla ja kytkimen ollessa pohjassa.. Eli kun antaa kaasua niin nostaa ylimääräiset 2-4k kierroksia vaikka kaasun päästää heti pois, lopulta kun antaa enemmän kierroksia niin viisari alkaa heilua punarajalla.. Ei innostanut jatkaa ajelua vaan soitin kyydin ja vietiin talliin pakun perässä. Vika? Pa-säädin, imuvuoto, kone totaalisen paskana vai onko Honda tehty sokerista? Taustaa: Tankkasin juuri ennen lähtöä, heitin sekaan 2t öljyä 2,5% seoksella(niin kuin aina), satoi vettä, paljon, ja rakeita, olin unohtanut bensahanan kiinni ja mopo sammu jossain välissä mutta huitaisin vapaalle ja bensahana auki ja lets go meininki jatku, niin pitkään kunnes tää perkele rupes omaa elämäänsä elämään. Apuja, kiitos :)

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

7.6.2012 20:01

Moro. Ostin talvella 40000 ajetun näsärin, edellinen omistaja sano että on tt ja pitäs kulkea maximi 155. Nyt pääsin ite kokeilee huippuja ni kulkee 130. kiihtyy todella hyvin 5 vaihteella vielä 130 mutta kun lyö 6 silmään ni nopeus ei kasva enää ollenkaa, kierrokset laskee n.9 tonnii. Mistä aloitan että pyörä kulkisi 155? :s

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

9.6.2012 21:47

Kato että pakoaukonsäädin on säädöissä.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

11.6.2012 11:17

Megadeth kirjoitti:Noniin, lähdin eilen iloisesti matkaamaan uljaalla ratsullani, kunnes yht'äkkiä aloin ihmettelemään, että jopas vetää hyvin yläkierroksilla (en ole siis vielä pa-säätimeen koskenu) ja sitten huonoksi onnekseni kaatosateessa tajusin että sehän vetää vähän liiankin hyvin myös vapaalla ja kytkimen ollessa pohjassa.. Eli kun antaa kaasua niin nostaa ylimääräiset 2-4k kierroksia vaikka kaasun päästää heti pois, lopulta kun antaa enemmän kierroksia niin viisari alkaa heilua punarajalla.. Ei innostanut jatkaa ajelua vaan soitin kyydin ja vietiin talliin pakun perässä. Vika? Pa-säädin, imuvuoto, kone totaalisen paskana vai onko Honda tehty sokerista? Taustaa: Tankkasin juuri ennen lähtöä, heitin sekaan 2t öljyä 2,5% seoksella(niin kuin aina), satoi vettä, paljon, ja rakeita, olin unohtanut bensahanan kiinni ja mopo sammu jossain välissä mutta huitaisin vapaalle ja bensahana auki ja lets go meininki jatku, niin pitkään kunnes tää perkele rupes omaa elämäänsä elämään. Apuja, kiitos :)


HEELP

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

11.6.2012 13:11

Imuvuodoltahan tuo kuulostaa. Taikka sitten jos oli tarpeeksi kylmä ja näin niin rupes käymään laihalla niin paljon et alko käymään ilosesti...