Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: virta ongelma

16.6.2008 21:04

salde kirjoitti:missä vika kun valot on tosi himmeet ja välil ne kirkastuu vähä kierrosten mukaan ja kun painaa jarrua nii kirkastuu vähä enemmän..
virrat menee päälle vasta kun on käynnissä
ja akku on uusi ja kunnossa koska muutenhan ainakaan vilkut ja vissii valotkaan ei pelais olleenkaan...
onks tos olemas jonkunlainen jännitteensäädin tai valopuola???
kertokaa joku kuka on ropaillu noit tzr:än sähköi et missä mättää???????????????
vika voi olla jänniteen säätimessä.. se on siinä rungon sivusa sisä puolella vasemmalla jos oikein muistan,,:)

Re: virta ongelma

16.6.2008 21:16

hänskä kirjoitti:
vika voi olla jänniteen säätimessä.. se on siinä rungon sivusa sisä puolella vasemmalla jos oikein muistan,,:)


Perästäpäin oikeella tuo minusta on. Vasemmalta löytyy cdi-poksi ja boost bottle. Tankinaltahan nuo löytyy, perässä pitäs olla oikeella taas servon säädinyksikkö ja joku toinen patukka, tiijä siitä sitte mikä on.

Re: virta ongelma

16.6.2008 21:25

Maxander kirjoitti:
hänskä kirjoitti:
vika voi olla jänniteen säätimessä.. se on siinä rungon sivusa sisä puolella vasemmalla jos oikein muistan,,:)


Perästäpäin oikeella tuo minusta on. Vasemmalta löytyy cdi-poksi ja boost bottle. Tankinaltahan nuo löytyy, perässä pitäs olla oikeella taas servon säädinyksikkö ja joku toinen patukka, tiijä siitä sitte mikä on.
jos se sitten oli niin en nmää varmaks muiosta niin kun sanoin

Re: virta ongelma

16.6.2008 23:46

Jos se siinä jännitteen säätimessä on vika, niin melko halvalla pääsee, kun purkupyörästä ostaa. Scatterilta lähtee 25¤, joka ei nyt niin päätähuimaava hinta ole.
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=15701


Vaikka se akku olis rikki saattaapi nuo valot pelata. Itelläki kun tuo oli rikki, niin virrat meni päälle vasta konee käynnistettyä ja valot kirkastu kierroksien mukaan. Ite epäilen vieläkin sitä akkua, joko rikki taikka tyhjä.

17.6.2008 1:45

hänskä kirjoitti:
salde kirjoitti:ainiin onko kellään ikinä kuulunut semmosta siritystä kun painaa kytkintä?
auttaako levyjen vaihto vai missä vika on?
kytkimen paine laakeri on paskana eli kun painaa kytkimen niin alkaa se sirinä ?? jos niin niin sillon se paine laakeri on mennyt ...


paljonkohan uus painelaakeri maksaa ja onks vaikee vaihtaa???

17.6.2008 14:52

salde kirjoitti:
hänskä kirjoitti:
salde kirjoitti:ainiin onko kellään ikinä kuulunut semmosta siritystä kun painaa kytkintä?
auttaako levyjen vaihto vai missä vika on?
kytkimen paine laakeri on paskana eli kun painaa kytkimen niin alkaa se sirinä ?? jos niin niin sillon se paine laakeri on mennyt ...


paljonkohan uus painelaakeri maksaa ja onks vaikee vaihtaa???

no ei oo vaikee vaihtaa ku se on siinä kytkin pakan päällä on se asetelman levy niin siinä on se tappi niin se on sen alla se laakeri eli kytkin jouset vaan irrottaa nin on siinä suoraan se laakeri jos ymmnärsit ei oo ehkä kovin hyvin selitetty :) katoppas semmonen sivu kun mpt.fi niin näyti olevan paine laakeri 5.50e et ei se oo kallis

17.6.2008 21:02

Millaset laakerit tulee koneeseen, kun katoin scatterilta niin eihän niistä ota pirukaan selvää millaset sinne tulee? Minkälaista hintaa niillä on ?

17.6.2008 21:45

Jani//92 kirjoitti:
mopoista on mg puolelta kokemusta mutten tiiä tessusta ku ei oo tarvinu purkaa ota mg pyörä irti ja siinä kun on ne sytkät nii ne on sellasessa metallilevyssä kiinni nii se metallilevy on lohkossa kiinni parilla tai 3 pultilla nii löysää niitä pultteja ja säädä. ku säätää myötäpäivään nii menee ennakkoon. kasvattaa hieman tehoja mutta pelaa rantummin. säädä vastapäivään nii sytytys myöhenee nii luulis toimivan. ei se teho kyllä paljoa muutu mutta kannattaa kokeilla


Hmm, joko tässä ollaan hieman vielä rapulaisena että jokane ratas ei ihan päässä pyöri tai sitten en vain tajua.

Eli vissiin tätä "aluslevyä" pitäis jotenki liikutella? Mistä ja miten ihmeessa, tutkin sitä hieman aikaa niin se on vain 2 ruuvilla kiinni eikä sitä pahemmin säädellä mihinkään suuntaan.

Joo eli pittää viilata niitä 2 reikää nii sitte saa säädettyä niitä sytkiä...

18.6.2008 8:56

Perkeleen helpottava tieto, no oishan tuon nyt maalaisjärjelläkin aateltuna voinu tajuta mutta minkäs teet :D
Kiitos ja kumarrus. Talliin -->

18.6.2008 13:55

V*tt*, loppuu toivo tuon romun kans, viilailin sitä levyä että saisin vastapäivään sitä sitä hieman laitettua.
Ei vieläkään edes yritä, kipinä tulee ja tulppakin on märkä.

Vieläköhän sitä kehtais viilata, vai mikä tässä auttaisi?

18.6.2008 20:08

Huolto?

18.6.2008 22:22

Sillä huollon hinnalla ostaa melkein tähän jo käytetyn ja toimivan koneen :D

19.6.2008 15:42

Miten saan ypvs:än irti? Otin sen kuusiokoloruuvin irti mutta en saanut akselia ulos. Kuuluuko sen laipan peittää koko pakoaukko, koska itselläni peittyy vaan puolet?

E: Itse en asiasta mitään tiedä, mutta kaveri vaan väitti että siinä on joku vialla. :D
Viimeksi muokannut Sambuz päivämäärä 20.6.2008 12:29, muokattu yhteensä 1 kerran

20.6.2008 12:24

Siis tottakai vaan puolet, mieti mitä kävisi jos se peittäisi kokonaan? :D

21.6.2008 16:01

Sambuz kirjoitti:Miten saan ypvs:än irti? Otin sen kuusiokoloruuvin irti mutta en saanut akselia ulos. Kuuluuko sen laipan peittää koko pakoaukko, koska itselläni peittyy vaan puolet?

E: Itse en asiasta mitään tiedä, mutta kaveri vaan väitti että siinä on joku vialla. :D


Siis se kun ottaa sieltä takaapäin katsottuna oikealta sen kuusiokolo ruuvin irti ja vetää jollai pihdeil sen pois niin sielt lähtee puolet siitä "laipasta" toiselta puolelta täytyy tietenki ottaa se toine puoli irti..