Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

28.2.2012 20:48

Ansta kirjoitti:
mopoäijä56 kirjoitti:Aprilia RS 125 punainen kolmionmuotoinen valo palaa. Onko mitään konstia saada se sammumaan?
Ilmeisesti CDI boksi on viritetty ja se vaatii nyt jotain Raven solenoidi signaalia. Ravea ei kuitenkaan ole asennettu. En kuitenkaan viitsisi katkaista jokaista johtoa kokeeksi, jos joku teistä on jo oikean värisen johdon paikallistanut. Apuva! Mikä johto pitää katkaista vai pitääkö sylinterin nurkilla olevia johtoliittimiä käsitellä? Nämä ylimäääräiset liittimet ovat varmaan näitä viritysosia varten.
Pyörö on 2006 ZD4PY euro2 mallinen, kaasuttimessa ei ole sähköisiä osia.


Sullahan on euro2 pyörä, älä nyt saatana mene katkomaan mitään johtoja ei sul ole koko ecua mitä ois voitu porata. Jos cdi boksista on hyppylanka katkaistu sil ei ole mitään vaikutusta, sehän tehtiin yleisesti jo ekassa huollossa näihin vaikka pyörä A1 tehoissa, ei sytytä mitään valoja, parantaa vaan moottorin toimintaa tietyllä kierrosalueella.

VIKA KORJATTU 28 02
Joo kyllä niiden molempien merkkivalojen palaminen johtui öljytasoanturin kohon irronneesta spiraalikontaktijousesta. Sain kiristettyä jousen takaisin kohon pohjaan ja kas kummaa ensin sammui öljyvalo kun kuivaharjoittelin anturilla säiliön ulkopuolella. Sitten katkaisin virran ja niin oli punainen kolmiokin sammunut. Halpa korjaus tällä kertaa. CDI-boksi on tässä uuskoppasesssa 2006 malissa sama kuin 2005 ja vanhemmissa. Viritys näkyy boxin takaosassa eikä reikää ole porattu kuten uudemmissa ZD4RD malleissa. Nyt kun kaadan vielä pari kolme litraa 98 bensaa tankkiin, niin bensan merkkivalokin sammuu, toivottavasti. Kiitokset vinkeistä, on se kumma juttu, ettei valo sammunut vaikka irrotin ne kaksi anturijohtoa , pitää olla vissiin tietty vastus, jonka boksi sitten aistii OK toiminnaksi.




Johtuu varmaan ihan jostain perusjutusta se valon palaminen kun ei ole vielä piaggoa elektroniks astunut kehiin sun vuotises pyöräs.

EDIT: Luin tarkemmin, eli öljyvalo palaa.

Öljyvalon palaessa palaa myös se kolmio. Problem solved.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

29.2.2012 18:14

Kellään ollut mikunin 34mm kaasaria kiinni räsässä? Tarttis vähän suuntaa antavia suutin tietoja... Eli siis tollanen perus pyöreäluistinen mikuni corp 34mm kuuskantti suuttimella ;)

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

1.3.2012 14:18

Rajis- kirjoitti:Kellään ollut mikunin 34mm kaasaria kiinni räsässä? Tarttis vähän suuntaa antavia suutin tietoja... Eli siis tollanen perus pyöreäluistinen mikuni corp 34mm kuuskantti suuttimella ;)


Miksi mikuni? Hommaa lortto

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

1.3.2012 16:04

Lortto 200e, mikuni 50e ;)

Suuttimet

1.3.2012 16:45

Mistä kukin on suuttimensa tilannut? Jostain syystä en löydä mistään 09 räsään mitään kaasarin osia.

Re: Suuttimet

1.3.2012 17:27

hosuli kirjoitti:Mistä kukin on suuttimensa tilannut? Jostain syystä en löydä mistään 09 räsään mitään kaasarin osia.


Ihan MP-liikkeestä, dellorto kuvastosta.

Osta suoraan 34mm kaasari

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

1.3.2012 17:28

Rajis- kirjoitti:Lortto 200e, mikuni 50e ;)


Multa imukaulan ja putsarin kanssa lortto 150e :)

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

1.3.2012 17:30

Jos on vakio kaasari, niin ainakin suuttimet saa melkeen mistä vaan mopo/mp osakaupasta ;)

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

1.3.2012 20:53

Rajis- kirjoitti:Jos on vakio kaasari, niin ainakin suuttimet saa melkeen mistä vaan mopo/mp osakaupasta ;)


VHST kaasari tarvii vielä ainakin eri luistin neulan ja neulaputken. NPM Myy näitä "kilpailukykyiseen" oliks se yli 100 euron hintaa.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

1.3.2012 21:38

Eikös tossa kyselty vaan suuttimia? Ja kiitos tarjouksesta, mutta kaasari on jo ostettu ja imukaula ei passaa mäxään :)

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

2.3.2012 1:53

Tuli tost avk:lt ostettuu tollane aprilia rs 125. Niin ei oo paljoo kerenny rassailee vielä, mutta kun laittaa käyntiin nii alkaa puskea pensaa pakoputkest. Mikäköhän olis vikana? On uudet bensat sisällä...

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

2.3.2012 10:56

Ei polta seosta, ootko kokeillu uudella tulpalla, jos ei toimi sillä, saa liikaa bensaa. Muuuten, tuohon VHST kaasariin ei tarvii sitä putkee, vain luisti ja neula+suuttimet, nämä saa nakkilasta alle 100e hintaan :D Br10eg tulpan kanssa oli 90e pintaa tilaus postikuluineen.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

2.3.2012 12:45

jonttu-13 kirjoitti:Tuli tost avk:lt ostettuu tollane aprilia rs 125. Niin ei oo paljoo kerenny rassailee vielä, mutta kun laittaa käyntiin nii alkaa puskea pensaa pakoputkest. Mikäköhän olis vikana? On uudet bensat sisällä...



Siis ampuuko se putkeen?

Jos ampuu, niin sylinterissä+männässä luultavasti jotain vikaa jos tulppa on ehjä.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

5.3.2012 19:18

Olis tos aprilia rs:ssä kaasarina dellorto phbh 28. Niin mihinköhän noi kolme mustaa putkee pitäis mennä, kun tuli puhistettuu kaasari ja unohtu järjestys =D.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

5.3.2012 20:17

selventäs vuosimalli asiaa jne. paksuin on bensaletku, sitte imukaulan lähellä oleva nippa alipaine ja oiskotuorevoitelu se viimene :D