Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
27.6.2005 16:50
Paitsi että tuo kerää keskeltä pakoaukkoa sen paineen. sillä voi olla jo jotain merkitystä.
27.6.2005 16:55
Näyttää kyllä olevan tossa polinissasikin se reikä normaalisti siinä reunassa. Ja virtaushan on sama jokapaikassa pakoaukossa u know...
27.6.2005 16:59
un5k4 kirjoitti:Näyttää kyllä olevan tossa polinissasikin se reikä normaalisti siinä reunassa. Ja virtaushan on sama jokapaikassa pakoaukossa u know...
On se reikä muuten samallainen mutta se on isompi puoleen väliin saakka ja sitten se pienenee samaan kokoon kuin esim noissa rotax 123 sylintereissä.
Mutta mutta en tosiaankaan tiedä vaikuttaako tuo mitään koska mulla ei ole edes koko rave kakkosta, joten nämä on vaan arveluita.
27.6.2005 16:59
un5k4 kirjoitti:Näyttää kyllä olevan tossa polinissasikin se reikä normaalisti siinä reunassa. Ja virtaushan on sama jokapaikassa pakoaukossa u know...
Ei muuten ole. Putkessakin suurin virtaus tapahtuu keskellä. Keskeltä saa parhaan paineen, mutta se taas sotkee virtausta.
27.6.2005 19:14
Mitenköhän herra meinasi kerätä säätimelle paineet pakoaukon keskeltä? Jollain scoopillako? Js^ taisi tarkoittaa pakoaukon kehän keskeltä..?
27.6.2005 19:18
un5k4 kirjoitti:Mitenköhän herra meinasi kerätä säätimelle paineet pakoaukon keskeltä? Jollain scoopillako? Js^ taisi tarkoittaa pakoaukon kehän keskeltä..?
Käsittääkseni on ollut puhetta putkesta, joka laitetaan Polinin sylinteriin ja tämä keräisi paineet pakoaukon keskeltä. Scooppihan juuri kerää painetta, mutta eikö tässä tapauksessa ole tarkoitus kerätä alipainetta? Anteeksi, jos ilmaisin asiani epäselvästi edellisessä viestissä. Tarkoitin paineella alipainetta.
27.6.2005 21:22
suzuki kirjoitti:un5k4 kirjoitti:Mitenköhän herra meinasi kerätä säätimelle paineet pakoaukon keskeltä? Jollain scoopillako? Js^ taisi tarkoittaa pakoaukon kehän keskeltä..?
Käsittääkseni on ollut puhetta putkesta, joka laitetaan Polinin sylinteriin ja tämä keräisi paineet pakoaukon keskeltä. Scooppihan juuri kerää painetta, mutta eikö tässä tapauksessa ole tarkoitus kerätä alipainetta? Anteeksi, jos ilmaisin asiani epäselvästi edellisessä viestissä. Tarkoitin paineella alipainetta.
Ei siinä mitään alipainetta kerätä. Rave2 toimii juuri ylipaineen avulla ja kuinkas sitä alipainetta muka kerätään.
27.6.2005 21:27
Kuinkas vanhoissa RS:issä tuo RAVE II toimii? Itse olisin hankkimassa tuollaista -99, niin toimiiko siinä?
27.6.2005 22:10
teude kirjoitti:Kuinkas vanhoissa RS:issä tuo RAVE II toimii? Itse olisin hankkimassa tuollaista -99, niin toimiiko siinä?
Miks ei toimis?
27.6.2005 22:22
Ei siinä mitään alipainetta kerätä. Rave2 toimii juuri ylipaineen avulla ja kuinkas sitä alipainetta muka kerätään.[/quote]
Eikös poika ole ollut fysiikan tunneilla hereillä? Alipainetta syntyy kun pakokaasu virtaa reiän ohi. Kyllä Rave 2 toimii alipaineella jollei, pakokanavaan tule "scoopin" tapaista osaa. Scooppihan auton konepellissä kerää painetta.
27.6.2005 23:14
Älähän nyt rupea. Harrastan lennokeita ja tiedän kyllä miten alipainetta syntyy, mutta rave2 todellakin toimii ylipaineella. Siihen Raven kanavaan ei voi tässä tapauksessa syntyä alipainetta. Pakokanavassa on ilmakehän painetta korkeammassa paineessa olevaa pakokaasua, joka menee kanavaa pitkin kumiseen säiliöön. Säiliö pullistuu paineen vaikutuksesta ja säiliön yläosaan liitetty laipan pidike vetää laipan ylös. Toivottavasti nyt ymmärsit tämänkin asian. Niin ja tuo alipaineen kerääminen on aika härö juttu. Miten voit kerätä sellaista mitä ei ole.
28.6.2005 7:39
Jarod Parker kirjoitti:Älähän nyt rupea. Harrastan lennokeita ja tiedän kyllä miten alipainetta syntyy, mutta rave2 todellakin toimii ylipaineella. Siihen Raven kanavaan ei voi tässä tapauksessa syntyä alipainetta. Pakokanavassa on ilmakehän painetta korkeammassa paineessa olevaa pakokaasua, joka menee kanavaa pitkin kumiseen säiliöön. Säiliö pullistuu paineen vaikutuksesta ja säiliön yläosaan liitetty laipan pidike vetää laipan ylös. Toivottavasti nyt ymmärsit tämänkin asian. Niin ja tuo alipaineen kerääminen on aika härö juttu. Miten voit kerätä sellaista mitä ei ole.
En väitä, että tunnen RAVE 2 toiminnan, mutta tuo hiukan selvensi asiaa, kiitos. Eikä alipainetta voi todellisuudessa "kerätä", alipainehan on imua. Olen koulussa useaan otteeseen käyttänyt tuo hyväksi suodattaessa. Eli vesihanan kylkeen on liitetty putki 90-asteen kulmaan. Kun vedsi virtaa tästä ohi se imee ilmaa mukaansa jolloin putkeen syntyy alipaine eli imu. Imu johdetaan tästä kumiputkea pitkin imupulloon, pulloon jossa kyljessä putki. En nyt väitä
RAVE:n toimivan Yli- enkä alipaineella, mutta Tässäkin esimerkissä vedenpaine on yli ilmakehänpaineen, mutta syntyy alipainetta eikä painetta.
28.6.2005 9:13
Tota kun olette tuolta kart-shopista raveja tilaillut niin onko se tilaus vahvistus tullut suoraan sähköpostiin vai onko pitänyt odottaa vai mitä?
Niin ja vielä että sittenkun tota pitäisi maksaa niin hoituuko toi ulkomaan maksu ihan maksuautomaatilta vai pitääkö olla tunnukse netti pankkiin?
28.6.2005 10:07
Kyl sielt pitäis tulla suoraan automaattinen tilausvahvistus, missä näkyy mille tilille maksetaan. Maksuautomaatissa tuskin pystyy maksamaan ja harvoin nettipankissakaan voi maksaa ulkomaille, mutta suoraan pankista onnistuu helpoiten.