26.1.2017 23:18
26.1.2017 23:26
26.1.2017 23:39
26.1.2017 23:45
26.1.2017 23:48
27.1.2017 9:01
27.1.2017 9:58
28.1.2017 13:14
Ällä kirjoitti:ma$$i kirjoitti:Mahdollisia syitä tulppien menemiseen:
-Väärä lämpöarvo (en tiedä sm hussen haluamaa numeroa)
-Väärät säädöt kaasuttimessa (hyvin usein enemmän kuin todennäköistä.. )
-Staattori sökö
-Puola sökö (yleensä ei kuitenkaan tällöin hajota tulppia)
-Jännitteensäädin sökö
-Tulpanjohdon sekä -hatun tilanne
Miltäs se tulppa näyttää hajottuaan? Elikkä väri jne. Kuva auttaisi
Kiksin kilahdus
Sm hussen konetta en tunne, mutta voisko olla kiksin palautus jotenki vituillaan tms?
Väljä kone
Paljonko ajettu? Paljonko männällä? Mites rempat?
Puristuspaineet voi mitata puristuspainemittarilla, saa selvän tiedon onko väljä.
Sylinteri irti ja mäntää tutkimaan, sekä tarvittaessa vaihtamaan jos näyttää ohipuhaltaneelle. Ohipuhallus kertoo hyvin onko yläkerta timmi vai ei.
Jos ei sylkkää jaksa tai viitsi irroittaa, voi putken ottaa irti ja tiirailla mäntää pakoaukosta sekä varoen kiksiä painella--> mäntä liikkuu ja sen näkee paremmin että mahdollisen ohipuhalluksen.
Läpät
Läpät voivat haroittaa tai niistä voi puuttua selvästi paloja pahimmassa tapauksessa. Ajan mittaan läppien materiaali kuluu sekä ohenee ja alkaa paistamaan läpi.
Läppien ollessa huonossa kunnossa kierrokset leijaavat, käynnistys on huonompaa, kierrosherkkyys huononee sekä kaasuunvastaavuus. Sekä moottoriin virtaa ylimääräistä kakkua väärään aikaan. Jos läpät ovat oikein huonossa kunnossa, koko laitos ei edes käynnisty.
Läppien kunnon voi tarkistaa irroittamalla ne ja katsomalla sisäpuolelta valoa vasten. Tällöin näkee jos läpät harottavat tai ovat kuluneet liiaksi. Valoa ei saisi näkyä lävitse. Selvien palojen puutteen kyllä huomaa jo läppien ollessa kädessä.
Husqvarna suosittelee 9-lämpöarvoa.
En tiedä noista kaasarin säädöistä koska olemme kokeilleet, erikokoisia pääsuuttimia ja ilmaruuvia olen ruuvaillut,(muuten jos joku tietää että meneekö laihemmalle kun kiertää ulospäin vai sisäänpäin? kyseessä siis vakio dellorto vhst 29. Kävin tuossa läheisessä moottoripyörä korjaamossa ja ne sanoivat että ulospäin laihenee, kertokaa jos tämä on väärää tietoa.), neulan sokka on ylimmässä lovessa mikä on ollut hyvä, joten en kaasarista tiedä onko vika silti siinä. Tulppa on hajottuaan tietysti tumma/musta koska yleensä se kastelee sen tulpan ja sitten kipinä karkaa hevonhelvettiin kärjen välistä. Koneella on ajettu varmaan ehkä hikiseen päälle 1000km viime koneremontista ja suurin osa kesäajoa koska talvella alkanut tämä temppuilu... Läpät meinasin varmaan viikonloppuna katsoa jos tästä ei henkinen tasapaino horju enempää, alkaa menemään jo hermoihin tuo temppuilu...
28.1.2017 13:42
28.1.2017 13:55
Ällä kirjoitti:Jaahas no pitää sit vittu varmaan rueta sitä kaasaria runkkaamaan ihan kunnolla jos kiinnostusta olisi... isompaa kaasutinta en rupea laittamaan koska en jaksa rueta mittailemaan öljyjä joka nurkalla. Täytyy varmaan kokeilla tuota br9es tulppaa myös ja mikähän tällä paskaläjä pyörällä on normaalia toimintaa? Kesällä toimi aivan vitun hyvin mutta syksystä lähtien vain alamäkeä. Alkaa vituttaa jo vähän kun ei pääse ikinä ajamaan ja joutuu vain kuuntelemaan jonninjoutavaa vittuilua.
28.1.2017 14:09
28.1.2017 14:13
Ällä kirjoitti:Kyllähän me ollaan pesty ilmanputsaria ja kovasti yritetty kaasariakin säätää mutta kun kaikki menee aina päin vittua eikä sitä jaksaisi joka päivä olla pesemässä tai tunkmassa uutta tavaraa kaasariin. Ja minä en tuosta hussen tuorevoitelusta edes tidä miten säädetään enkä ole mistään löytänyt että miten säädettäisiin. Eipä täällä pääse oikein missään revittelemään muuten hyvä homma... ja isäukko kävi taas aamusta kun minä viellä nukuin niin kattomassa sitä kaasaria ja kokeili eri pääsuuttimia, sanoi että kun laittaa kaasun pohjaan niin tavallaan bissiin pätkisi vähän, tai ainakin näin ymmärsin en sitten muusta tiedä. Tai en ole varma että oliko se edes kaasupohjassa kumminkin
28.1.2017 14:29
30.1.2017 23:26
30.1.2017 23:35