Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
23.2.2015 18:27
Lisävääntö tässä lähinnä onkin hakusessa ettei tarvitsisi joka mäkeen vekslata vaihteita
.
Athena ja Malossi vissiin ainoat 180 jotka menee suoraan kikkailematta paikoilleen, kumpi näistä on parempi vai ovatko samalla viivalla?
23.2.2015 18:49
Ihan sama kumman ottaa, jotain pieniä eroja mutta lopputulos tehojen/väännön osalta ei ole eroja
24.2.2015 0:47
Mikä oli uusien kannenpulttien pituus, saako ne olla ollenkaan venyneet ja mistä saisi uudet halvimmalla?
24.2.2015 8:38
Pituutta en muista enkä pääse vähään aikaan mittaamaan. Ei saa olla venyneet yhtään. Yamaha Centeristä pultit, noin 10€/kpl.
25.2.2015 17:47
Ulkomuistista sanoisin että 18,3cm. En ihan varma ole mutta noin taisi olla
26.2.2015 13:33
Jees, mites onko se ihan vakiotulppa joka on paras 180ccn kanssa vaiko joku iridium/platina
26.2.2015 13:41
Vakiotulppa on ok. Jos Iridiumin laittaa niin melkein kannattaisi ottaa pykälää kuumempi tulppa ettei tulppa pääse nokeentumaan ja käynnistyvyys huononee.
26.2.2015 13:44
Kumpikohan niistä sitten on parempi?
26.2.2015 15:21
Iridium on parempi mutta se on herkkä nokeentumaan jos seokset ja lämpöarvo ei ole just kohdallaan. Normi tulppa on tässä suhteessa anteeksi antavampi.
27.2.2015 21:19
Nyt kaivataan jelppiä. Starttiremonttia teen mutta magneetto ei lähde irti.
Mutteri tuli nätisti pois kun piti öljynsuodatinavaimella kiinni magneetosta, mutta ulosvetäminen ei onnistu. M10 pultti meni ulosvetäjästä POIKKI, ei vääntynyt vaan katkesi momentin takia. Myös kampuran pää pullistui kymppimillin jo yrityksissä. Selviää varmaan viilalla.
On ihan käsittämättömän tiukassa, en tiedä onko joku vetänyt liimalla kiinni. Huomenna koitan löytää hienokierrepultin ja laittaa laakerikuulan pultin ja kampuran väliin. Kampuran päässä kun on reikä ulosvetäjän pultin kartiota varten.
Nyt ei ole enää hauskaa... Mikä neuvoksi?
Ulosvetolevyn takana on siis mutteri johon pultti kiristyy.
28.2.2015 8:59
Vauhtipyörä on välillä jumalattoman tiukassa. Kokeile kaasutoholla tai kuumailmapuhaltimella lämmittää vauhtipyörän keskiosaa kun veto on päällä. Laakerikuula on huono juttu, voi levittää pultin päätä. Akselin päässä oleva kolo on pelkästään ohjuri ulosvetimelle että se vetimen keskipultti pysyy paikallaan.
28.2.2015 14:27
Oiskohan viripuolasta minkäännäköistä hyötyä tässä vehkeessä?
28.2.2015 15:01
Juu kiitos sain vauhtiksen irti. Tietääkö kukaan kuinka paljon näissä koneissa on sytytyksen perus ajoitus? Eli se joka määräytyy täysin mekaanisesti eikä ole säädettävissä näissä koneissa.
Säädettävää CDI boxia kaavailin.
28.2.2015 15:15
Tässä nettiä selailessa tuli sellainen firma vastaan, kun Ignitech. Se näyttää valmistavan täysin säädettäviä ruisku- ja sytytysyksiköitä "kilpailukäyttöön" sekä muita sytykseen liittyviä osia kuten puolia, staattoreita ja yms. Sytytinyksikössä näytti olevan laajasti ominaisuuksia kuten sytytyskartan vaihtonappi mahdollisuus ja lähestulkoon kaikki mitä vaan voi toivoa sytytin yksiköltä.
En tiedä millaisen hyödyn tälläinen sytysjärjestelmä toisi näihin piikkisiin minarelleihin. Olisiko edes kannattavaa noilla hinnoilla. Tosin sen voisi sitten siirtää isompaan smotoon sen jälkeen. Olisi kyllä mielenkiintoista, jos joku tälläisen tilaisi.
Ruiskun säätöyksinkon hinta on samaa luokkaan kun Power commander.
Linkki:
http://www.ignitech.cz/en/
28.2.2015 15:24
Ignitechin boxi on mulle tulossa Riejuun jos nyt vaan saan sen perusennakon selville...DC-CDI-P