Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
13.8.2012 20:46
En usko että nuo hiilariläpät tekee mitään maata mullistavaa, joten jospa hankit vaan sen teharin. Muista kuitenkin että se sun mopos on aika mopo vaikka mitä teet, siitä ei mitään mahottomia tehoja nyhdetä.
13.8.2012 21:37
mahtaako olla mitään keinoa tarkistaa vuotaako magneeton puoleinen stefa, kun ei millään oikeen taho lähtä käyntiin. mutta jos pistää pyttyyn suoraan jotain syttyvää ainetta niin lähtee kertalaakista käyntiin. niin veikkaan että se stefa on menny?
13.8.2012 21:58
Mg-koppa irti ja suihkaset jotain ponnekaasua sisältävää tavaraa sinne magneeton taakse, samalla kun käynnistät. Ihan se starttispraykin toimii jos vaan löytyy.
14.8.2012 7:19
Pakko palata vielä noihin hiilariläppiin.
Ero Boyesenin läppärungolla ja vakioläppärungolla hiilikuituläpillä en huomannut eroa..
mutta ero hiilariläppien ja muoviläppien välillä on kyllä aika mullistava
Niin paljon kierrosherkämpi.
14.8.2012 8:54
Tehari on muuten varmasti kiva kapistus, mutta äänet muuttuvat hirveiksi
Tehoputkista on sen verran ikäviä kokemuksia, että niitä ei saa hiljasiks vaikka olis 2 änkkää peräkkäin..
Toki tuokin ihan peruspirteä on tuo dt, tekisi mieli kyllä ostaa se isompi kaasari ja tehari yms. viritykset, mutta ei viitti suotta käyttää helvetisti rahaa, kun sitten 18 vuotiaana saa ajella ihan "laillisesti"
tehokkaammalla pyörällä. Joku keskikokonen supermoto/enduro silloin varmaan hakusessa.
14.8.2012 16:42
Joopajoo..
Jos siin änkäs on villat niin aika hiljasia ne teharit on.
Tietenkin eri asia ne putket missä änkistä palanut tai ei ole villoja.
14.8.2012 17:05
Teharin mahdollinen äänekkyys johtuu muun muassa siitä, ettei siellä ole "toista äänenvaimenninta" niin kuin vakioputken sisällä on. Teharit ovat usein myös ohuempaa metallia jolloin kilkatus alkaa kuulua muualtakin kun änkän päästä.
Jos teharin kanssa vaihtaa änkän niin se on todennäköisesti äänekkäämpi kuin kuristava ja puol metriä pitkä oleva vakioänkkä.
Nyt kun DTn akku ei pidä varausta niin tuli mielenkiintoisia ominaisuuksia. Välillä YPVS unohtaa itsensä auki ja alakierrosten äänet kaksinkertaistuvat ja väännöt lähtee. Välillä se taas menee yhtäkkiä kiinni ja kauhea röpellys, ei kierrä ja pitää sammuttaa mopedi että se taas tajuaa liikkua.
14.8.2012 17:11
Hei, Clutch! Kun sanoit että kierrosherkempi hiilariläpilllä, niin entä jos leikkaisin malossin 0,3mm karboniittilevystä läpät?
14.8.2012 17:14
EDU96E kirjoitti:Tehari on muuten varmasti kiva kapistus, mutta äänet muuttuvat hirveiksi
Tehoputkista on sen verran ikäviä kokemuksia, että niitä ei saa hiljasiks vaikka olis 2 änkkää peräkkäin..
Toki tuokin ihan peruspirteä on tuo dt, tekisi mieli kyllä ostaa se isompi kaasari ja tehari yms. viritykset, mutta ei viitti suotta käyttää helvetisti rahaa, kun sitten 18 vuotiaana saa ajella ihan "laillisesti"
tehokkaammalla pyörällä. Joku keskikokonen supermoto/enduro silloin varmaan hakusessa.
Vanhanmallin Giannelli. Ei pidä pahaa mökää.
14.8.2012 17:40
pelle000 kirjoitti:Hei, Clutch! Kun sanoit että kierrosherkempi hiilariläpilllä, niin entä jos leikkaisin malossin 0,3mm karboniittilevystä läpät?
Mitä paksumpaa levyä sitä jäykempää se on voisin yleistää.. ja mitä jäykemmät läpät sitä kovemmilla kierroksilla ne aukeaa = tehot yläkierroksilla. Läppien teossa saa olla helvetin tarkka, niiden täytyy onnistua just eikä melkeen. Ja stormista saa 30e Hy-tech racing hiilariläpät jotka itellä ainaki tuntu tosi hyviltä verrattuna vakio muoviläppiin.
15.8.2012 15:41
Clutch kirjoitti:pelle000 kirjoitti:Hei, Clutch! Kun sanoit että kierrosherkempi hiilariläpilllä, niin entä jos leikkaisin malossin 0,3mm karboniittilevystä läpät?
Mitä paksumpaa levyä sitä jäykempää se on voisin yleistää.. ja mitä jäykemmät läpät sitä kovemmilla kierroksilla ne aukeaa = tehot yläkierroksilla. Läppien teossa saa olla helvetin tarkka, niiden täytyy onnistua just eikä melkeen. Ja stormista saa 30e Hy-tech racing hiilariläpät jotka itellä ainaki tuntu tosi hyviltä verrattuna vakio muoviläppiin.
Juu ja noistahan on ollut juuttu noista läppien värähtelystä, eli ohuet on herkkiä värähtelemään ja siitä taasen seuraa ongelmia. 0.3 paksuus voi olla sopivampi mopolle, 0.35 tai 0.4 ehkä detsille enemmän passeli. Onnistumisesta sen verran, että jos raottaa, nii vaikuttaa negatiivisesti mm. käynnistymiseen
Loppukäessä läppien vaikutus on erittäin pieni, ainoastaan tehoalueeseen koskeva.
15.8.2012 15:47
Jees! No tilasin eileen tommosen Malossin 0,4mm karboniitti levyn, jos siitä jonkunmoiset tekasis ja koittelis.
Ja vakioläpäthän ovat valkoset?
15.8.2012 16:02
Voi olla, voi olla...
Mitäs helvettiä, kertokaa miks mun läpissä lukee polini racing tms. !?? Linkkiä mistä tuollasia läppiä saa, ymmärrän kyllä että merkki on polini, mutta koskaa enne tollasii nähny! Ilmeisesti leikelty vaa vakio läppärunkoon...
15.8.2012 18:59
Kuinka usein YPVS olisi hyvä putsata ja miten putsaus tapahtuu?
15.8.2012 20:07
Jampsteri kirjoitti:Kuinka usein YPVS olisi hyvä putsata ja miten putsaus tapahtuu?
Painepesurilla vettä sisään pakoaukosta.
Putki vain irti ja avot!