Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
21.5.2012 16:30
samuellsson kirjoitti:Pitääkö muuten venttiilit ottaa irti jos kantta avarretaan? Onko missä määrin vaativa homma? Vai tavataanko ihan venttiilien kanssa viedä koneistamolle?
otetaan irti kantta avarrettaessa mutta varmasti ottavat kannen vastaan jos venttiileineen sinne viet, saattavat venttiilin seetejäki muokata virtaavammaksi joten vie venttiileineen
23.5.2012 0:24
pegorino kirjoitti:Mulla on pieni probleema mun WR:n kans. Siin on 182cc atheenan kitti, 13-52 välit mut toimii kuitenkin aikalailla samanlailla ku vakio WR, ruiskun säätöjen pitäisi olla kunnossa, luin aikasemmista että kantta pitäsi koneistaa? vaikuttaako kannen koneistus radikaalisti tehoihin? Huippuja ei ole ku Hikiset 100km/h.Oisko mahollista et siihen on laitettu jonkilainen rajotin uuden pytyn vaihdossa sisäänajoa ajatellen?vinkkejä mikä voi olla vikana otetaan vastaan. kiitos jo etukäteen.
Sul kusee joku, itel malossin 180cc ja menee oikeet nopeut 115km/H tasasel 90kg kuskin alla
23.5.2012 21:48
Osaako joku linkata sivun tai sanoa ulkomuistista millaisia huoltovälejä Yamaha WR125x menopelissä on? Käyn nyt kevarikoulua ja mietin mikä kevari olisi hyvä ja olen päättänyt ostaa WR:än mutta kun käytettynä ostan olisi kiva tietää huoltoväleistä eli milloin on jotain isompaa huoltoa koneeseen?
Viimeksi muokannut Sand3 päivämäärä 23.5.2012 21:57, muokattu yhteensä 1 kerran
23.5.2012 21:54
Seuraavanlaista onkkelmaa... Eli pyörän (sachs xtc) sähkökäynnistys ei toimi kunnolla. Lähtee käyntiin työntämällä ihan välittömästi ja toimii moitteetta ajossa. Sähköllä käynnistäessä saa hangata joskus hyvän aikaa. Ihme ja kumma kylmällä koneella sähkökäynnistys toimii hyvin, mutta koneen lämmettyä saa taas hangata jonkin aikaa. Pyörään vaihdettu uusi akku koska vanha ei pitänyt virtoja. Mikähän sytytyksen osa nytten ottaa vastaan? Voiko puolassa tai magneetossa olla vikaa? Kertokaahan joku kokeneempi rassaaja.
23.5.2012 23:41
en oo varma minnes tää mun viesti oikee olis pitäny pistää mut kokeillaa nyt tätä mestaa jos täältä sais jonku järkevän vastauksen...
oon tossa ostamassa viikonloppuna varmaan yamaha wr 125 ni mietin vaa että onko "turvallista" ajaa esim 50km kaasu pohjassa et vetää vaa täyzii koko sen matkan?
käsittääkseni 4 taheilla voi ajaa kovempaa matka vauhtia kuin 2 tahdeilla mutta jostain olen lukenu että öljyille siellä koneessa vissii tapahtuu jotain jos kone lämpenee liikaa esim siitä et ajaa sen 50km lutu tiskis... jos joku vois nyt kertoa vähä ni ei sit mee tekemää sitä virhettä ^^
24.5.2012 15:18
drifter4samp kirjoitti:en oo varma minnes tää mun viesti oikee olis pitäny pistää mut kokeillaa nyt tätä mestaa jos täältä sais jonku järkevän vastauksen...
oon tossa ostamassa viikonloppuna varmaan yamaha wr 125 ni mietin vaa että onko "turvallista" ajaa esim 50km kaasu pohjassa et vetää vaa täyzii koko sen matkan?
käsittääkseni 4 taheilla voi ajaa kovempaa matka vauhtia kuin 2 tahdeilla mutta jostain olen lukenu että öljyille siellä koneessa vissii tapahtuu jotain jos kone lämpenee liikaa esim siitä et ajaa sen 50km lutu tiskis... jos joku vois nyt kertoa vähä ni ei sit mee tekemää sitä virhettä ^^
WR on nestejäähy niin ei sen kovin äkkiä pitäis lämmetä liikaa. Serkulla yamaha yzf 125 ja kyl se ainaki on aika huolettomasti ajanu ilman kuumentumista. Mutta voihan sitä kaasua vähän höllätä ilman että nopeus pahemmin tippuu.
24.5.2012 17:12
haha, hyvä tietää :p meinaan vaa et raiskaantuuko se kone sit vitusti siin ku vetää hanat auki jotaa matkaa..
24.5.2012 21:41
kuka ääliö vetää ihan koko matkan lämätiskiss?
24.5.2012 22:03
^^jaani^^ kirjoitti:kuka ääliö vetää ihan koko matkan lämätiskiss?
Näin. Kyl välil kannattaa vähän hiljennellä ja antaa välikaasua.
24.5.2012 22:37
Mielummin siirtyy mutkaisemmalle tielle niin ei tarvii rääkkää konetta tuppi nurin rajoitinta vasten. Hana pohjassa ajaminen on yhtä hölmöä hommaa kun yrittää juosta maratoni sprintterin vauhdilla, kun ei kestä niin ei kestä.
24.5.2012 23:36
Muutenkaan hana pohjassa ajo ei ainakaan mun mielestä oo mukavaa.
25.5.2012 3:17
ei nuita nykykoneita ajamalla oikeen saa rikki (eikä vanhempiakaan jos säädetty ja huollettu), saa painaa pitkään huippunopeutta eikä pitäs hajota.
25.5.2012 14:13
juu kylhä tyhmäki sen tajuaa että ei ny rajotinta vasten kannata ajaa ^^ mut esim jos heittäis jonku kutosen silmää ja hanat aukii ni eihä wr jaksa vakio väleil ees vääntää kutosta loppuu ni kai sil vois sit luukuttaa urut auki...
26.5.2012 4:33
rajotinhan on sitä varten että se estää vaarallisille kierroksille pääsyn, ei rajotinta vasten paukuttelu pitäs mitään hajottaa...
26.5.2012 17:23
Osaisko joku auttaa kun mun wr än ruisku ei anna bensaa kun laittaa virrat päälle niin,että se ei lähde käyntiin, mutta joskus satunnaisesti 10-30min päästä se taas antaa sillain että sen saa käyntiin ja kylmänä se antaa yleensä hyvin bensaa. ajon aikana ei mitää erikoista ole eikä anna mitään vika valoa.