Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
12.5.2012 18:47
Onko akku kunnossa ja kuinka vanha? Toisaalta jos käyntiin lähtee hyvin, oiskohan sit siinä latauspuolessa jotain vikaa? Ootko kokeillu ajaa pientä lenkkiä ilman valoja ja sitten valot päälle, onko vielä himmeät?
Tulipa itse kokeiltua motonetin syylärinpaikkausainetta näsäriin, oli vähän odotukset matalalla mutta kyllä se ainakin toistaiseksi on pitänyt, toisaalta reikäkin oli aika pieni mutta pääasia että nesteet pysyy sisässä!
12.5.2012 19:20
Akku on yhtä vanha kun helvetti mutta oikeat voltit ja aampeerit siitä lähtee. Tyhjäkäynnille kun laittaa ja nostaa kierroksia lataa ihan normaalisti eli laturElektronisesta releestä ei sitten varmaan ole mitään apua? Itse epäilen että vilkkujen maadoitus kusisi mutta johdot on oikein ja eristetty hyvin eli niiden maadoitus ei kuse.. Muihin sähköihin kun vilkkuihin ja releeseen en ole koskenut..i on kunnossa.
17.5.2012 22:28
Sellaista tällä kertaa, että onko 8 barin puristukset koneessa hyvät? Ei nimittäin perkele kiihdy mihinkään + huiput vajaa 120. Mielestäni pakoaukonsäätimenkin olen säätänyt oikein mutta pitää sekin vielä uudestaan katsoa.. En löytänyt mistään oikeen että paljonko näissä kuuluu olla puristukset.
Sähköongelma ei ole vieläkään hävinnyt mihinkään.
18.5.2012 12:47
Ei ne hyvät ole, mutta ei ne ihan paskatkaan ole.
18.5.2012 15:27
Pasikiainen kirjoitti:Ei ne hyvät ole, mutta ei ne ihan paskatkaan ole.
No vaikuttaako noi jo 20-30km/h huippunopeuteen + että piikki katoaa melkein kokonaan?
18.5.2012 16:06
Emmä ny usko et kokonaan sen takia häviäisi, mutta kyllähän tuo männänvaihdon tarpeessa olisi. Tai edes männänrenkaiden. Tai vitustako minä tiedän näistä näsäreistä.
19.5.2012 1:33
Nikooooh kirjoitti:Pasikiainen kirjoitti:Ei ne hyvät ole, mutta ei ne ihan paskatkaan ole.
No vaikuttaako noi jo 20-30km/h huippunopeuteen + että piikki katoaa melkein kokonaan?
Piikki katoaa, jos pakoaukonsäädin ei aukea ja silloin huippunopeus/kiihtyvyys ei laskee myös. Voiko akseli olla poikki, niinkuin minulle kävi?
Ja onko minkävärinen tulppa? Voiko olla, että kampiakselin stefat olisivat menneet, ja vetää seokset laihalle?
19.5.2012 15:31
The-Trooper kirjoitti:Nikooooh kirjoitti:Pasikiainen kirjoitti:Ei ne hyvät ole, mutta ei ne ihan paskatkaan ole.
No vaikuttaako noi jo 20-30km/h huippunopeuteen + että piikki katoaa melkein kokonaan?
Piikki katoaa, jos pakoaukonsäädin ei aukea ja silloin huippunopeus/kiihtyvyys ei laskee myös. Voiko akseli olla poikki, niinkuin minulle kävi?
Ja onko minkävärinen tulppa? Voiko olla, että kampiakselin stefat olisivat menneet, ja vetää seokset laihalle?
Kiertää liikkeellä 11500 asti eli kyllä tuo pakoaukonsäädin aukeaa kokonaan. Tehot vaan tuntuu häviävän niillä kohdin jolloin piikki ennen alkoi, kierrokset nousee hyvin mutta nopeutta ei tule vittuakaan. Tulppa oli mukavan maitokahvin näköinen, vai minkä värinen se on silloin kun tuo stefa on hajalla?
19.5.2012 16:43
Nikooooh kirjoitti:The-Trooper kirjoitti:Nikooooh kirjoitti:Pasikiainen kirjoitti:Ei ne hyvät ole, mutta ei ne ihan paskatkaan ole.
No vaikuttaako noi jo 20-30km/h huippunopeuteen + että piikki katoaa melkein kokonaan?
Piikki katoaa, jos pakoaukonsäädin ei aukea ja silloin huippunopeus/kiihtyvyys ei laskee myös. Voiko akseli olla poikki, niinkuin minulle kävi?
Ja onko minkävärinen tulppa? Voiko olla, että kampiakselin stefat olisivat menneet, ja vetää seokset laihalle?
Kiertää liikkeellä 11500 asti eli kyllä tuo pakoaukonsäädin aukeaa kokonaan. Tehot vaan tuntuu häviävän niillä kohdin jolloin piikki ennen alkoi, kierrokset nousee hyvin mutta nopeutta ei tule vittuakaan. Tulppa oli mukavan maitokahvin näköinen, vai minkä värinen se on silloin kun tuo stefa on hajalla?
Ei aukea kunnolla, se paikalla ollessaan kiertää kyllä. Mutta tehot häviää, jos ei pakoaukonsäädin aukea kunnolla. Tulppa tulee olla maitokahvi, koska silloin ei stefat ole rikki.
Katsoppas, onko se akseli/kiinnitys kunnossa. Ja kokeile pihdeillä. Aukeaako se, että ei ole karstoittunut kiinni. :d
19.5.2012 18:15
The-Trooper kirjoitti:Nikooooh kirjoitti:The-Trooper kirjoitti:Nikooooh kirjoitti:Pasikiainen kirjoitti:Ei ne hyvät ole, mutta ei ne ihan paskatkaan ole.
No vaikuttaako noi jo 20-30km/h huippunopeuteen + että piikki katoaa melkein kokonaan?
Piikki katoaa, jos pakoaukonsäädin ei aukea ja silloin huippunopeus/kiihtyvyys ei laskee myös. Voiko akseli olla poikki, niinkuin minulle kävi?
Ja onko minkävärinen tulppa? Voiko olla, että kampiakselin stefat olisivat menneet, ja vetää seokset laihalle?
Kiertää liikkeellä 11500 asti eli kyllä tuo pakoaukonsäädin aukeaa kokonaan. Tehot vaan tuntuu häviävän niillä kohdin jolloin piikki ennen alkoi, kierrokset nousee hyvin mutta nopeutta ei tule vittuakaan. Tulppa oli mukavan maitokahvin näköinen, vai minkä värinen se on silloin kun tuo stefa on hajalla?
Varmaan vaihdan kohta männän ja samalla otan käpälät irti ja putsaan kaiken.
Ei aukea kunnolla, se paikalla ollessaan kiertää kyllä. Mutta tehot häviää, jos ei pakoaukonsäädin aukea kunnolla. Tulppa tulee olla maitokahvi, koska silloin ei stefat ole rikki.
Katsoppas, onko se akseli/kiinnitys kunnossa. Ja kokeile pihdeillä. Aukeaako se, että ei ole karstoittunut kiinni. :d
20.5.2012 11:44
Saattaa olla kanssa boorit kulunut, niin akseli kiertää tyhjää. Itellä oli näin, ja lopulta repesi kokonaan toinen käpälä ja murut sylinteriin
20.5.2012 14:40
L_rppa kirjoitti:Saattaa olla kanssa boorit kulunut, niin akseli kiertää tyhjää. Itellä oli näin, ja lopulta repesi kokonaan toinen käpälä ja murut sylinteriin
Olinkin näköjään unohtanut kirjoittaa kokonaan tuohon edelliseen viestiini
Mutta joo, sanomani piti että vaihdan tässä kohta männän ja samalla revin nuo käpälät sylinteristä irti ja putsaan ne, ettei ongelma varmaan pääse jatkumaan.
Mutta nyt taas uutta kysymystä sitten tuohon männänvaihtoon liittyen. Jostain olisin kuullut että näissä olisi jostain aivan ihme materiaalista tehty sylinteri ettei voi/tarvitse porauttaa?? Eli jos ei sylinterissä naarmuja ja männässä ohipuhallusta niin uusi samankokoinen mäntä tilalle, vai hoonaututanko suosiolla suoraan seuraavaan kokoon?
20.5.2012 16:20
Juu kovakromi sylinteri, ei voi porata. Ite kävisin mittauttamassa pytyn koneistamolla, niin tietää minkä kokoisen laittaa
20.5.2012 16:52
Jos sylinterissä vain pieniä naarmuja, voi kevyesti hoonata, vaikka pinnoitettu onkin.
PS. Jos tarvetta spesiaalille näsärille, tsekatkaa ilmotus.
22.5.2012 21:27
Mites, onko vanhemman ja uudemman NSR:n liukuputket vaihtokelposet?
Edit: Ja kysytään samaan syssyyn, täsmääkö vanhan ja uuden etujarrulevyn mitat? (ei nyt puututa "kelluvuuteen")