Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

22.3.2011 20:29

Mikä helvetti on vikana kun alakierroksilla booaa todella herkästi? Aiemmin pelitti todella mallikkaasti ja nyt yhtäkkiä tuli tuollainen vika. Paskaakaan en löytänyt kaasarista ja tuli kaikki röörit ruiskittua bensaa läpi mutta ei auta. Mahtaiskohan olla bensapinta liian matala kun tksuutin on sellainen lyhytkantainen? Ryypyn kanssa toimii normaalisti.

Säädöt: 130ps, neula 3. alin lovi, tk 70

23.3.2011 8:28

kokeile laittaa neula keskelle ja vaikka 135ps että onko mitään vaikutusta. jos se ryypyllä toimii normaalisti niin saa liian vähän bensaa.

23.3.2011 16:56

Jos laitan neulan keskimmäiseen loveen niin silloinhan se käy entistä laihemmalla? Yläkierroksilla kuitenkin pelaa ilman ryyppyä ja ottaa piikkiä. Oliskohan mahdollista että tksuutinputki on jotenki tukkeessa.

23.3.2011 20:45

no alaspäin siinä tapauksessa :D kokeile vaan ronskisti isompaa suutinta ja kato mitä sanoo, ensimmäisenä lähtisin itse putsaamaan kaasarin perin juurin jos se on ennemmin toiminut moitteetta.

23.3.2011 21:27

terotin34 kirjoitti:Kiitti Makke! ja sit vielä kertokaapa joku kokemusta omaava onko Dellorto 34 vhsb kannattava ostos? Pyörässä tällä hetkellä rave2 ja gianellin paisari. Miten kasvaa tehot tolla kaasarilla, huomaako eroa kunnolla edes? Niin ja miten paljon bensankulutus kasvaa?


Ite huomasin erona että mopon saa kaasulla keulimaan ja halutessaan vaikka ympäri jos vähäsen nykäsee.
Eli on hyvä ostos, suosittelen.

24.3.2011 17:11

Problem solved, emulsiosuutin eliminoitu. :D

aprilia rs 125

24.3.2011 22:51

toimiiko aprilia rs 125 06 jos laittaa teharin ja vaihtaa suutimet. mut ei hanki rave.tuleeko lisää tehoja? ottaaks moottori vahinko ilman rave??? tarvitsisin vastauksia :)

24.3.2011 23:25

Siis rave ei tuo lisää kokonaistehoa, mutta se parantaa koneen alavääntöä jolloin kone on 10x miellyttävämpi ajaa, koska ei tarvitse juurikaan antaa kaasua liikkeelle lähtiekseen. Jos ei ole ravea niin kulutus nousee varmasti parilla litralla, koska joudut antamaan lämää paljon enemmän, että pyörä lähtee liikkeelle ja pitääksesi sen tehoalueella. Eli siis ei se pakollinen ole eikä ole haittaa jos ei ole ravea mutta suosittelen pelkästään jo ajomukavuuden nimissä. 8)

24.3.2011 23:30

siis toi jos on lyhennettu vakiolaippa ^^ jos vakiolaippa johon ei ole koskettu, niin se kuristaa.

2.4.2011 14:44

pysyy kyl tehoalueel melkei ilman kaasuu ja menee joku 5-7litraa satasel.

3.4.2011 16:54

Nyt olis Rassukassa ongelma. Lähtee käyntiin jees, kaasari "perussäädöissä" (otettu motot.net tietopankista), alakierroksilla toimii ok, mutta kun antaa kaasua yläkierroksille (piikille), niin pyörä sammuu kuin seinään boo, boo, booooo. Mutta lähtee kuitenkin käyntiin heti uudestaan ja sama juttu. Vika ilmeni kun kävin ekaa kertaa tänä keväänä ajamassa tiellä, ja yritin antaa kenkää tehopiikille niin sammus. Pyörä siis Aprilia RS '96 jossa gianellin putki ja RAVE2. Tulppa äskeittäin vaihettu uuteen (lämpöarvo 10), kokeiltu eri raven säädöillä, säädin putsattu, en usko että olis kannentiiviste koska savu haisee ihan normaalille. En käytä tuorevoitelua, vaan ihan omilla seoksilla mennään, eli ei voi olla siitäkään kiinni.. Voisko tulppa olla liian kylmä? Bensapinta? suutin liian iso/pieni?



Neuvoja kiitos? :)

3.4.2011 17:08

Ei saa varmaa yläkierroksil tarpeeks bensaa, eli isompaa pääsuutinta kehiin.

4.4.2011 0:51

Nyt alkaa kismittää tuo räsän sammuminen yläkierroksilla.
Olen siis kokeillut vanhalla tulpalla ja juuri ostetulla tulpalla (NGK br10eg vai es ja Denson vastaavanlaisella 10lämpösellä). Kaasarin putsasin ja vilkaisin samalla pääsuuttimen koon joka oli 120.
Olen lukenut ongelmasta ristiriitaista tietoa, toiset sanovat että on liian rikkaalla ja toiset sanovat että liian laihalla. Tosiasia on nyt vaan se, että sammumisen jälkeen tulppa on kostea, ei märkä, mutta kuitenkin kostea, lähtee kuitenkin heti sammumisen jälkeen uudestaan käyntiin. kokeilin neulan laskemista, turhin tuloksin. Ryyppy pois/päällä ei mitään merkitystä, sammuu vaan. Voisko olla liian rikkaasta bensa/öljy seoksesta? jos tulppa ei jaksa korkeilla kierroksilla sytyttää liian öljyistä seosta? (käytän siis seosbensaa n.3,5%, tiedän että se on rikas, mutta en usko että kuitenkaan liian rikas?)

Tosi ärsyttävää kun ei pääse kokeilemaan uuden pyörän tehopiikkiä... :seko:

huomenna käyn ostamassa 9 lämpöarvoisen ja kolmannen 10 tulpan.. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että vika on jossain muualla... Alavääntöä kuitenkin on ihan ok (miten nyt vielä vierasta pyörääni tunnen).


AUTTAKAA :D

4.4.2011 12:41

Noniin, kävinpäå ostamassa 9 arvoisen tulpan ja nyt toimii ainakin paikallaan kaasuttaessa ( kotimäki niin peilijäässä ettei pysty mennä tielle koetamaan :( ), jos nyt sit toimisi. Toivotaan että se nyt toimii! :))

4.4.2011 12:56

3,5 % seos on kyllä yläkanttiin. 2,5 riittää.