Nyt alkaa kismittää tuo räsän sammuminen yläkierroksilla.
Olen siis kokeillut vanhalla tulpalla ja juuri ostetulla tulpalla (NGK br10eg vai es ja Denson vastaavanlaisella 10lämpösellä). Kaasarin putsasin ja vilkaisin samalla pääsuuttimen koon joka oli 120.
Olen lukenut ongelmasta ristiriitaista tietoa, toiset sanovat että on liian rikkaalla ja toiset sanovat että liian laihalla. Tosiasia on nyt vaan se, että sammumisen jälkeen tulppa on kostea, ei märkä, mutta kuitenkin kostea, lähtee kuitenkin heti sammumisen jälkeen uudestaan käyntiin. kokeilin neulan laskemista, turhin tuloksin. Ryyppy pois/päällä ei mitään merkitystä, sammuu vaan. Voisko olla liian rikkaasta bensa/öljy seoksesta? jos tulppa ei jaksa korkeilla kierroksilla sytyttää liian öljyistä seosta? (käytän siis seosbensaa n.3,5%, tiedän että se on rikas, mutta en usko että kuitenkaan liian rikas?)
Tosi ärsyttävää kun ei pääse kokeilemaan uuden pyörän tehopiikkiä...
huomenna käyn ostamassa 9 lämpöarvoisen ja kolmannen 10 tulpan.. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että vika on jossain muualla... Alavääntöä kuitenkin on ihan ok (miten nyt vielä vierasta pyörääni tunnen).
AUTTAKAA