Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

6.2.2010 2:55

Tulipa vaan tällanen mieleen että miksi takahuuhtelun alaraja tehdään yleisesti männänlaen akk:taakin alemmaksi, saadaanko tällä takahuuhtelun suuntaus paremmin ylöspäin vaiko miksi ?

E: missä vois teettää stroker pin ? http://img99.imageshack.us/i/nuvotim5.jpg/ ammattikoululla osaavat jos vie esim cad piirrustukset ?

8.2.2010 11:48

Kyllä kannattaa mennä kysymää amikselta, ainakin me tehään asiakastöitä. Kunnon Cad-piirrustukset niin luulis hoituvan ihan kunnialla. ;)

3.3.2010 22:50

Iteltä löytyy Derbi GPR 125 -06 2T ja virittää tarvis kovasti.

Mites on jos otan ilmanputsarista kurit pois niin onko välttämätöntä vaihtaa suutinta tai pistää tulppaa kylmemmäksi?

Vaikuttaako mihinkään noi ilmanputsarin kurit?

Jos olis Gianellin tehari ja ilmanputsarin kurit pois nii mistä kannattas lähteä hakemaan oikeaa suuttimen kokoa ? 260?

4.3.2010 1:55

Ilmanputsarin "kuri" taitaa olla "imuilman äänenvaimennin". Tehoo ei juurikaan tuo, mut imuääniä senkin eestä. Se taas on kaikkien oma mielipide tykkääkö niistä, ite dikkaan! 8)
Ja jos otat sen "tötsän" veke, niin suutimen vaihto on PAKOLLISTA! (isompaa suutinta..) Kone saa enmmän ilmaa, muttei lisää bensaa, vetää laihalle ja kohta kilisee ja kolisee.

Tosta suuttimesta on aika vaikee sanoo.. Suosittelen että meet selaa tuolta mallikohtasesta Gepardi topicista aikaisempaa keskustelua, sieltä todennäkösesti löytyy vastaus! ;)

4.3.2010 20:08

Kävi semmonen moka et putos sylinteri lattialle ja väänty sielt alhaalta joka menee lohkoihin 1millin eikä mäntä kule siintä ni mitä pitäs tehä, pitäiskö tilata uus sylinteri vai korjata ja miten.

4.3.2010 22:36

shämyli kirjoitti:Kävi semmonen moka et putos sylinteri lattialle ja väänty sielt alhaalta joka menee lohkoihin 1millin eikä mäntä kule siintä ni mitä pitäs tehä, pitäiskö tilata uus sylinteri vai korjata ja miten.


voihan sitä lämmittää, taivuttaa takas, tai sit vaikka poistaa tavaraa siitä kohti mistä taittunu sisää, senverran että mäntä pääsee liikkumaan, mäntä saa tukea kuitenki riittävästi vaikka siitä vähän poistaisikin.

7.3.2010 1:00

Olikos siihen joku happo, millä sai pois sylinterin seinistä alumiinin, joka siihen on jostain männästä sulanut?

7.3.2010 9:38

muistaakseni vedin itse rikkihapolla. Siihen vaan kostuttaa semmosen pumpulipuikon, ja sitten sitä hinkkaa siihen kohtaan mihin sitä alumiinia on jäänyt

7.3.2010 13:29

Okei, pitänee koittaa sillä. Taidatki arvata mistä pytystä on kyse 8)

9.3.2010 17:28

Baw33 kirjoitti:Ilmanputsarin "kuri" taitaa olla "imuilman äänenvaimennin". Tehoo ei juurikaan tuo, mut imuääniä senkin eestä. Se taas on kaikkien oma mielipide tykkääkö niistä, ite dikkaan! 8)
Ja jos otat sen "tötsän" veke, niin suutimen vaihto on PAKOLLISTA! (isompaa suutinta..) Kone saa enmmän ilmaa, muttei lisää bensaa, vetää laihalle ja kohta kilisee ja kolisee.

Samaan tyyliin menee varmaan jos laittaa jonkun kartio/vapaavirtasuodattimen? koska se saa varmaan hieman enemmän ilmaa kun vakioputsarilla joten isompaa suutinta sitten kehiin? ja on varmaan pyöräkohtaista aikalain kuinka paljon isompaa suutinta?

9.3.2010 17:42

Juust näin. Ja vielä jos aikoo laittaa jonkun vapaavirtaus-suodattimen, niin ehdottomasti kannattaa unohtaa noi powerfilterit yms. Vaahtomuoviset, esim. Pipercrossit on hyviä, ne ajaan asiansa hyvin. Ja suuttimet on tosiaan ihan täysin pyöräkohtasia. Kaverin PV:seen vakiopömpelin tilalle joskus vaihettiin Piperi, niin sai iskee samantien 20 numeroo isomman suuttimen. Ja siinä tais vakiopönttö kuristaa jonkunverran, piristy huomattavasti. Taas omaan Riejuun joskus kun vaihoin niin 2-5 numeroo isompaa pyysi.

Mutta sit toisaalta vakiopönttö on melkeen aina paras. Sinne ei pääse paskaa niin helposti. ;)

9.3.2010 19:17

Ainakin mitossa ilmanputsarilaatikko toimii samalla hemholzin resonaattorina joka parantaa moottorin käyttäytymistä. Tiiä sitten muista.

9.3.2010 20:19

Desmosedici kirjoitti:Ainakin mitossa ilmanputsarilaatikko toimii samalla hemholzin resonaattorina joka parantaa moottorin käyttäytymistä. Tiiä sitten muista.


on nuissa uusissa dt:issäkin joku kotelo siinä ilmanputsarin kyljessä ja toimii jonkilaisena resonaattorina.

9.3.2010 22:53

Johani kirjoitti:
Desmosedici kirjoitti:Ainakin mitossa ilmanputsarilaatikko toimii samalla hemholzin resonaattorina joka parantaa moottorin käyttäytymistä. Tiiä sitten muista.


on nuissa uusissa dt:issäkin joku kotelo siinä ilmanputsarin kyljessä ja toimii jonkilaisena resonaattorina.


Se on se koko laatikko mikä toimii resona. Se säiliö siellä on paisuntasäiliö.

9.3.2010 23:09

Desmosedici kirjoitti:
Johani kirjoitti:
Desmosedici kirjoitti:Ainakin mitossa ilmanputsarilaatikko toimii samalla hemholzin resonaattorina joka parantaa moottorin käyttäytymistä. Tiiä sitten muista.


on nuissa uusissa dt:issäkin joku kotelo siinä ilmanputsarin kyljessä ja toimii jonkilaisena resonaattorina.


Se on se koko laatikko mikä toimii resona. Se säiliö siellä on paisuntasäiliö.


imukaulassa on boost bottle ja sen lisäksi ilmanputsarin kyljessä on joku resonanssisäiliö.

http://hyperinzerce.cz/x-cz/inz/2392/23 ... 25-r-1.jpg
tässä vanhemmassa sitä ei ole

http://img137.imageshack.us/img137/6130/56853581.jpg
Tässä uudemmassa on. tuossa kaasarin edessä.