Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

10.6.2009 19:45

Viilaa pää tasaiseski, poraa reikä keskelle ja vastakierretapilla ulos.

10.6.2009 19:57

WPWW kirjoitti:Viilaa pää tasaiseski, poraa reikä keskelle ja vastakierretapilla ulos.


mite se sit käytännössä lähtee sieltä ? ihan kiertämällä... vai ? uuden saa laitettuu kiinni yhtä helposti ku sen pois ottaminenkin ?

Mistäs muute pinnapultteja saa helposti ostettua/tilattua ?

10.6.2009 20:07

Vastakierre tapissa siis vasuri kierteet kartion muodossa. Kun tappi on riittävästi kiertynyt se ei enää mahdu pyörimään ja alkaa pyörittää pinnapulttia aukipäin.

Kiinni kun laittaa niin kiristää pinnapulttiin kaksi mutteria vastakkain ja kiertää toisesta pultin paikalleen.

13.6.2009 12:59

Pieni ongelma.... vaihdoin männän yms. ni sitte ku kokosin ni tuli muisti ongelmia :D elikkäs pyöränä yamaha dt 125x 06-vm ni kun katsoo pyörää takaa päin ni kaasarin oik. reunasta lähtee kaks letkua sylinteriin.. laitoin alemman letkun sylinterin vasemmalle puolelle ja ylemmän oikealle puolelle... menikö oikein päin ? Sitten vielä että mikä niiden kahden letkun merkitys on ?

Kiitooos jo etukäteen ;)

13.6.2009 16:14

Ei oo väliä kumpi kumpaan. Ja estää kaasaria jäätymästä talvella.

suzuki ts 125x -86

13.6.2009 22:48

hei. sellaiseen haluaisin apuja kysellä. ostin otsikon mukaisen pyörän äskettäin. ketjut ja rattaat oli ihan lopussa. rattaat oli 16/50. 6 vaihteella ei jaksanut vääntää ollenkaan. ostin sitten 14/50 ja nyt kyllä kiihtyy ja kulkee mutta ei kulje ~110km/h ihan loppuun huudattamalla. otteessa lukee että kuristettu holkilla putken alussa. holkkia ei ollut(tarkistin) joten tt pyörä? vai löytyykö muita kuristuksia? jos tiputus eturattaassa 16 - 14 vaikutti todella paljon jaksaakohan pyörä sitten liikkua vielä jos vaihdan 15 eteen? miten nuihin Ts saa lisää potkua? parhaiten minulle tulisi informaatio perille tänne tai sähköpostiin: jesse_tahvanaine(ät)hotmail.com

Kiitos jo etukäteen

15.6.2009 0:23

Lisää vaan tätä ihmeteltävää.... elikkäs vaihdoin mäntää ni nyt sitte pistin käyntiin, ni kävi about 10 sec kävi ja sit sammus... eikä enää edes inahtanu.. välil vaa kauheet pössikset putkest ku yritti käyntiin. Mistä mahtais jotua ? syy joka tulee ekana mieleen ? asennuksissa on mahd. jotain häikkää koska ei käynnisty ( lisäksi en ole mikään maailman näppärin "mekaanikko" ^^ ) Kaasarin pohjan otin irti ja tyhjensin, (jos vaikka roskaa yms.) lisäksi muutenkin vähän putsailin sitä... tulppa antaa komeeta kipinää. Ainut mikä on vähän hämynen ni on se kullan värinen jutska joka menee sylinterin oik. puolelle (kun katsoo takaa päin). Semmonen mihin tulee piuhat, sylinterin oik. etu. kulma. Ku viimeks vaihoin mäntää ni sen kanssa oli jotain häikkää..liian löysällä tai jotain ? (dunno) Mikäs sen tarkoitus itseasiassa edes on ?

Kiitoksia niille jotka jaksavat vaivautua (Y)

15.6.2009 0:49

tahvo87 kirjoitti:hei. sellaiseen haluaisin apuja kysellä. ostin otsikon mukaisen pyörän äskettäin. ketjut ja rattaat oli ihan lopussa. rattaat oli 16/50. 6 vaihteella ei jaksanut vääntää ollenkaan. ostin sitten 14/50 ja nyt kyllä kiihtyy ja kulkee mutta ei kulje ~110km/h ihan loppuun huudattamalla. otteessa lukee että kuristettu holkilla putken alussa. holkkia ei ollut(tarkistin) joten tt pyörä? vai löytyykö muita kuristuksia? jos tiputus eturattaassa 16 - 14 vaikutti todella paljon jaksaakohan pyörä sitten liikkua vielä jos vaihdan 15 eteen? miten nuihin Ts saa lisää potkua? parhaiten minulle tulisi informaatio perille tänne tai sähköpostiin: jesse_tahvanaine(ät)hotmail.com

Kiitos jo etukäteen

Jos eturattaan vaihdolla tulee liian iso muutos, niin kannattaa kokeilla eri kokoista takaratasta.

26.6.2009 19:38

Terve, semmonen probleema et sisäänajo suoritettu n. 500km.. mäntäremppa. Nyt sitte vissiinki päässy putki karstottuu liikaa ku ennen menny 3 vaihteel about 80km/h ni nyt se menee sen 65km/h ja sen sillee et kauhee booaus ja huuto samaa aikaa... eli vaikuttaa siltä että moottori kiertää yms. mut ei saa päästettyy kamoi putkest ulos yhtä nopee ku niit tulee... ja syynä siis heikko kihtyvyys yläkierroksilla... ypvs on 100% oikeissa säädöissä ja kaikki muutki moottorin jutut pitäis olla kohillaa. Pyöränä siis yamaha dt 125cc. Mikäs avais ton putken tukkoisuuden ? aukeaako ihan jos kierrättää konetta vai pitääkö putkee lämmittää yms. hankalia keinoja kokeilla ?

1.7.2009 19:06

jos on vakio änkkä ni voi johtuu siit. mut saaha ne karstat ulos sielt vaik kuumailmapuhaltimel tai viemärinavaus myrkyl kato tietopankist siel on niit neuvoi. ite vedin puhaltimel mut en tiiä oliks hirveest hyötyy

9.7.2009 22:01

No nyt alko sitte alko pyörä tärisemään, pienillä kierroksilla ei mitään mutta vähän isommilla tärisee perseessä selkeesti. Eli kierrosten mukaan tärinä muuttuu, paikallaan vapaalla kierrättäessäkin. Koneen kiinnitykset on tiukalla, samoin magneeton vauhtipyörä. Koneesta ei muuten kuulu mitää ylimääräsiä ääniä. Onko tossa jotkut laakerit menossa vai mikähän vois olla? Vähän päälle 26tkm ajettu koko pyörällä :s Viittiikö ajaa nyt yhtään ylimäärästä? Nopeeta vastausta tarvittaisiin, kiitos jo etukäteen.

9.7.2009 22:46

Jos ei oo koskaa rempattu laakereita niin nyt tais tulla aika. Ja ei kannata ajella.

10.7.2009 3:30

Epi_ kirjoitti:No nyt alko sitte alko pyörä tärisemään, pienillä kierroksilla ei mitään mutta vähän isommilla tärisee perseessä selkeesti. Eli kierrosten mukaan tärinä muuttuu, paikallaan vapaalla kierrättäessäkin. Koneen kiinnitykset on tiukalla, samoin magneeton vauhtipyörä. Koneesta ei muuten kuulu mitää ylimääräsiä ääniä. Onko tossa jotkut laakerit menossa vai mikähän vois olla? Vähän päälle 26tkm ajettu koko pyörällä :s Viittiikö ajaa nyt yhtään ylimäärästä? Nopeeta vastausta tarvittaisiin, kiitos jo etukäteen.


katoppa kaikki koneen kiinnitysmutterit, putken alta, kannesta, vaihepolkimenvierestä et on kunnolla kone rungossa kii. itellä tärisi sairaasti ku oli putken alta oleva kiinnike löysällä.

12.7.2009 20:48

Johani kirjoitti:
Epi_ kirjoitti:No nyt alko sitte alko pyörä tärisemään, pienillä kierroksilla ei mitään mutta vähän isommilla tärisee perseessä selkeesti. Eli kierrosten mukaan tärinä muuttuu, paikallaan vapaalla kierrättäessäkin. Koneen kiinnitykset on tiukalla, samoin magneeton vauhtipyörä. Koneesta ei muuten kuulu mitää ylimääräsiä ääniä. Onko tossa jotkut laakerit menossa vai mikähän vois olla? Vähän päälle 26tkm ajettu koko pyörällä :s Viittiikö ajaa nyt yhtään ylimäärästä? Nopeeta vastausta tarvittaisiin, kiitos jo etukäteen.


katoppa kaikki koneen kiinnitysmutterit, putken alta, kannesta, vaihepolkimenvierestä et on kunnolla kone rungossa kii. itellä tärisi sairaasti ku oli putken alta oleva kiinnike löysällä.
Jos ei oo noista kiinni ni tarkista tasapainoakselin kiila. Itellä irtos joskus, nii myllytti konetta ihan pirusti.

12.7.2009 23:27

Jaa a . Rupes rahisee 3 ja 5 vaihteella tänään . Ja hyppii aika hyvin välivapaille. Muilla vaihteilla ei tosiaan mitää mutta 3 ja 5 vaihteella rahinaa ku sipsipussia rapistelis. Kytkinlevyt paskana?